نیترات پتاسیم مرک 5 کیلویی کد 105061

پتاسیم نیترات یا شوره یک ترکیب شیمیایی با فرمول KNO3است. این ماده در محل‌هایی مانند دیوارهٔ غارها به صورت طبیعی به مانند گرد سفید رنگی وجود دارد. پتاسیم نیترات یک اکسید کننده نسبتا قوی است.

کاربردهای عمده نیترات پتاسیم در کودها ، حذف کنده درخت ، پیشران موشک و آتش بازی است. یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده باروت (پودر سیاه) است. در گوشت های فرآوری شده ، نیترات پتاسیم با هموگلوبین و میوگلوبین واکنش می دهد و رنگ قرمز ایجاد می کند.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد نیترات پتاسیم آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       شماره کاتالوگ 105061

·       مترادف ها       نمک پتاسیم اسید نیتریک

·       شماره CAS      7757-79-1

·       شماره EC       231-818-8

·       گرید               Ph Eur,BP,USP,FCC,E 252

·       فرمول             KNO3

·       فرمول شیمیایی  KNO3

·       جرم مولی       101.10 گرم در مول

·       کد    HS          2834 21 00

·       بسته بندیهای موجود : 1 کیلویی و 5 و 25 و 50 کیلویی

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       تراکم              2.109 گرم بر سانتی متر مکعب (16 درجه سانتی گراد)

·       نقطه ذوب        334 درجه سانتی گراد

·       مقدار pH         5.0 - 7.5 (50 گرم در لیتر، H2O، 20 درجه سانتیگراد)

·       چگالی ظاهری  800 کیلوگرم بر متر مکعب

·       انحلال پذیری    320 گرم در لیتر

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

تولید اسید نیتریک

·       از نظر تاریخی، اسید نیتریک از ترکیب اسید سولفوریک با نیترات هایی مانند نمک نیترات پتاس تولید می شد. در دوران مدرن این امر برعکس شده است: نیترات ها از اسید نیتریک تولید شده از طریق فرآیند Ostwald تولید می شوند .

 

اکسید کننده

·       نمایشی از اکسیداسیون یک تکه زغال چوب در نیترات پتاسیم مذاب

·       معروف ترین کاربرد نیترات پتاسیم احتمالاً به عنوان اکسید کننده در پودر سیاه است. از دوران باستان تا اواخر دهه 1880، پودر سیاه قدرت انفجاری را برای تمام سلاح های گرم جهان فراهم می کرد. پس از آن زمان، سلاح های کوچک و توپخانه های بزرگ به طور فزاینده ای به کوردیت ، یک پودر بدون دود وابسته شدند. پودر سیاه امروزه در موتورهای موشک پودر سیاه استفاده می شود ، اما همچنین در ترکیب با سوخت های دیگر مانند قند در " روکت آبنبات " (سوخت محبوب موشک آماتور) استفاده می شود. همچنین در آتش بازی مانند بمب دود استفاده می شود . همچنین برای حفظ سوختن یکنواخت تنباکو به سیگار اضافه می شود و برای اطمینان از احتراق کامل کارتریج های کاغذی روولورهای کلاهک و توپ استفاده می شود. همچنین می‌توان آن را تا چند صد درجه حرارت داد تا برای آبیاری نیتر استفاده شود ، که دوام کمتری نسبت به سایر اشکال اکسیداسیون محافظ دارد، اما امکان رنگ‌بندی خاص و اغلب زیبای قطعات فولادی، مانند پیچ‌ها، پین‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند. قطعات کوچک سلاح گرم

 

فرآوری گوشت

·       نیترات پتاسیم از دوران باستان یا قرون وسطی یکی از اجزای رایج گوشت شور بوده است . پذیرش گسترده استفاده از نیترات جدیدتر است و با توسعه فرآوری گوشت در مقیاس بزرگ مرتبط است. استفاده از نیترات پتاسیم عمدتاً به دلیل نتایج آهسته و متناقض در مقایسه با ترکیبات نیتریت سدیم مانند "پودر پراگ" یا " نمک پخت " صورتی متوقف شده است . با این حال، نیترات پتاسیم هنوز در برخی از کاربردهای غذایی مانند سالامی ، ژامبون خشک، شیرینی و (در برخی کشورها) در آب نمک مورد استفاده برای تهیه گوشت گاو ذرت استفاده می شود.(گاهی همراه با نیتریت سدیم). هنگامی که به عنوان یک افزودنی غذایی در اتحادیه اروپا استفاده می شود،این ترکیب به عنوان E252 نامیده می شود . همچنین برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی در ایالات متحده  و استرالیا و نیوزیلند جایی که تحت شماره INS آن 252 ذکر شده است) تأیید شده است.

 

آماده سازی غذا

·       در غذاهای غرب آفریقا، نیترات پتاسیم (نمک) به طور گسترده ای به عنوان یک عامل غلیظ کننده در سوپ ها و خورش هایی مانند سوپ بامیه و isi ewu استفاده می شود. همچنین برای نرم کردن غذا و کاهش زمان پخت هنگام جوشاندن حبوبات و گوشت سفت استفاده می شود. نمک نمک نیز یک عنصر ضروری در ساخت فرنی های خاص است، مانند kunun kanwa  که به معنای واقعی کلمه از زبان هوسا به عنوان "فرنی نمکدان" ترجمه شده است. در جزایر شتلند (بریتانیا) در پخت گوشت گوسفند برای تهیه گوشت گوسفندی reestit ، یک غذای لذیذ محلی استفاده می شود.

 

کود

·       نیترات پتاسیم در کودها به عنوان منبع نیتروژن و پتاسیم - دو عنصر درشت مغذی برای گیاهان - استفاده می شود. هنگامی که به تنهایی از آن استفاده می شود، دارای رتبه NPK 13-0-44 است.

 

فارماکولوژی

·       در برخی از خمیردندان ها برای دندان های حساس استفاده می شود.اخیراً استفاده از نیترات پتاسیم در خمیردندان ها برای درمان دندان های حساس افزایش یافته است.

·       از لحاظ تاریخی برای درمان آسم استفاده می شود.در برخی از خمیردندان ها برای تسکین علائم آسم استفاده می شود.

·       در تایلند به عنوان ماده اصلی در قرص های کلیه برای تسکین علائم سیستیت ، پیلیت و اورتریت استفاده می شود.

·       با فشار خون بالا مبارزه می کند و زمانی به عنوان داروی کاهش فشار خون استفاده می شد.

کاربردهای دیگر

·       الکترولیت در پل نمکی

·       ماده فعال سیستم های اطفاء حریق آئروسل متراکم هنگامی که با رادیکال های آزاد شعله آتش سوزانده می شود، کربنات پتاسیم تولید می کند .

·       به عنوان یک پاک کننده آلومینیوم کار می کند.

·       جزء (معمولاً حدود 98٪) برخی از محصولات حذف کنده درخت . با تامین نیتروژن برای قارچ هایی که به چوب کنده حمله می کنند، تجزیه طبیعی کنده را تسریع می بخشد .

·       در عملیات حرارتی فلزات به عنوان حمام نمک مذاب با دمای متوسط، معمولاً در ترکیب با نیتریت سدیم. یک حمام مشابه برای تولید یک روکش آبی/مشکی بادوام که معمولاً روی سلاح‌های گرم دیده می‌شود، استفاده می‌شود. کیفیت اکسید کننده ، حلالیت در آب و هزینه کم آن را به یک بازدارنده زنگ کوتاه مدت ایده آل تبدیل کرده است .

·       برای القای گلدهی درختان انبه در فیلیپین.

·       محیط ذخیره حرارتی در سیستم های تولید برق نمک های نیترات سدیم و پتاسیم در حالت مذاب با انرژی خورشیدی جمع آوری شده توسط هلیواستات ها در نیروگاه Thermosolar Gemasolar ذخیره می شوند . نمک‌های سه‌گانه ، با افزودن نیترات کلسیم یا نیترات لیتیوم ، ظرفیت ذخیره‌سازی گرما را در نمک‌های مذاب بهبود می‌بخشند.

·       به عنوان منبع یون های پتاسیم برای تبادل با یون های سدیم در شیشه های تقویت شده شیمیایی .

·       به عنوان یک اکسید کننده در مدل سوخت موشک به نام Rocket candy .

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

سئوالات شما

نیترات پتاسیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

نیترات پتاسیم یک پودر یا جامد شفاف، سفید یا بی رنگ، کریستالی (ماسه مانند) با طعم تند و شور است. از آن برای ساخت مواد منفجره، کبریت، کود، آتش بازی، شیشه و سوخت موشک استفاده می شود.

آیا نیترات پتاسیم برای انسان مضر است؟

نیترات پتاسیم می تواند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. هنگام استنشاق، ممکن است باعث مشکلات تنفسی، از جمله سرفه و تنگی نفس شود. تماس با پوست یا چشم ممکن است باعث تحریک مانند قرمزی، خارش و درد شود.

نیترات پتاسیم را از کجا تهیه می کنید؟

نیترات پتاسیم به صورت پوسته در سطح زمین، روی دیوارها و سنگ ها و در غارها وجود دارد. و در خاک های خاصی در اسپانیا، ایتالیا، مصر، ایران و هند تشکیل می شود.

آیا نیترات پتاسیم برای دندان مفید است؟

نیترات پتاسیم موجود در خمیر دندان در درجه اول برای کمک به کاهش و درمان حساسیت دندان استفاده می شود. در واقع، هیئت های نظارتی متعددی در سراسر جهان نیترات پتاسیم را برای درمان حساسیت دندان ایمن و موثر می دانند .

چه غذاهایی حاوی نیترات پتاسیم هستند؟

گوشت گاو ذرت ژامبون پخته شده

آیا نیترات پتاسیم در سیگار وجود دارد؟

افزودن نیترات پتاسیم (پتر نمک) برای اطمینان از سوختن یکنواخت تنباکو است. این همچنین باعث می شود که سیگار در هنگام دور ریختن یا فراموشی روشن بماند. در سال 2007 بیش از 3000 آتش‌سوزی تصادفی در خانه‌ها به «مواد سیگاری دور ریخته‌شده بی‌احتیاطی» نسبت داده شد.

چه مقدار نیترات پتاسیم کشنده است؟

دوز کشنده خوراکی نیترات پتاسیم برای بزرگسالان بین 4 تا 30 گرم (حدود 40 تا 300 میلی گرم NO 3 / کیلوگرم) تخمین زده شده است.

وقتی نیترات پتاسیم با آب واکنش می دهد چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که نیترات پتاسیم جامد در آب حل می شود، یون پتاسیم توسط یک اتم اکسیژن تا حدی منفی جذب می شود، در حالی که یون نیترات توسط یک اتم هیدروژن تا حدی مثبت مولکول های آب جذب می شود و در نتیجه هیدروکسید پتاسیم تشکیل می شود.

 

تاریخ اعتبار قیمت:1401/10/16

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ