برومو فنول بلو مرک 25 گرمی کد 108122 مرک

بروموفنول آبی (3'،3"،5'،5"-تترابروموفنول سولفونفتالئین، BPB)، آلبوتست به عنوان نشانگر pH ، نشانگر رنگ الکتروفورتیک و رنگ استفاده می شود. می توان آن را با افزودن آهسته برم اضافی به محلول داغ فنل سولفون فتالئین در اسید استیک یخچالی تهیه کرد.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد بروموفنول بلو آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : بروموفنول بلو

·       نامهای انگلیسی :  Bromophenol blue, 3,3′,5,5′-Tetrabromophenolsulfonphthalein, BPB

·       فرمول : C19H10Br4O5S

·       شماره Cas : 115-39-9

·       جرم ملکولی :  669.96

·       کد کالا : 108122

·       بسته بندیهای موجود : 5 و 25 گرمی

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت جامد

·       نقطه ذوب 270-273 °C (decomposition)

·       دمای نگهداری 2 تا 30 درجه سانتیگراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ، آزمایشگاههای علوم زیستی

کاربرد:

·       به عنوان یک شاخص اسید-باز، محدوده مفید آن بین pH  3.0 و 4.6 قرار دارد. از زرد در pH 3.0 به آبی در pH 4.6 تغییر می کند. این واکنش برگشت پذیر است. بروموفنول آبی از نظر ساختاری با فنل فتالئین (شاخص محبوب) مرتبط است.

·       بروموفنول همچنین به عنوان یک نشانگر رنگ برای نظارت بر فرآیند الکتروفورز ژل آگارز و الکتروفورز ژل پلی آکریل آمید استفاده می شود . از آنجایی که بروموفنول بلو حامل بار منفی خفیفی در pH متوسط ​​است، در همان جهت DNA یا پروتئین در ژل مهاجرت می کند. سرعت مهاجرت آن بسته به تراکم ژل و ترکیب بافر متفاوت است، اما در یک ژل آگارز معمولی 1% در بافر TAE 1X یا بافر TBE ، بروموفنول بلو با همان سرعت یک قطعه DNA از حدود 300 جفت باز مهاجرت می کند . آگارز 2 درصد به صورت 150 جفت باز. زایلن سیانول و نارنجی جیهمچنین ممکن است برای این منظور استفاده شود.

·       بروموفنول بلو نیز به عنوان رنگ استفاده می شود. در PH خنثی، رنگ، نور قرمز را به شدت جذب می کند و نور آبی را منتقل می کند. (پیک جذب آن 600 نانومتر در pH پایه 12 است.) بنابراین محلول های رنگ آبی هستند. در pH پایین، رنگ، نور ماوراء بنفش و آبی را به شدت جذب می کند و در محلول زرد به نظر می رسد. در محلول با pH 3.6 (در وسط محدوده انتقال این نشانگر pH) که با انحلال در آب بدون تنظیم pH به دست می آید، بروموفنل بلو دارای رنگ قرمز سبز مشخصی است که در آن رنگ ظاهری بسته به غلظت و/یا مسیر تغییر می کند. طولی که محلول از طریق آن مشاهده می شود. این پدیده رنگ دو رنگ نامیده می شود . برموفنول آبی ماده ای است که بالاترین ارزش شناخته شده را داردشاخص دورنگی کرفت . این بدان معنی است که بیشترین تغییر در رنگ رنگ را دارد، زمانی که ضخامت یا غلظت نمونه مشاهده شده افزایش یا کاهش می یابد.

 

موارد ایمنی:

معرف های آلی نسبتاً غیر فعال باید در ظرف A جمع آوری شوند. در صورت هالوژنه شدن باید در ظرف B جمع آوری شوند. برای باقیمانده های جامد از ظرف C استفاده کنید.

برای آب خوراکی بسیار مضرر است.

 

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       محدوده انتقال: pH 3.0 - pH 4.6 زرد مایل به سبز - بنفش آبی

·       شکل ظاهری محلول: تست را پشت سر می گذارد

·       تلفات هنگام خشک شدن (110 °C): ≤ 1

·       محدوده انتقال (طبق ACS): تست را پشت سر می گذارد

·       تست حساسیت: تست را می گذراند

سئوالات شما

برموفنول بلو برای چه مواردی استفاده می شود؟

به عنوان یک نشانگر آزمایشگاهی ، تغییر رنگ از زرد زیر pH 3 به بنفش در pH 4.6، و به عنوان نشانگر اندازه برای نظارت بر پیشرفت الکتروفورز ژل آگارز و ژل پلی آکریل آمید استفاده می شود. به عنوان رنگ صنعتی نیز استفاده شده است. این نقش به عنوان یک شاخص دو رنگ، یک نشانگر اسید-باز و یک رنگ است.

نشانگر بروموفنول بلو چگونه کار می کند؟

در pH خنثی، رنگ، نور قرمز را به شدت جذب می کند و نور آبی را منتقل می کند. (پیک جذب آن 600 نانومتر در pH پایه 12 است.) بنابراین محلول های رنگ آبی هستند. در pH پایین، رنگ، نور ماوراء بنفش و آبی را به شدت جذب می کند و در محلول زرد به نظر می رسد.

برموفنول آبی در اسید به چه رنگی تبدیل می شود؟

بروموفنول بلو را می توان برای رنگ آمیزی پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک استفاده کرد. بروموفنول آبی یک واسطه است و بروموفنول آبی به عنوان یک نشانگر مبتنی بر اسید در محدوده pH 3-4.6 استفاده می شود که در آن رنگ از زرد به آبی تغییر می کند.

آیا بروموفنول آبی سمی است؟

اثرات بالقوه حاد سلامتی: در صورت تماس با پوست (محرک)، تماس چشمی (محرک)، بلعیدن، استنشاق کمی خطرناک است . اثرات مزمن بالقوه بر سلامتی: اثرات سرطان زا: در دسترس نیست.

چگونه بروموفنول آبی را درست می کنید؟

به 400 میلی لیتر آب دیونیزه شده، 30 گرم پایه Trizma و 2.0 گرم SDS اضافه کنید. با کانکس تا pH 6.8 تیتر کنید. HCl، سپس به 500 میلی لیتر برسانید. در دمای 4 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

چرا برموفنول آبی رنگ ردیابی نامیده می شود؟

بروموفنول آبی رنگی است که برای ردیابی رشته های DNA با اندازه کوچکتر حاوی حدود 400 جفت باز استفاده می شود، در حالی که زایلن سیانول برای رشته های DNA بزرگتر با حداکثر 8000 جفت باز بهتر است.

آیا برموفنول بلو در آب محلول است؟

بروموفنول آبی یک واسطه است و به عنوان یک شاخص مبتنی بر اسید در محدوده pH 3-4.6 استفاده می شود که در آن رنگ از زرد به آبی تغییر می کند. آزادانه در NaOH حل می شود. بیشتر در متیل و اتیل الکل، بنزن و در اسید استیک حل می شود. کمی در آب (0.4 گرم در 100 گرم) در دمای 20 درجه سانتی گراد محلول است.

 

تاریخ اعتبار قیمت1402.11.3

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸,۳۷۵,۰۰۲ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ