اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802
اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802 یک دستگاه تجهیزات آزمایشگاهی است که برای تعیین طیف جذبی مواد مختلف در محلول یا دیگر محیط ها استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از نور UV و نور قرمز-بنفش قادر به تشخیص ترکیبات مختلف در نمونه های مختلف است.

دستگاه SQ-4802 دوپرتوئی است، به این معنی که دارای دو بلندگوی نوری (beam) است، یکی برای نمونه و دیگری برای مرجع استفاده می شود. با این روش، می توان از تغییرات فناورانه و چشمگیر در هر دو بلندگوی نوری در طول زمان برای کالیبراسیون دستگاه استفاده کرد. 

این دستگاه دارای باند عریض از 190 تا 1100 نانومتر است و با استفاده از یک کامپیوتر قابل کنترل است. از کاربردهای این دستگاه می توان به تعیین غلظت مواد شیمیایی، تحلیل آب و فاضلاب، تعیین ساختار شیمیایی و انجام آزمایش های طیفی در زمینه های شیمی، بیوشیمی، فیزیک و مهندسی اشاره کرد.
اسپکتروفتومتر UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802 یکی از دستگاه‌های ضروری در آزمایشگاه‌های شیمی، بیوشیمی، فیزیک و مهندسی است. برخی از کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

1. تعیین غلظت مواد شیمیایی: با استفاده از این دستگاه می‌توان غلظت مواد مختلف در نمونه‌های مختلف از جمله محلول‌ها، آب‌ها و فاضلاب‌ها را تعیین کرد.

2. تحلیل آب و فاضلاب: با استفاده از این دستگاه می‌توان اقدام به تحلیل کیفی و کمی آب و فاضلاب کرد و نتایج تحلیل‌ها را در مورد مواد مختلف شیمیایی مانند آهن، مس، نیترات، فسفات و... در اختیار داشت.

3. تعیین ساختار شیمیایی: این دستگاه قابلیت تعیین ساختار شیمیایی ترکیبات مختلف در نمونه‌های مختلف از جمله ترکیبات آلی و غیرآلی را داراست.

4. انجام آزمایش‌های طیفی: این دستگاه با قابلیت تشخیص ترکیبات مختلف در نمونه‌های مختلف، قابلیت انجام آزمایش‌های طیفی مختلف در زمینه های شیمی، بیوشیمی، فیزیک و مهندسی را فراهم می‌کند.

5. کالیبراسیون دستگاه: استفاده از دستگاه Double beam در مقایسه با دستگاه‌های Single beam مانند SQ-4801 به دلیل داشتن 2 بلندگوی نوری، به دستگاه امکان کالیبراسیون را می‌دهد و دقت بالاتری را در اندازه‌گیری‌های طیفی ارائه می‌کند.
عملکرد اسپکتروفتومتر UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802 به این صورت است که نمونه مورد نظر در قسمتی از دستگاه به نام سلول نمونه قرار داده می‌شود و پس از آن، به نوری از یک منبع نوری به نام لامپ خالص تابیده می‌شود. در این مرحله، یک بخش از نور به سمت یک آینه ارسال شده و بعد از انعکاس از آینه به سمت سلول مقایسه قرار می‌گیرد. در همین حال، بخش دیگری از نور به سمت سلول مقایسه می‌رود. سلول مقایسه همانند سلول نمونه عمل می‌کند، با این تفاوت که به جای نمونه، یک فیلتر میانی یا یک عدد ثابت قرار دارد. با مقایسه دو سیگنال، در نهایت با استفاده از الکترونیک دستگاه، مقدار غلظت نمونه‌ی مورد نظر محاسبه می‌شود.

با توجه به داشتن دو بلندگوی نوری، دستگاه Double beam قابلیت انجام کالیبراسیون و تعیین ضریب جذب نور را دارد که باعث افزایش دقت در اندازه‌گیری‌های طیفی می‌شود. همچنین، با استفاده از این دستگاه می‌توان طیف جذبی مواد مختلف را در طی فرآیندهای مختلف مانند تولید، کنترل کیفیت، تحلیل و... اندازه‌گیری کرد.
دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802 دارای مشخصات فنی زیر است:

1. محدوده طول موج: 190 تا 1100 نانومتر
2. دقت طول موج: ±0.1 نانومتر
3. عرض نوار: 1.8 نانومتر
4. دقت غلظت: ±0.002 Abs
5. دقت اندازه گیری: ±0.003 Abs
6. نوع دستگاه: دوپرتوئی Double beam
7. نوع منبع نوری: لامپ خالص تنگستن هالوژن
8. نوع سلول نمونه: چشمی Quartz
9. حساسیت بالا با دامنه دینامیک بزرگ و سرعت بالا
10. دارای یکی از بزرگترین صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا و عملکرد تجزیه و تحلیل چند منظوره
11. قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق پورت USB
12. دارای قابلیت کنترل کامل توسط نرم افزار به صورت رایگان که در بسته نرم افزاری همراه دستگاه قرار دارد.

این دستگاه با توجه به دقت و دامنه دینامیک بزرگ خود، برای تحلیل و اندازه‌گیری طیف جذبی مواد مختلف در زمینه‌های مختلف از جمله شیمی، فیزیک، بیوشیمی و صنایع مختلف بکار می‌رود.
در دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802، کالیبراسیون معمولاً برای تضمین دقت و صحت اندازه‌گیری انجام می‌شود. برای انجام کالیبراسیون، ابتدا یک کالیبراتور یا استاندارد غلظت معینی از یک ماده خاص به کار می‌رود. سپس طیف جذبی این ماده با استفاده از دستگاه در شرایط مشخصی اندازه‌گیری می‌شود. سپس با استفاده از نرم‌افزار دستگاه، طیف جذبی این استاندارد با طیف جذبی مورد نظر مقایسه شده و ضریبی به دست می‌آید که به عنوان ضریب کالیبراسیون استفاده می‌شود.

بعد از کالیبراسیون، دستگاه آماده اندازه‌گیری نمونه‌های دیگر است. با استفاده از این ضریب کالیبراسیون، غلظت نمونه‌های دیگر با توجه به مقدار جذب نور توسط دستگاه محاسبه می‌شود. در صورت نیاز، کالیبراسیون مجدد برای تضمین دقت و صحت بیشتر اندازه‌گیری ممکن است لازم باشد.
برای نگهداری و حمل اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802 باید به موارد زیر توجه شود:

1- دستگاه باید در محیط خشک و پاک نگهداری شود.

2- برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، باید از ضربات و لرزش‌های شدید جلوگیری شود.

3- دمای اتاق برای نگهداری باید در محدوده ۵- تا ۳۵ درجه سلسیوس باشد.

4- حمل دستگاه باید با احتیاط صورت گیرد و برای جلوگیری از آسیب به قطعات حساس دستگاه، از لرزش و ضربات شدید جلوگیری شود.

5- برای نگهداری دستگاه، باید از یک منبع تغذیه پایدار و منظم استفاده شود و باید از تغذیه دستگاه توسط سیم برق اضافی جلوگیری شود.

6- برای نگهداری دستگاه، باید از تمامی لوازم جانبی مربوط به دستگاه (مانند سرپیچ، کابل‌های اتصال و ...) در جای خشک و پاک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

7- در صورتی که دستگاه برای مدت طولانی از کار خارج شود، باید با توجه به دستورالعمل‌های سازنده، دستگاه را تعمیر و نگهداری کرده و پس از استفاده مجدد، مجدداً کالیبراسیون شود.
به علاوه از دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802، لوازم جانبی زیر می‌توانند برای بهبود عملکرد و انجام آزمایش‌های مختلف استفاده شوند:

1- سلول‌های نوری: برای قرائت نمونه‌ها از سلول‌های نوری استفاده می‌شود. سلول‌های نوری از جنس شیشه یا کوارتز ساخته می‌شوند و در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف موجودند.

2- لامپ: اسپکتروفتومتر دوپرتوئی نیاز به دو لامپ دارد، یکی برای نور سفید و دیگری برای نور مرجع. لامپ‌های خاصی به این منظور توسط سازنده تامین می‌شوند.

3- نرم‌افزار کالیبراسیون: برای انجام کالیبراسیون دستگاه، نرم‌افزار مربوطه باید در دسترس باشد. همچنین برخی نرم‌افزارها امکان جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها را فراهم می‌کنند.

4- کابل‌های اتصال: کابل‌های اتصال برای اتصال دستگاه به کامپیوتر و نیز برای اتصال سلول‌های نوری به دستگاه استفاده می‌شوند.

5- سرپیچ: برای اتصال دستگاه به منابع تغذیه مختلف سرپیچ مورد نیاز است.

6- پیچ و مهره‌ها: پیچ و مهره‌های مناسب برای نصب و نگهداری قطعات دستگاه نیز لازم است.
در زمان خرید اسپکتروفتومتر یونیکو UV/Vis دوپرتوئی Double beam مدل SQ-4802، به نکات زیر توجه کنید:

1- مشخصات فنی دستگاه: به مشخصات فنی دستگاه، از جمله طیف‌سنجی، طول موج قابل تنظیم، دقت و محدوده اندازه‌گیری و غیره توجه کنید.

2- کیفیت ساخت دستگاه: اسپکتروفتومتر یک دستگاه دقیق است که باید در شرایط مختلف قابل اطمینان عمل کند. بنابراین، به کیفیت ساخت و قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه توجه کنید.

3- قیمت: قیمت دستگاه باید با کیفیت و قابلیت‌های آن متناسب باشد. برای این منظور، قیمت دستگاه را با دستگاه‌های مشابه از برندهای مختلف مقایسه کنید.

4- خدمات پس از فروش: قبل از خرید دستگاه، از خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده و نمایندگی‌های مجاز آن در خصوص تعمیر و نگهداری دستگاه، تامین قطعات یدکی و آموزش استفاده از دستگاه اطمینان حاصل کنید.

5- گارانتی: قبل از خرید دستگاه، شرایط گارانتی دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که شرایط آن با نیاز‌های شما مطابقت دارد.

6- تجهیزات جانبی: ممکن است برای استفاده بهتر از دستگاه، نیاز به تجهیزات جانبی داشته باشید. قبل از خرید دستگاه، مطمئن شوید که تجهیزات جانبی مورد نیاز در دسترس هستند و قیمت آن‌ها را هم در نظر بگیرید.
در بازار، انواع اسپکتروفتومتر UV/Vis دوپرتوئی Double beam وجود دارد که از کمپانی‌ها و برندهای مختلف تولید می‌شوند. برخی از مدل‌های مشابه SQ-4802 یونیکو عبارتند از:

1- مدل UV-1800 از کمپانی شیمیایی شیمادز (Shimadzu)
2- مدل Cary 60 UV-Vis از کمپانی Agilent Technologies
3- مدل Evolution 201 از کمپانی Thermo Fisher Scientific
4- مدل Specord 50 Plus از کمپانی Analytik Jena
5- مدل BioMate 3S از کمپانی Thermo Fisher Scientific

این مدل‌ها، در مورد مشخصات فنی، کیفیت ساخت، قیمت و خدمات پس از فروش با هم متفاوت هستند. قبل از خرید هر یک از این مدل‌ها، بهتر است با دقت مشخصات فنی و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنید.
خلاصه :
اسپکتروفتومتر دوپرتویی یا دبل بیم یونیکو آمریکا یکی از اقتصادی ترین و پرفروش ترین اسپکتروفتومترهای موجود در بازار ایران بوده. و این اسپکتروفتومتر دوپرتویی با قیمت استثنایی مناسب مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و آزمایشگاههای صنایع داروسازی و غذایی دارای پهنای باند ثابت 1.8 ناومتری دارای دو دتکتور آشکارساز که یکی را به عنوان مرجع و بطور همزمان برای کیفیت بهتر آزمایش اسپکتروفتومتری نگهداری مینماید.قابلیت اسکن نمودن طیف  و تجزیه و تحلیل کمی نمونه ها

مشخصات فنی اسپکتروفتومتر SQ-4802

محدوده اندازه گیری: 190 - 1100 نانومتر
طیف پهنای باند 1.8 نانومتر
نوع پرتو دهی : دهانه دوپرتوی سیستم گریتینگ 1200 خط / میلیمتر
دقت طول موج
: ± 0.3 نانومتر
طول موج تکرار : ± 0.2 نانومتر
کالیبراسیون طول موج : در هنگام شروع بصورت خودکار میباشد
منبع نوری : لامپ هالوژن تنگستن و لامپ دوتریوم
دقت فوتومتریک ± 0.3٪ T
نورهای مزاحم <0.15٪ T
سرعت اسکن نمودن : حداکثر. 1000 نانومتر / دقیقه
دارای پورت USB پورت موازی
دارای هولدر نگهدارنده برای  میلیمتر حجم
ابعاد دستگاه : 620*280*400 میلیمتر
وزن دستگاه : 24 کیلوگرم
ابعاد دستگاه با کارتن (جهت حمل و نقل نمودن) : 720*370*525 میلیمتر
وزن دستگاه با کارتن (جهت حمل و نقل نمودن) : 28 کیلوگرم
درجه حرارت دما :
22 ± 2 ° C
رطوبت محدوده : 85%
دارای استاندارد CE
ساخت کشور چین
دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش
اعتبار قیمت 1401.9.30
لطفا پس از پایان اعتبار قیمت با تلفن 88920648 تماس حاصل فرمائید



تصویر شماره 1 نمای روبروی دستگاه اسپکتروفتومتر




تصویر شماره 2 نمای دیگری از دستگاه اسپکتروفتومتر یونیکو مدل SQ-4802
کلمات کلیدی:
اسپکتروفتومتر,Spectrophotometer,Spektrophotometer,Espectrofotómetro,Spettrofotometro,spektrofotometre,分光光度计,Спектрофотометр,مقياس الطيف الضوئي,分光光度計,spectrophotomètre,स्पेक्ट्रोफोटोमीटर

جهت دریافت قیمت با شماره تلفن 88920648 تماس حاصل فرمائید

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ