اسید استیک گلاسیال 1 لیتری کد 100063 مرک آلمان
فهرست مطالب اسید استیک
  • نامگذاری
  • ساختار
  • خواص حلال
  • بیوشیمی
  • تولید

  • اسید استیک گلاسیال مرک آلمان با فرمول C2H4O2 با کد مرک 100063 میباشد. این محصول با نامهای دیگری همچون جوهر سرکه یا جوهر انگور شناخته میشود . اسید استیک گلاسیال دارای استانداردهای ACS, ISO , Reag , Ph Eur بوده و بسیار مناسب استفاده در آزمایشگاههای صنایع غذایی و دارویی و بهداشتی است. شما با خرید محصولات مرک آلمان کیفیت کالا را متوجه خواهید شد. اسید استیک گلاسیال مرک رطوبت هوا را جذب مینماید به همین خاطر در زمان مصرف حتما باید شرایط مصرف آن رعایت شود.این محصول در دمای 16.5 درجه سانتی گراد به حالت کریستالهای یخی ظاهر میشود.

    در صنایع ساخت پلی اتیلن ترفتالات که ماده اولیه ساخت بطریهای پت میباشد و همچنین در ساخت سلولز استات که در صنایع عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد و نیز در پلی ونیل استات که در صنعت ساخت چسب چوب و فایبرگلاسها از این ماده شیمیایی استفاده میگردد.

    مقدار رقیق شده آن در صنایع غذایی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته استفاده میگردد.

    آزمیران آمادگی دارد این محصول را در بسته بندیهای 1 و 2.5 لیتری و همچنین بسته بندیهای 25لیتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد

    نامگذاری 

    نام بی اهمیت «اسید استیک» رایج ترین و ترجیح داده شده ترین نام IUPAC است. نام سیستماتیک اتانوئیک اسید ، یک نام معتبر IUPAC ، بر اساس نامگذاری جایگزین ساخته شده است. نام اسید استیک از acetum ، کلمه لاتین سرکه گرفته شده است و به خود کلمه اسید مربوط می شود.  اسید استیک گلاسیال نامی برای اسید استیک بدون آب ( بی آب ) است. مشابه نام آلمانی Eisessig ( سرکه یخ )، این نام از کریستال های یخ مانندی گرفته شده است که کمی زیر دمای اتاق در دمای 16.6 درجه سانتیگراد (61.9 درجه فارنهایت) تشکیل می شوند (وجود 0.1٪ آب نقطه ذوب آن را 0.2 درجه سانتیگراد کاهش می دهد. ). [10]  یک نماد رایج برای اسید استیک AcOH است که Ac نماد شبه عنصری است که گروه استیل CH را نشان می دهد.  3-C(=O)-; پایه مزدوج ، استات ( CH 3COO - ) بنابراین به عنوان AcO - نشان داده می شود . ( AC نباید با نماد عنصر اکتینیوم اشتباه گرفته شود ؛ زمینه از سردرگمی در بین شیمیدانان آلی جلوگیری می کند). برای انعکاس بهتر ساختار آن، اسید استیک اغلب به صورت CH نوشته می شود 3-C(O)OH، CH 3-C(=O)OH، CH 3COOH و CH 3CO 2اچ . در زمینه واکنش های اسید-باز ، گاهی اوقات از مخفف HAc استفاده می شود، که Ac در این مورد نمادی برای استات (به جای استیل) است. استات یون حاصل از از دست دادن H است+ از اسید استیک نام استات همچنین می تواند به نمک حاوی این آنیون یا استر اسید استیک اشاره داشته باشد.

    ساختار 

    در اسید استیک جامد، مولکول‌ها زنجیره‌هایی را تشکیل می‌دهند، مولکول‌های جداگانه با پیوندهای هیدروژنی به هم متصل می‌شوند . در بخار در 120 درجه سانتیگراد (248 درجه فارنهایت)، دیمرها را می توان تشخیص داد. دایمرها همچنین در فاز مایع در محلول‌های رقیق در حلال‌های غیر پیوندی هیدروژنی و تا حدی در اسید استیک خالص وجود دارند، اما توسط حلال‌های پیوند هیدروژنی مختل می‌شوند. آنتالپی تفکیک دایمر در 65.0-66.0 کیلوژول بر مول، و آنتروپی تفکیک در 154-157 J mol -1  K- 1 برآورد شده است . سایر اسیدهای کربوکسیلیک در تعاملات پیوند هیدروژنی بین مولکولی مشابه شرکت می کنند.

    خواص حلال 

    اسید استیک مایع یک حلال پروتیک آبدوست ( قطبی ) شبیه اتانول و آب است. با گذردهی ساکن نسبی (ثابت دی الکتریک) 6.2، نه تنها ترکیبات قطبی مانند نمک ها و قندهای معدنی ، بلکه ترکیبات غیر قطبی مانند روغن ها و همچنین املاح قطبی را نیز حل می کند. با حلال های قطبی و غیر قطبی مانند آب، کلروفرم و هگزان قابل اختلاط است . با آلکان های بالاتر (با اکتان شروع می شود )، اسید استیک قابل اختلاط نیستدر تمام ترکیبات، و حلالیت اسید استیک در آلکان ها با n-آلکان های طولانی تر کاهش می یابد. خواص حلال و امتزاج پذیری اسید استیک آن را به یک ماده شیمیایی صنعتی مفید تبدیل می کند، به عنوان مثال، به عنوان یک حلال در تولید دی متیل ترفتالات .

    بیوشیمی 

    در pH های فیزیولوژیکی، اسید استیک معمولاً به طور کامل به استات یونیزه می شود.  گروه استیل ، که به طور رسمی از اسید استیک مشتق شده است، برای همه اشکال حیات اساسی است. هنگامی که به کوآنزیم A متصل می شود، در متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها نقش اساسی دارد. برخلاف اسیدهای کربوکسیلیک با زنجیره بلندتر ( اسیدهای چرب )، اسید استیک در تری گلیسیریدهای طبیعی وجود ندارد. با این حال، تری گلیسیرید مصنوعی تری استین (گلیسیرین تری استات) یک افزودنی رایج غذایی است و در لوازم آرایشی و داروهای موضعی یافت می شود. اسید استیک توسط باکتری های اسید استیک به ویژه جنس Acetobacter و Clostridium acetobutylicum تولید و دفع می شود . این باکتری ها به طور کلی در مواد غذایی ، آب و خاک یافت می شوند و اسید استیک به طور طبیعی با فاسد شدن میوه ها و سایر غذاها تولید می شود. اسید استیک همچنین جزئی از روانکاری واژن انسان و دیگر پستانداران است که به نظر می رسد به عنوان یک عامل ضد باکتری خفیف عمل می کند.

     

    تولید  

    کارخانه تصفیه و تغلیظ اسید استیک در سال 1884 اسید استیک به صورت صنعتی هم به صورت مصنوعی و هم از طریق تخمیر باکتریایی تولید می شود. حدود 75 درصد اسید استیک ساخته شده برای استفاده در صنایع شیمیایی از کربونیلاسیون متانول ساخته می شود که در زیر توضیح داده شده است. مسیر بیولوژیکی تنها حدود 10 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص می دهد، اما برای تولید سرکه همچنان مهم است زیرا بسیاری از قوانین خلوص مواد غذایی، سرکه مورد استفاده در غذاها را ملزم می کنند که منشاء بیولوژیکی داشته باشد. فرآیندهای دیگر عبارتند از ایزومریزاسیون متیل فرمات، تبدیل گاز سنتز به اسید استیک و اکسیداسیون فاز گاز اتیلن و اتانول. اسید استیک اغلب محصول جانبی واکنش‌های مختلف است، یعنی در طول سنتز اسید اکریلیک کاتالیزوری ناهمگن یا تولید اسید لاکتیک تخمیری.  از سال 2003 تا 2005، کل تولید جهانی اسید استیک بکر  5 میلیون تن در هر سال (میلیون تن در سال) تخمین زده شد که تقریباً نیمی از آن در ایالات متحده تولید می شد . تولید اروپا تقریباً 1 میلیون تن در هر سال و در حال کاهش بود، در حالی که تولید ژاپن 0.7 میلیون تن در هر سال بود. هر سال 1.5 میلیون تن دیگر بازیافت می شود که کل بازار جهانی را به 6.5 میلیون تن در هر سال می رساند.  از آن زمان تولید جهانی به 10.7 میلیون تن در هر سال (در سال 2010) افزایش یافته است. با این حال، کاهش در این افزایش در تولید پیش بینی می شود.  دو بزرگترین تولید کننده اسید استیک بکر هستندمواد شیمیایی Celanese و BP . سایر تولیدکنندگان عمده عبارتند از Millennium Chemicals , Sterling Chemicals , Samsung , Eastman و Svensk Etanolkemi

     

    مترادف: متان کربوکسیلیک اسید ،  اسید استیک گلاسیال ،  اسید سرکه ،  اسید اتانوئیک

     

    ·       فرمول: H3CCOOH

    ·       MW: 60.05 g/mol نقطه

    ·       جوش: 116…118 درجه سانتی گراد (1013 hPa) نقطه

    ·       ذوب: 17 درجه سانتی گراد

    ·       چگالی: 1.05 گرم بر سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد)

    ·       فلش فلش: 39 درجه سانتی گراد دمای

    ·       ذخیره سازی :

    ·       شماره MDL: MFCD00036152

    ·       شماره CAS: 64-19-7

    ·       EINECS: 200-580-7

    ·       UN: 2789

    ·       ADR: 8 (3),II

    ·       REACH: 01-2119475328-30

     

    آزمیران به عنوان فروشنده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد این محصول را با قیمت رقابتی و تخفیف ویژه در اختیار مشتریان خود قرار دهد

    فروشنده: آزمیران
    گارانتی اصالت و سلامت کالا
    پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
    ۰ تومان
    محصولات مرتبط

    :

    ابزار وبلاگ