آگاروز 100 گرمی ساخت شرکت اکساید انگلستان

  سوال :

    چرا نمی توان در الکتروفورز از آگار بجای آگاروز استفاده کرد ؟

  جواب :  

      آگار از دو ماده آگاروز و آگاروپکتین تشکیل شده است و آنرا از جلبکهای قرمز و علفهای دریایی استخراج می کنند. امروزه از آگار در صنعت و آزمایشگاهها استفاده می شود . در صنعت مربا سازی برای دادن حالت ژله ایی به مربا از آگار استفاده می شود . همینطور در آزمایشگاههای میکروبیولوژی ، بیوتکنولوژی ، ژنتیک و  بیولوژی مولکولی برای نیمه جامد کردن محیط کشت از آگار استفاده می شود .

در آگاروز خاصیتی است که آگار فاقد آنست و آن اینست که هنگامیکه آگاروز در آب حل شده (حرارت باعث حل شدن کامل می شود) و برای نیمه جامد شدن رها می شود به دلیل فرم و ساختار شبکه مولکولی ، شکل ژله ایی متخلخل به خود می گیرد و این خاصیت اجازه می دهد که مولکولهایی مانند پروتئین ، DNA و RNA بر حسب اندازه مولکولی شان از این سوراخها و حفره ها گذر کنند . به همین جهت از آگاروز در الکتروفورز استفاده می شود و نه آگار


آگاروز (Agarose) یک پلیمر پلی ساکارید است که عمدتاً از برخی جلبک‌های دریایی قرمز به دست می‌آید. این پلیمر خطی از واحدهای تکراری آگاروبیوز تشکیل شده است که شامل یک دی‌ساکارید از D-گالاکتوز و ۳،۶-anhydro-L-galactopyranose است. آگاروز یکی از دو مؤلفه اصلی آگار است و با حذف آگارپوکتین از آگار تولید می‌شود. این ماده پلیمری در آزمایشگاه‌ها به عنوان یک ماده جامد استفاده می‌شود، به ویژه در تکنیک‌های الکتروفورز ژلی برای جداسازی و تحلیل مولکول‌های بیولوژیکی مانند DNA و پروتئین‌ها. همچنین، آگاروز در صنایع مختلف نیز استفاده می‌شود، از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، و صنعت داروسازی.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ