لام نئوبار ساده چینی
*لام نئوبار يا توما:
از دو مستطيل شفاف در وسط تشكيل شده است كه داراي درجه بندي براي شمارش گلبول سفيد و قرمز است. هر مستطيل در زير ميكروسكوپ به صورت يك مربع ۳ ميليمتري كه به ۹ مربع ۱ ميليمتري تقسيم شده است مشاهده مي شود. مربع هايي كه در چهارگوشه قرار دارند مسئول شمارش گلبول سفيد مي با شند و مربعي كه در وسط قرار دارد داراي تقسيم بندي ريزي است كه براي شمارش گلبول قرمز مي باشد
لام هموسیتومتر یا لام نئوبار، لامی است که برای شمارش سلول‌ها به‌کار می‌رود. در ابتدا، این لام برای شمارش سلول‌های خونی طراحی شد. لام هموسیتومتر توسط لوئیز-چارلز مالاسز اختراع شد و از یک اسلاید میکروسکوپی شیشه‌ای ضخیم به‌همراه کنگره‌های مستطیلی شکل، تشکیل شده که یک محفظه‌ی شمارش را به‌وجود می‌آورد. این محفظه با ساختار توری‌مانندی از خطوط عمودی حک شده که شکل‌گیری آن‌ها به‌وسیله‌ی لیزر بوده است. ساخت این لام با دقت خاصی بوده تا به‌وسیله‌ی آن، حدود خطوط معین و عمق لام نیز مشخص باشد. به‌این‌ترتیب، احتمال شمارش تعداد سلول‌ها یا ذرات در حجم مشخصی از مایع و در نتیجه محاسبه‌ی غلظت سلول‌ها در کل مایع، امری شدنی است.

ناحیه‌ی توری‌مانند یا شبکه‌ای هموسیتومتر، شامل ۹ مربع به‌ابعاد ۱ در ۱ میلی‌متر (۱ mm2) است. این مربع در سه جهت تقسیم می‌شود؛ به‌عبارتی، ۰٫۲۵ در ۰٫۲۵ میلی‌متر (۰٫۰۶۲۵ میلی‌متر) و ۰٫۲۰ در ۰٫۲۰ میلی‌متر (۰٫۰۴ mm2). مربع مرکزی خود به مربع‌های ۰٫۰۵ در ۰٫۰۵ میلی‌متر (۰٫۰۰۲۵ mm2) تقسیم می‌شود. لبه‌های بالایی که از لام هموسیتومتر آورده شده‌اند، باعث می‌شوند.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۷۵۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ