پاراتولوئیدن 250 گرمی کد 808315 مرک آلمان
اعتبار قیمت تاریخ 1402.9.19

سه ایزومر تولوئیدین وجود دارد که ترکیبات آلی هستند . این ایزومرها عبارتند از o -toluidine ، m -toluidine و p -toluidine ، با حرف پیشوند اختصاری، به ترتیب، ortho . متا _ و پاراگراف . هر سه آریل آمین هستند که ساختار شیمیایی آنها شبیه به آنیلین است با این تفاوت که یک گروه متیل روی حلقه بنزن جایگزین می شود. تفاوت بین این سه ایزومر در موقعیتی است که گروه متیل (-CH 3) به حلقه نسبت به گروه عاملی آمینه (-NH 2 ) پیوند دارد. تصویر ساختارهای شیمیایی زیر را ببینید.

خواص شیمیایی 
تولویدین ها کاملاً شبیه به آنیلین است و تولویدین ها دارای خواص مشترک با سایر آمین های معطر هستند . به دلیل وجود گروه آمینو متصل به حلقه معطر، تولویدین ها بازی ضعیفی دارند . تولویدین ها در آب خالص کمی حل می شوند، اما به دلیل تشکیل نمک های آمونیوم ، مانند آمین های آلی، به خوبی در آب اسیدی حل می شوند. ارتو و متا تولویدین ها مایعات چسبناکی هستند ، اما پارا تولویدین یک جامد پوسته پوسته است . این تفاوت مربوط به این است که ص- مولکول های تولویدین متقارن تر هستند. p -Toluidine را می توان از احیای p - nitrotoluene بدست آورد . p - تولویدین با فرمالدئید واکنش می دهد و پایه تروگر را تشکیل می دهد .

موارد استفاده و وقوع  
ایزومر ارتو در بزرگترین مقیاس تولید می شود. کاربرد اولیه آن به عنوان پیش ساز آفت کش های متولاکلر و استوکلر است. [1] سایر ایزومرهای تولویدین در تولید رنگ استفاده می شوند. آنها جزء شتاب دهنده های چسب های سیانواکریلات هستند (به عنوان مثال با نام تجاری Zip Kicker فروخته می شوند).  در برخی از بیماران o -toluidine متابولیت پریلوکائین است که ممکن است باعث متهموگلوبینمی شود . سپس با متیلن بلو درمان می شود.

M-Clarity™ quality level = MQ200

Formula: C₇H₉N
MW: 107.16 g/mol
Boiling Pt: 201 °C (1013 hPa)
Melting Pt: 43 °C
Density: 1.046 g/cm³ (20 °C)
Flash Pt: 87 °C
Storage Temperature: Ambient
MDL Number: MFCD00007906
CAS Number: 106-49-0
EINECS: 203-403-1
UN: 3451
ADR: 6.1,II
Merck Index: 12,09674

کلمات کلیدی : 
پارا تولوئیدن - تولوئیدن - پاراتولوئیدن مرک 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۵,۶۸۰,۱۱۰ تومان

ابزار وبلاگ