همزن مغناطیسی (استیرر) مدل RO 5 power IKAMAG ساخت IKA آلمان

همزن مغناطیسی (استیرر) مدل RO 5 power IKAMAG یک دستگاه آزمایشگاهی است که برای مخلوط کردن مواد شیمیایی در آزمایشگاه استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از یک مگنت، شرایطی را ایجاد می کند که یک شمشیر (بار) درون مخلوط قرار گرفته و مواد را مخلوط می کند. این دستگاه دارای سرعت قابل تنظیم است که می تواند به راحتی با نیازهای مختلف آزمایشگاهی سازگار شود.


برای استفاده از همزن مغناطیسی مدل RO 5 power IKAMAG، ابتدا دستگاه را به یک منبع برق متصل کنید. سپس مخلوط مورد نظر خود را در یک ظرف مناسب قرار دهید و بار (شمشیر) را داخل آن قرار دهید. سپس ظرف را روی صفحه همزن قرار داده و دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. سپس با استفاده از دکمه های سرعت موجود بر روی دستگاه، سرعت همزن را تنظیم کنید. پس از اتمام کار، دکمه روشن / خاموش را فشار داده تا دستگاه خاموش شود و سپس ظرف را از صفحه همزن بردارید.


نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، شامل تمیز کردن دستگاه پس از هر بار استفاده، استفاده از ظروف مناسب و دارای قابلیت مقاومت در برابر شیمیایی ها، و همچنین رعایت دقیق دستورالعمل های تولید کننده می باشد.

همزن مغناطیسی (استیرر) مدل RO 5 power IKAMAG برای مخلوط کردن مواد در آزمایشگاه استفاده می‌شود. برای استفاده از این دستگاه، مراحل زیر را دنبال کنید:


1. قسمت فلزی همزن را به قسمت مغناطیسی دستگاه وصل کنید.


2. محلول یا موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید را در یک ظرف مناسب قرار دهید.


3. ظرف حاوی محلول را بر روی صفحه مغناطیسی قرار داده و دکمه روشن/خاموش دستگاه را فشار دهید تا صفحه مغناطیسی شروع به چرخیدن کند.


4. با قرار دادن همزن در داخل محلول و به دور از دیواره‌های ظرف، همزن را به صورت مستقیم در محلول قرار دهید.


5. سرعت چرخش همزن را با استفاده از دکمه‌های موجود در دستگاه تنظیم کنید.


6. بعد از پایان کار، دستگاه را خاموش کنید و همزن را از محلول خارج کنید.


توجه داشته باشید که برای استفاده بهینه از همزن مغناطیسی، باید به منظور جلوگیری از وارد شدن مایع به داخل قسمت مغناطیسی، از ظروف با طول دیواره کوتاه و قطر مناسب استفاده کنید. همچنین، همزن را نباید بیش از حد عمیق در محلول قرار داد و همچنین باید مطمئن شوید که قسمت فلزی همزن قابلیت مقاومت در برابر مواد شیمیایی را دارد.

در خرید همزن مغناطیسی، به نکات زیر توجه کنید:


1. برند معتبر: همانطور که در دیگر دستگاه‌های آزمایشگاهی نیز بود، در خرید همزن مغناطیسی هم باید به برند معتبر و معروفی توجه کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. برندهایی مانند IKA، Heidolph، Stuart، Thermo Fisher، و Velp همگی برندهایی مطرح در این زمینه هستند.


2. قابلیت تنظیم سرعت: بررسی کنید که آیا همزن مغناطیسی قابلیت تنظیم سرعت دارد یا خیر. برخی از دستگاه‌ها دارای سرعت ثابتی هستند و برای برخی کاربردها ممکن است قابلیت تنظیم سرعت ضروری باشد.


3. قابلیت تحمل حرارت: در صورتی که قصد استفاده از همزن مغناطیسی در دمای بالا دارید، باید مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر شما قابلیت تحمل حرارت را داراست. برخی از همزن‌ها می‌توانند در دمای بالاتری کار کنند، در حالی که برخی دیگر فقط در دمای محیط مناسب هستند.


4. جنس و اندازه استیر: باید به جنس و اندازه استیر همزن مغناطیسی توجه کنید. در صورتی که نیاز به همزن کردن مایعات با ذرات بزرگی دارید، بهتر است استیر بزرگ‌تری انتخاب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که جنس استیر قابلیت تحمل اسید و بازی‌های قوی را داراست.


5. قابلیت تحمل وزن: در نهایت، باید به قابلیت تحمل وزن همزن مغناطیسی توجه کنید. بسته به نوع کاربرد، ممکن است نیاز به استفاده از ظروف بزرگ داشته باشد

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ