هگزامتیلن تترامین مرک آلمان 100 گرمی کد 818712

آخرین به روز رسانی 1401.8.18

مشخصات:

·      مترادف: هگزامین ،  هگزامتیلن تترامین ، سطح

·      کیفی Urotropine M-Clarity™ = MQ200

·      فرمول: C6H12N4

·      جرم ملکولی : 140.19 گرم در مول نقطه

·      نقطه ذوب: 280 درجه سانتی گراد

·      چگالی: 1.33 گرم بر سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد)

·      فلش نقطه: 250 درجه سانتی گراد دمای

·      روش نگهداری : محیط

·      شماره CAS: 100-97-0

·      UN: 1328

·      ADR: 4.1,III

·      Merck Index: 13,05994

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد هگزامتیلن تتراآمین آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

توضیحات :

هگزامتیلن تترامین که با نام‌های متنامین ، هگزامین یا اوروتروپین نیز شناخته می‌شود ، یک ترکیب آلی هتروسیکلیک با فرمول (CH 2 ) 6 N 4 است. این ترکیب کریستالی سفید در آب و حلال های آلی قطبی بسیار محلول است. ساختار قفس مانندی شبیه آدامتان دارد. در سنتز سایر ترکیبات آلی، از جمله پلاستیک، مواد دارویی و افزودنی های لاستیکی مفید است. در خلاء در دمای 280 درجه سانتیگراد تصعید می شود.

خصوصیات ظاهری:

·      فرمول شیمیایی C 6 H 12 N 4

·      جرم مولی 140.186 گرم در مول

·      ظاهر جامد کریستالی سفید

·      بو     ماهی، شبیه آمونیاک

·      تراکم 1.33 گرم بر سانتی متر 3 (در 20 درجه سانتی گراد)

·      نقطه ذوب 280 درجه سانتیگراد (536 درجه فارنهایت؛ 553 K) ( تعالی )

·      حلالیت در آب    85.3 گرم در 100 میلی لیتر

·      انحلال پذیری     محلول در کلروفرم ، متانول ، اتانول ، استون ، بنزن ، زایلن ، اتر

·      حلالیت در کلروفرم     13.4 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)

·      حلالیت در متانول       7.25 گرم / 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)

·      حلالیت در اتانول 2.89 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)

·      حلالیت در استون      0.65 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)

·      حلالیت در بنزن  0.23 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)

·      اسیدیته ( p Ka )      4.89

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی و کنترل کیفی

کاربرد:

·      کاربرد غالب هگزامتیلن تترامین در تولید مواد پودری یا مایع از رزین های فنلی و ترکیبات قالب گیری رزین فنلی است که به عنوان یک جزء سخت کننده اضافه می شود. این محصولات به عنوان چسب، به عنوان مثال در لنت ترمز و کلاچ، محصولات ساینده، منسوجات غیر بافته، قطعات تشکیل شده توسط فرآیندهای قالب گیری، و مواد نسوز استفاده می شود

 

کاربردهای پزشکی

·      به عنوان نمک اسید ماندلیک (متن آمین ماندلات) یا نمک اسید هیپوریک (متنامین هیپورات)، برای درمان عفونت دستگاه ادراری استفاده می شود. در یک محیط اسیدی، متنامین با تبدیل به فرمالدئید به عنوان یک ضد میکروب عمل می کند . بررسی سیستماتیک استفاده از آن برای این منظور در زنان بالغ نشان داد که شواهد کافی در مورد سود وجود ندارد و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

·      متنامین به دلیل خاصیت قابض فرمالدئید به عنوان یک ضد تعریق بدون نسخه عمل می کند.

لکه های بافت شناسی

·      از لکه های نقره متنامین برای رنگ آمیزی در بافت شناسی استفاده می شود که شامل انواع زیر می باشد:

·      لکه نقره متنامین گروکوت که به طور گسترده ای به عنوان صفحه نمایش برای موجودات قارچی استفاده می شود .

·      لکه جونز ، متنامین نقره- اسید پریودیک-شیف که برای غشای پایه رنگ می کند، از مشاهده غشای پایه گلومرولی " میخ دار" مرتبط با گلومرولونفریت غشایی استفاده می کند.

سوخت جامد

·      هگزامتیلن تترامین همراه با 1،3،5-تری اکسان ، جزء قرص‌های سوخت هگزامین است که توسط افراد کمپینگ، علاقه‌مندان، ارتش و سازمان‌های امدادی برای گرم کردن غذای کمپینگ یا جیره‌های نظامی استفاده می‌شود. بدون دود می سوزد، چگالی انرژی بالایی دارد 30.0 مگاژول بر کیلوگرم (MJ/kg)، در حین سوختن مایع نمی شود و خاکستری به جا نمی گذارد، اگرچه بخارهای آن سمی هستند.

·      قرص های استاندارد 0.149  گرمی متنامین (هگزامین) توسط آزمایشگاه های حفاظت در برابر آتش به عنوان منبع آتش تمیز و قابل تکرار برای آزمایش اشتعال پذیری فرش ها و موکت ها استفاده می شود.

افزودنی غذایی

·      هگزامتیلن تترامین یا هگزامین نیز به عنوان یک افزودنی غذایی به عنوان نگهدارنده استفاده می شود ( شماره INS 239). این برای استفاده برای این منظور در اتحادیه اروپا تایید شده است، جایی که تحت شماره E239 ذکر شده است، اما در ایالات متحده آمریکا، روسیه، استرالیا یا نیوزلند تایید نشده است.

معرف در شیمی آلی

·      هگزامتیلن تترامین یک معرف همه کاره در سنتز آلی است . در واکنش داف (فرمیلاسیون آرن ها)، واکنش سوملت (تبدیل بنزیل هالیدها به آلدئیدها)، و در واکنش دلپین (سنتز آمین ها از آلکیل هالیدها) استفاده می شود.

 

مواد منفجره

·      هگزامتیلن تترامین جزء پایه برای تولید RDX و در نتیجه C-4 [4] و همچنین اکتوژن ، هگزامین دی‌نیترات، هگزامین دی پرکلرات و HMTD است.

کاربردهای تاریخی

·      هگزامتیلن تترامین برای اولین بار در سال 1895 به عنوان یک ضد عفونی کننده ادرار در محیط پزشکی معرفی شد . با این حال، فقط در موارد ادرار اسیدی استفاده می‌شد، در حالی که اسید بوریک برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری با ادرار قلیایی استفاده می‌شد . دانشمند دی ادز دریافت که ارتباط مستقیمی بین اسیدیته محیط هگزامتیلن تترامین و سرعت تجزیه آن وجود دارد. بنابراین، اثربخشی آن به عنوان یک دارو بیشتر به اسیدیته ادرار بستگی دارد تا مقدار داروی تجویز شده. در یک محیط قلیایی، هگزامتیلن تترامین تقریباً به طور کامل غیر فعال است.

·      هگزامتیلن تترامین همچنین به عنوان یک روش درمانی برای سربازان در معرض فسژن در جنگ جهانی اول استفاده شد . مطالعات بعدی نشان داده است که دوزهای زیاد هگزامتیلن تترامین در صورتی که قبل از قرار گرفتن در معرض فسژن مصرف شود تا حدودی محافظت می کند اما اگر بعد از آن مصرف شود هیچ محافظتی ایجاد نمی کند.

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·      رنگ مطابق با سیستم رنگی Munsell رنگی شدیدتر از استاندارد مرجع NE12 ندارد

·      سنجش (HClO4)      ≥ 99.0٪

·      هویت (IR) قبولی در آزمون

سئوالات شما

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۱,۶۵۳,۷۴۱ تومان

ابزار وبلاگ