2 مرکاپتو اتانول مرک آلمان 25 لیتری کد 805740

۲-مرکاپتواتانول با فرمول شیمیایی C۲H۶SO یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۵۶۷ است. که جرم مولی آن ۷۸٫۱۳۳ g/mol می‌باشد.

2-مرکاپتواتانول (همچنین β- مرکاپتواتانول ، BME ، 2BME ، 2-ME یا β-met ) ترکیب شیمیایی با فرمول HOCH 2 CH 2 SH است. ME یا βME، همانطور که معمولا به اختصار نامیده می شود، برای کاهش پیوندهای دی سولفید استفاده می شود و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان بیولوژیکی با از بین بردن رادیکال های هیدروکسیل (در میان دیگران) عمل کند. این به طور گسترده استفاده می شود زیرا گروه هیدروکسیل حلالیت در آب می دهد و فراریت را کاهش می دهد. به دلیل کاهش فشار بخار، بوی آن، در عین حال که ناخوشایند است، نسبت به تیول های مرتبط کمتر مورد اعتراض است.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان , آمادگی دارد 2مرکاپتواتانول آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام کالا :  2 مرکاپتواتانول – بتا مرکاپتو اتانول – 2 هیدروکسی اتیل مرکاپتان – تیو اتیلن گلیکول  

·       نام انگلیسی : Thioethylene glycol, Thioglycol, β-Mercaptoethanol, 2-Hydroxyethylmercaptan, BME, Thioethylene glycol

·       فرمول : HSCH2CH2OH

·       شماره Cas : 60-24-2

·       جرم ملکولی :  78.13

·       کد کالا : 805740

·       بسته بندیهای موجود : 250 میلی 1 لیتری و 25 لیتری

·       ساخت شرکت مرک آلمان

خصوصیات ظاهری:

·       این محصول گرید سنتزی میباشد

·       شکل ظاهری مایع

·       دارای pH 4.5 تا 6

·       درجه خلوص 99%

·       نقطه جوش 157 درجه سلیسیوس

·       نقطه ذوب 50- درجه سانتیگراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ، و همچنین آزمایشگاههای ژنتیک است.

کاربرد:

·       برخی از پروتئین ها را می توان توسط 2- مرکاپتواتانول دناتوره کرد، که پیوندهای دی سولفیدی را که ممکن است بین گروه های تیول باقی مانده های سیستئین ایجاد شود، می شکند . در مورد 2- مرکاپتواتانول اضافی، تعادل زیر به سمت راست تغییر می کند:

·       RS–SR + 2 HOCH 2 CH 2 SH  2 RSH + HOCH 2 CH 2 S–SCH 2 CH 2 OH

·       طرح واکنش برای برش پیوندهای دی سولفید توسط 2- مرکاپتواتانول

·       با شکستن پیوندهای SS، هم ساختار سوم و هم ساختار چهارتایی برخی از پروتئین ها می تواند مختل شود. به دلیل توانایی آن در برهم زدن ساختار پروتئین ها، برای مثال در تجزیه و تحلیل پروتئین ها برای اطمینان از اینکه محلول پروتئینی حاوی مولکول های پروتئین مونومر است، به جای دایمرهای مرتبط با دی سولفید یا الیگومرهای درجه بالاتر ، استفاده شد. با این حال، از آنجایی که 2- مرکاپتواتانول ترکیب های افزایشی را با سیستئین های آزاد تشکیل می دهد و تا حدودی سمی تر است، دی تیوتریتول (DTT) به طور کلی بیشتر در SDS-PAGE استفاده می شود. DTT همچنین یک عامل کاهش دهنده قوی تر با پتانسیل ردوکس است(در pH 7) -0.33 V، در مقایسه با -0.26 V برای 2-mercaptoethanol.

·       2- مرکاپتو اتانول اغلب به جای دی تیوتریتول (DTT) یا تریس (2-کربوکسی اتیل) فسفین (TCEP) بدون بو در کاربردهای بیولوژیکی استفاده می شود.

·       اگرچه 2- مرکاپتواتانول فراریت بالاتری نسبت به DTT دارد، اما پایدارتر است: نیمه عمر مرکاپتو اتانول  بیش از 100 ساعت در pH 6.5 و 4 ساعت در pH 8.5 است. نیمه عمر DTT در pH 6.5 40 ساعت و در pH 8.5 1.5 ساعت است.

روش تولید:

·       2مرکاپتواتانول از واکنش اتیلن اکسید با سولفید هیدروژن به صورت صنعتی تولید می شود . تیودی گلیکول و زئولیت های مختلف واکنش را کاتالیز می کنند.

·       در آزمایشگاه می توان آن را از طریق واکنش گریگنارد با واکنش اتیل منیزیم بروماید با استالدئید در دی اتیل اتر خشک شده یا تتراهیدروفوران تهیه کرد.

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

اعتیار قیمت:1401/05/05

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ