تری متیل آمین 100ml کد 821177
✍️ بازدید کننده محترم وب سایت آزمیران با سلام 
✔️ کالای که مشاهده مینمائید تری متیل آمین با کد 821177 با فرمول N3(CH3)3 ساخت شرکت مرک آلمان میباشد.
✔️ این محصول ساده ترین نوع آمین ها هست.
✔️ محلولی بی رنگ و با بوی نامطبوع شبیه ماهی فاسد شده میباشد.
✔️ تری متیل آمین در آزمایشگاه از ترکیب آمونیاک و متانول به همراه یک کاتالیزور تولید میگردد
✔️ این محصول باعث سوزش چشم و پوست میگردد و هچنین بسیار قابل اشتعال است.
✔️ تری متیل آمین TMA را در جای خنک نگهداری کنید.
✔️ این کالا در تنظیم رشد گیاهان و علف کشها و همچنین در رزینهای تبادل یونی و آزمایشگاههای رنگ کاربرد دارد.
✔️ این محصول در بسته بندیهای 100 میلی و 1 لیتری و 2.5 لیتری آماده ارائه میباشد

تری متیل آمین ( TMA ) یک ترکیب آلی با فرمول N(CH 3 ) 3 است. این یک آمین سوم بی رنگ، رطوبت گیر و قابل اشتعال است . این گاز در دمای اتاق است اما معمولاً به عنوان محلول 40٪ در آب فروخته می شود . (همچنین در سیلندرهای گاز تحت فشار فروخته می شود .) TMA یک پایه نیتروژنی است و می تواند به آسانی برای تولید کاتیون تری متیل آمونیوم پروتونه شود. تری متیل آمونیوم کلرید یک جامد بی رنگ رطوبت گیر است که از اسید هیدروکلریک تهیه شده است . تری متیل آمین یک نوکلئوفیل خوب استو این واکنش اساس اکثر کاربردهای آن است. TMA به طور گسترده در صنعت استفاده می شود: از آن در سنتز کولین ، هیدروکسید تتر متیل آمونیوم ، تنظیم کننده های رشد گیاه یا علف کش ها، رزین های تبادل آنیونی قوی ، عوامل تراز کننده رنگ و تعدادی رنگ پایه استفاده می شود. در غلظت‌های بالاتر بویی شبیه آمونیاک دارد و می‌تواند باعث نکروز غشاهای مخاطی در تماس شود. در غلظت‌های پایین‌تر، بوی «ماهی» دارد، بویی که با ماهی پوسیده همراه است .

در انسان، مصرف برخی از مواد غذایی گیاهی و حیوانی (مثلاً گوشت قرمز، زرده تخم مرغ) حاوی لسیتین ، کولین و ال-کارنیتین ، میکروبیوتای معینی از روده را با بستری برای سنتز TMA فراهم می کند که سپس به جریان خون جذب می شود. سطوح بالای تری متیل آمین در بدن با ایجاد تری متیل آمینوری یا سندروم بوی ماهی مرتبط است که ناشی از نقص ژنتیکی در آنزیمی است که TMA را تخریب می کند. یا با مصرف دوزهای زیاد مکمل های حاوی کولین یا ال کارنیتین . TMA توسط کبد به تری متیل آمین N-اکسید متابولیزه می شود(TMAO)؛ TMAO به عنوان یک ماده آتروژنیک احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است که ممکن است آترواسکلروز را در افرادی که غذاهایی با محتوای بالای پیش سازهای TMA مصرف می کنند تسریع کند. TMA همچنین باعث ایجاد بوی برخی از عفونت های انسانی ، بوی بد دهان و واژینوز باکتریایی می شود.

 

تری متیل آمین آگونیست کامل TAAR5 انسانی است ، یک گیرنده مرتبط با آمین که در اپیتلیوم بویایی بیان می شود و به عنوان یک گیرنده بویایی برای آمین های درجه سوم عمل می کند. یک یا چند گیرنده بوهای اضافی به نظر می رسد در بویایی تری متیل آمین در انسان نیز دخیل باشد.

تولید

تری متیل آمین از واکنش آمونیاک و متانول با استفاده از یک کاتالیزور تهیه می شود:

 

3 CH 3 OH + NH 3 → (CH 3 ) 3 N + 3 H 2 O

این واکنش متیل آمین های دیگر، دی متیل آمین (CH 3 ) 2 NH و متیل آمین CH 3 NH 2 را همزمان تولید می کند.

 

تری متیل آمین نیز با واکنش کلرید آمونیوم و پارافورمالدئید تهیه شده است :

 

9 (CH 2 =O) n + 2n NH 4 Cl → 2n (CH 3 ) 3 N•HCl + 3n H 2 O + 3n CO 2 ↑

سمیت

اثرات سمی حاد و مزمن TMA در ادبیات پزشکی در اوایل قرن 19 مطرح شد. TMA باعث تحریک چشم و پوست می شود و پیشنهاد می شود که یک سم اورمیک باشد . در بیماران، تری متیل آمین باعث درد معده، استفراغ، اسهال، اشک ریزش، خاکستری شدن پوست و تحریک شد. جدای از آن، مسمومیت تولید مثلی / رشدی گزارش شده است.

 

دستورالعمل هایی با محدودیت مواجهه برای کارگران در دسترس است، به عنوان مثال توصیه کمیته علمی در مورد محدودیت های مواجهه شغلی توسط کمیسیون اتحادیه اروپا.

 

برخی از مطالعات تجربی نشان دادند که TMA ممکن است در علت شناسی بیماری های قلبی عروقی نقش داشته باشد .

 

برنامه های کاربردی

تری متیل آمین در سنتز کولین ، هیدروکسید تتر متیل آمونیوم ، تنظیم کننده های رشد گیاه ، علف کش ها، رزین های تبادل آنیون قوی ، عوامل تراز کننده رنگ و تعدادی رنگ پایه استفاده می شود. حسگرهای گاز برای آزمایش تازگی ماهی تری متیل آمین را تشخیص می دهند.

 

واکنش ها

تری متیل آمین یک پایه لوئیس است که ترکیبات اضافی را با انواع اسیدهای لوئیس تشکیل می دهد.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
(موجود نیست)
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ