سدیم دودسیل سولفات 100 گرم کد 817034

اعتبار قیمت تا تاریخ 1400.4.17


توصیف
شماره کاتالوگ 817034
مترادف لوریل سولفات سدیم، SDS، سدیم سدیم سدیم
اطلاعات محصول
شماره CAS 151-21-3
شماره EC 205-788-1
درجه Ph Eur
فرمول هیل C₁₂H₂₅NaO₄S
فرمول شیمیایی C₁₂H₂₅OSO₂ONa
توده مولار 288.37 g / mol
شماره کد 2920 90 10
کاربرد
سدیم داودسیل سولفات Ph Eur. شماره CAS 151-21-3، EC شماره 205-788-1.
اطلاعات فیزیک وشیمیایی
تراکم 1.1 g / cm 3 (20 درجه سانتیگراد)
نقطه اشتعال> 150 درجه سانتیگراد
نقطه ذوب 204 - 207 درجه سانتیگراد
مقدار pH 6 - 9 (10 گرم در لیتر، H 2 O، 20 درجه سانتیگراد)
چگالی فله 490 - 560 کیلوگرم / متر مکعب
حلالیت> 130 گرم در لیتر
اطلاعات سم شناسی
LD 50 دهان LD50 موش 1427 میلی گرم بر کیلوگرم
LD 50 پوستی LD50 خرگوش> 2000 میلیگرم در کیلوگرم
اطلاعات ایمنی مطابق با GHS
پیکوگرام خطر (ها)
بیانیه خطر (ها) H228: جامد قابل اشتعال
H302: در صورت بلعیده شدن
H315: باعث تحریک پوست می شود.
H318: آسیب جدی چشم را ایجاد می کند.
H335: ممکن است باعث تحریک تنفسی شود.
H412: برای زندگی آبزی با اثرات طولانی مدت مواجه است.
بیانیه احتیاطی (ها) P210: دور از گرما نگه دارید.
P273: اجتناب از انتشار به محیط زیست.
P280: از محافظ چشم محافظت کنید.
P302 + P352: IF ON SKIN: شستشو با مقدار زیادی صابون و آب.
P305 + P351 + P338: IF IN EYES: با چند دقیقه مخلوط با آب مخلوط کنید. لنزهای تماسی را در صورت وجود و راحت انجام دهید. ادامه شستشو
P313: مشاوره / توجه پزشکی.
خطر کلمه سیگنال
کلاس ذخیره سازی 4.1B مواد خطرناک جامد قابل اشتعال
WGK WGK 2 خطر آلودگی به آب
اختیار 3
واکنش دهنده های آلی نسبتا غیرقابل پاسخ در ظرف A باید جمع آوری شوند. اگر هالوژنی شده باشند، آنها باید در ظرف B جمع آوری شوند. برای بقایای جامد از کانتینر C استفاده کنید.
اطلاعات ایمنی
علائم هذیان خطرناک است
قابل اشتعال
رده بندی خطر بسیار قابل اشتعال، مضر و مضر است
عبارت R R 11-22-37 / 38-41
به شدت قابل اشتعال است. در صورت بلعیده شدن خطرناک است. از بین بردن سیستم تنفسی و پوست. آسیب جدی به چشم.
عبارت S S 16-37 / 39-45
دور از منابع احتراق نگذارید - سیگار کشیدن نکنید. دستکش مناسب و محافظت از چشم / چهره. در صورت حادثه یا اگر احساس ناخوشی می کنید، بلافاصله بلافاصله بلافاصله به پزشک مراجعه کنید (در صورت امکان برچسب را نشان دهید).
اطلاعات ذخیره سازی و حمل و نقل
ذخیره سازی در دمای + 5 ° C تا + 30 ° C ذخیره می شود
اطلاعات حمل و نقل
اعلامیه (راه آهن و جاده) ADR، RID UN 1325، 4.1، III
اعلامیه (حمل و نقل هوایی) IATA-DGR UN 1325، 4.1، III
اعلامیه (حمل و نقل دریایی) کد IMDG UN 1325، 4.1، III
مشخصات
تست (دوزهای تیتراسیون) ≥ 85.0٪
هویت (تشکیل فوم) آزمون را گذراند
هویت (محلول آبی متیلن) ​​آزمون را می گذراند
هویت (سدیم) آزمون را می گذراند
هویت (سولفات) آزمون را می گذراند
ظاهر پودر سفید تا پودر زرد رنگ.
مواد واکنش دهنده قلیایی آزمون را انجام می دهند
الکل بدون تثبیت ≤ 4.0٪
کلرید سدیم + سولفات سدیم ≤ 8.0٪
نیکل (نیکل) * 2 ppm
حلال های باقی مانده (ICH Q3C) با فرآیند تولید حذف می شوند
مشخصات ناخالص عنصری با توجه به ICH Q3D (دستورالعمل برای ناخالصی های عنصری) تنظیم شده است. عناصر کلاس 1-3 احتمالا در بالاتر از ICH Q3D گزینه 1 وجود ندارد، مگر اینکه مشخص شود و نشان داده شود (*).
مربوط به Ph Eur است



تصویر سدیم دودسیل سولفات 20 کیلوئی مرک آلمان

سولفات لاریل سدیم به اختصار SLS با فرمول NaC12H25SO4 یا سدیم دودسیل سولفات SDS یا یا ماده نزدیک به آن سولفات لوریت سدیم یا سولفات لاریل اتر سدیم (سدیم لوریل اتر سولفات) Sodium Laurylether Sulfate به اختصار SLES رایجترین سولفات‌های سطح فعال آنیونی (مواد فعال سطحی آنیونی) از پاک‌کننده‌های سنتزی با قدرت زیاد و به‌طور دقیق‌تر جزو سورفاکتنت‌ها (مواد فعال سطحی یا مواد مؤثر) می‌باشد. این ماده یک ترکیب شیمیائی امولسیون‌کننده، پُف‌دهنده، تسریع‌کننده انحلال، و کف کنندگی است که از آن در صنایع شویندگی، دترژنت‌ها یا مواد غذائی استفاده می‌شود و مواد فعال‌کننده سطحی آنیونی در تولید شامپو می‌باشد.[۱]

سولفات لاریل سدیم دراکثر مواد تجاری شوینده‌ها مثل مایع ظرفشویی و پاک‌کننده‌های صنعتی (کارواش و کف شورها و بر طرف‌کننده روغن) و در بیش از ۹۰٪ مواد بهداشتی و پاک‌کننده بدن وسر ازقبیل خمیر دندان، صابون، شامپو، کرم ولوسیون چه به صورت مایع یا غیرمایع جهت زدودن چربی به عنوان ماده کف‌کننده و پاک‌کننده وامولسیون‌کننده مواد چسبنده بکار می‌رود و جزو مواد اولیه آرایشی و داروئی است.[۲]

این ماده موجب شکسته شدن سد رطوبتی پوست شده وخود به راحتی در پوست نفوذ می‌نماید و به دیگر مواد شیمیایی نیز اجازه می‌دهد تا به راحتی نفوذ کنند. ضمن ترکیب باسایر مواد شیمیایی جزو مواد خطرناک و سرطانزای (با کلاس قوی) پوستی است که همچنین می‌تواند ریزش مو شود.

گاهی اوقات SLES یاSLS با برچسب 'برگرفته از نارگیل' یا ' مشتقات طبیعی نارگیل ارائه می‌گردد ودارا بودن کد تجاری و تصویب استاندارد ملی و باوجود درستی مسئله طبیعی بودن، باعث گمراهی می‌گردد. علت فروش این مواد در بازار، ضمن عدم آگاهی، اشتیاق افراد و مشتریها به این مواد است که علاقه کاذب خاصی به میزان کف کنندگی دارند.

مضرات

مهم‌ترین تأثیر سولفات لاریل سدیم و سایر مشتقات این است که باعث شکسته شدن محافظ رطوبتی پوست می‌گردد و به دیگر مواد شیمیایی اجازه می‌دهد تا به راحتی به زیرپوست نفوذ کند.

علیرغم تبلیغات طبیعی بودن اکثر صابون‌های تجاری، اکثر پوستها به این ماده شیمیائی فوق‌العاده حساسند که باعث خشکی پوست می‌شود، در بدترین حالت بخصوص در پوست حساس باعث خارش سوزناک بعد از حمام به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌گردد که علت آن تخریب لایه بیرونی پوست است و آزمایشهای لابراتواری نشان داده‌است اثر تخریب سولفات لاریل سدیم تا ۱۷ روز روی پوست باقی می‌ماند.

تخریب پروتئین

سلول‌های بدن از پروتئین ساخته شده‌است. توسعه این سلول‌های به شدت وابسته به فرایندهای تکثیر سلولی است که به‌طور مستمر بدن بااز بین بردن سلول‌های آسیب دیده و قدیمی تر و جایگزین کردن آن‌ها با سلولهای سالم و جدیدتر این فرایند را کنترل می‌کندو تقریباً جایگزینی هر سلول در بدن حداقل ۷ سال است.

SLS با اثرگذاری روی مولکولهای بدن و پروتئینها، ازطریق تشکیل پل شیمیایی بین بخش‌های محلول در چربی و محلول در آب باعث می‌شود که نیروهای مورد نیاز هیدروفوبیک برای حفظ ساختار پروتئین و مولکول فرو بریزند و این فرایند غیرقابل برگشت است.

بانظر گرفتن اینکه پروتئین‌های موجود آسیب دیده‌اند و منجر به افزایش ترشح هورمونی جهت بهبود می‌گردند و همچنین این سلول‌های تازه نیز احتمالاً در معرض آسیب دیدگی اند لذا با درنظرگرفتن موارد فوق خسارت دوچندان است و دقیقاً این نوع فعالیت که می‌تواند به مراحل اولیه سرطان پوست منجر شود.

سرطان

گرچه هنوز بطور کامل اثرات استفاده SLS در پوست و مصرف مستقیم آن در ایجاد سرطان اثبات نشده‌است[۳] ولی درگزارش منتشر شده آورده شده‌است که این ماده سورفکتانت و محرک قوی برای پوست است.

فارغ از این پتانسیل ایجاد شرایط پیش سرطانی با غیرطبیعی کردن پروتئین‌ها، SLS با تقلید اثرات استروژن باعث سرطان می‌گردد. این اثر می‌تواند حتی بر سرطان سینه و سرطان تخمدان که به‌طور مستقیم به سطح استروژن مرتبط است تأثیر بگذارد منجر به رشد تومور شود.

SLS با اخلال در سطوح استروژن طبیعی و با ایجاد اثرات مشابهی در سطح سلولی به عنوان استروژن آندوژن، می‌تواند بروز سرطان تسریع کند. عامل فزونی سرطان سینه در سالهای اخیر حتماً به مواد مصرفی مربوط است. حتی در مردان نیز دیده شده‌است. به‌طور بالقوه SLS می‌تواند از طریق دیگری یعنی با واکنش با ترکیبات نیتروژن دار می‌تواند باعث سرطان شود. البته نگرانی عمده این است SLS با جهش سلولی و صدمه زدن به مواد ژنتیکی موجود در هر سلول باعث ایجاد بیماری گردد.

زخم و آفت دهانی

سولفات لاریل سدیم بیماری‌های مخاطی دهان را تشدید می‌کند.[۴] عدم استفاده از مواد SLS در خمیردندان باعث کاهش آفت می‌گردد.

بیماری پوستی

درافراد با بیماری مزمن پوستی استفاده از SLS باعث بدتر شدن بیماری می‌شود و ثابت شده‌است قرارگیری پوست باعث تحریک پوست و خارش می‌گردد در مطالعات بالینی نشان داده‌است قرارگیری پوست به مدت طولانی و مستمر (بیش از ساعت) باعث تحریک پوست صورت بزرگسالان حتی در جوانها می‌شود و به نظر می‌رسد علت سوزش پوست و چشم SLS است.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲۵۰,۰۰۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ