برومو تیمول بلو مرک 5 گرمی کد 103026

به روز رسانی 1401.9.9

بروموتیمول بلو (همچنین به عنوان بروموتیمول سولفون فتالئین و BTB شناخته می شود) یک نشانگر pH است . بیشتر در کاربردهایی استفاده می شود که نیاز به اندازه گیری موادی دارند که PH نسبتاً خنثی دارند (نزدیک به 7). یک کاربرد رایج برای اندازه گیری وجود اسید کربنیک در یک مایع است. معمولاً به صورت جامد به عنوان نمک سدیم نشانگر اسید فروخته می شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد بروموتیمول بلو آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : بروموتیمول بلو

·       نامهای انگلیسی :  Bromothymol blue, 3′,3′′-Dibromothymolsulfonphthalein, BTB

·       فرمول : C27H28Br2O5S

·       شماره Cas : 76-59-5

·       جرم ملکولی :  624.38

·       کد کالا : 103026

·       بسته بندیهای موجود : 5 گرمی قیمت 76 یورو 25 گرمی قیمت 191 یورو  

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت  پودر

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       بروموتیمول بلو ممکن است برای مشاهده فعالیت های فتوسنتزی یا به عنوان یک شاخص تنفسی استفاده شود ( با اضافه شدن CO2 زرد می شود ). یک معرف رایج از خواص شاخص pH BTB شامل بازدم از طریق یک لوله به محلول خنثی BTB است. با جذب CO2 از تنفس به محلول و تشکیل اسید کربنیک، رنگ محلول از سبز به زرد تغییر می کند. بنابراین، BTB معمولاً در کلاس‌های علمی استفاده می‌شود تا نشان دهد که هرچه بیشتر از ماهیچه‌ها استفاده شود، خروجی CO2 بیشتر است.

 

·       بروموتیمول آبی همراه با فنل قرمز برای نظارت بر فعالیت آنزیم آسپاراژیناز قارچی با رنگ صورتی فنل قرمز و آبی بروموتیمول بلو که نشان دهنده افزایش pH و در نتیجه فعالیت آنزیم است، استفاده شده است. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که متیل رد به دلیل شکل حلقه زرد روشن در ناحیه فعالیت آنزیم، در تعیین فعالیت مفیدتر است.

 

·       همچنین ممکن است در آزمایشگاه به عنوان لکه اسلاید بیولوژیکی استفاده شود . در این مرحله، بروموتیمول در حال حاضر آبی است و چند قطره BTB روی یک سرسره آبی استفاده می شود. نمونه با محلول BTB آبی مخلوط شده و توسط یک لام پوششی به یک لام ثابت می شود . گاهی اوقات برای تعریف دیواره های سلولی یا هسته ها در زیر میکروسکوپ استفاده می شود.

 

·       بروموتیمول در زنان و زایمان برای تشخیص پارگی زودرس غشاها استفاده می شود. مایع آمنیوتیک به طور معمول دارای pH> 7.2 است، بنابراین بروموتیمول هنگامی که با مایعی که از آمنیون نشت می کند، آبی می شود. از آنجایی که pH واژن معمولا اسیدی است، رنگ آبی نشان دهنده وجود مایع آمنیوتیک است. آزمایش ممکن است در حضور سایر مواد قلیایی مانند خون یا مایع منی یا در حضور واژینوز باکتریایی مثبت کاذب باشد .

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       محدوده انتقال: pH 5.8 - pH 7.6 زرد - آبی

·       شکل ظاهری محلول: تست را پشت سر می گذارد

·       تلفات هنگام خشک شدن (110 °C): ≤ 3

·       محدوده انتقال (طبق ACS): تست را پشت سر می گذارد

·       تست حساسیت: تست را می گذراند

سئوالات شما

آزمایش بروموتیمول بلو برای چیست؟

بروموتیمول بلو رنگی است که به عنوان شاخصی در تعیین pH استفاده می شود . بروموتیمول بلو یک اسید ضعیف است. بسته به pH محلول می تواند به شکل اسید یا باز باشد. این معرف در محلول های اسیدی زرد، در محلول های بازی آبی و در محلول های خنثی سبز است.

چرا بروموتیمول آبی یک شاخص مفید است؟

بروموتیمول آبی نشانگر خوبی برای تیتراسیون است زیرا زمانی که تغییر تیتراسیون رخ می دهد، رنگ بسیار مشخصی نشان می دهد . به همین دلیل، چندین کاربرد رایج دارد که شامل بررسی PH آب در استخرهای شنا می شود. برای یک باز، نشانگر بروموتیمول آبی برای اسید، زرد می شود.

بروموتیمول آبی در چه PH تغییر رنگ می دهد؟

برومتیمول آبی در محدوده PH از 6.0 (زرد) تا 7.6 (آبی) تغییر رنگ می دهد. این نشانگر خوبی برای دی اکسید کربن محلول (CO2 ) و سایر محلول های ضعیف اسیدی است.

آیا بروموتیمول بلو دست را رنگ می کند؟

بروموتیمول آبی دست و لباس شما را لکه دار می کند . هنگام انجام این فعالیت از دستکش و عینک استفاده کنید و روش های آزمایشگاهی ایمن را انجام دهید. بروموتیمول آبی به عنوان ماده شیمیایی غیر خطرناک طبقه بندی می شود.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۳,۹۵۴,۵۴۱ تومان

ابزار وبلاگ