برومو کروزول پرپل مرک ۵ گرمی کد 103025

بروموکرزول پرپل ( BCP ) یا 5'،5 اینچ-دیبرومو- او -کرزول سولفتالئین ، رنگی از خانواده تری فنیل متان (رنگ های تری آریل متان ) و نشانگر pH است . رنگ آن زرد زیر pH 5.2 و بنفش بالاتر از pH 6.8 است. در شکل استر سولفونات حلقوی خود ، دارای p K مقدار 6.3 است و معمولاً به صورت محلول آبی 0.04٪ تهیه می شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد بروکروزول پرپل آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : بروموکروزول پرپل

·       نامهای انگلیسی :  Bromocresol purple, 5′,5′′-Dibromo-o-cresolsulfonphthalein

·       فرمول : C21H16Br2O5S

·       شماره Cas : 115-40-2

·       جرم ملکولی :  540.22

·       کد کالا : 103025

·       بسته بندیهای موجود : 5 و 25 گرمی

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت جامد

·       نقطه ذوب 242 °C

·       دمای نگهداری 2 تا 30 درجه سانتیگراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       بروموکرزول پرپل در آزمایشگاه های پزشکی برای اندازه گیری آلبومین استفاده می شود. استفاده از BCP در این برنامه ممکن است مزیتی نسبت به روش های قدیمی تر با استفاده از بروموکرزول سبز ایجاد کند. در میکروبیولوژی، از آن برای رنگ آمیزی سلول های مرده بر اساس اسیدیته آنها و برای جداسازی و سنجش باکتری های اسید لاکتیک استفاده می شود .

·       در پردازش عکاسی ، می توان از آن به عنوان یک افزودنی برای حمام های توقف اسید استفاده کرد تا نشان دهد که حمام به pH خنثی رسیده است و نیاز به تعویض دارد.

·       گلوکز آگار جامد شیر بروموکرزول گرین به عنوان محیطی برای تشخیص درماتوفیت ها از باکتری ها و سایر ارگانیسم ها در موارد ابتلا به قارچ کرم حلقوی ( T. verrucosum ) در گاو و سایر حیوانات استفاده می شود.

موارد ایمنی:

معرف های آلی نسبتاً غیر فعال باید در ظرف A جمع آوری شوند. در صورت هالوژنه شدن باید در ظرف B جمع آوری شوند. برای باقیمانده های جامد از ظرف C استفاده کنید.

برای آب خوراکی بسیار مضرر است.

 

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       محدوده انتقال: pH 5.2 - pH 6.8 زرد مایل به سبز - بنفش آبی

·       شکل ظاهری محلول: تست را پشت سر می گذارد

·       تلفات هنگام خشک شدن (110 °C): ≤ 1

·       محدوده انتقال (طبق ACS): تست را پشت سر می گذارد

·       تست حساسیت: تست را می گذراند

سئوالات شما

با معرف بروموکروزول پرپل چه آزمایشی انجام میدهند ؟

یک نشانگر PH است که از زرد (در pH پایین 5.2) به بنفش (بالای pH 6.8) تغییر رنگ می دهد. این عمدتا به عنوان یک لکه فلورسنت در سلول های مخمر استفاده می شود. این به تعداد سلول های مرده برای سلول های آسیب دیده غشای پلاسمایی کمک می کند.

بروموکرزول پرپل چیست؟

بروموکرزول بنفش در آزمایشگاه های پزشکی برای اندازه گیری آلبومین استفاده می شود. استفاده از BCP در این برنامه ممکن است مزیتی نسبت به روش های قدیمی تر با استفاده از بروموکرزول گرین ایجاد کند. در میکروبیولوژی برای رنگ آمیزی سلول های مرده بر اساس اسیدیته آنها و برای جداسازی و سنجش باکتری های اسید لاکتیک استفاده می شود.

بروموکرزول پرپل اسید است یا باز؟

این معرف pH است و به عنوان رنگ نیز مهم است. به طور خلاصه رنگ اسیدی این نشانگر زرد و رنگ پایه بنفش است.

چگونه بروموکرزول پرپل درست کنیم؟

محلول نشانگر بنفش بروموکرزول: 50 میلی گرم بروموکرزول بنفش را در 0.92 میلی لیتر هیدروکسید سدیم 0.1 مولار و 20 میلی لیتر اتانول (95 درصد) حل کنید. پس از اثر محلول، آب کافی برای تولید 100 میلی لیتر اضافه کنید. با تست زیر مطابقت دارد.

آیا بروموکرزول بنفش در آب محلول است؟

حلالیت: محلول در اتانول (80 میلی گرم در میلی لیتر)، الکل، متانول (4 میلی گرم در میلی لیتر) و متیل سلوسول (300 میلی گرم در میلی لیتر). نامحلول در آب میباشد.

چرا هنگام نشان دادن نقش بافرها از رنگ بروموکروزول پرپل استفاده می شود؟

رنگ می تواند دو ساختار متفاوت را در محیط های مختلف نشان دهد. با تغییر غلظت یون هیدروژن، تغییری در موقعیت تعادل ایجاد می‌شود و از این رو، رنگ بنفش بروموکرزول بر این اساس تغییر می‌کند. به دلیل این توانایی، از آن به عنوان یک شاخص بافر استفاده می شود.

 

تاریخ اعتبار قیمت:1401/10/16

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ