کروزه 25 میلی دهانه باریک بلند ساخت شرکت هالدن وانگر آلمان
کروزه های آزمایشگاهی هالدن وانگر آلمان: بررسی ویژگی ها و کاربردها

کروزه های آزمایشگاهی یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز در آزمایشگاه های صنایع مختلف مانند صنایع سیمان، داروسازی، شیشه، لعاب و کنترل کیفیت مکانیک خاک هستند. برای این منظور، شرکت های تولید کننده مختلف این محصولات را با ویژگی های متنوعی تولید می کنند. در اینجا، به بررسی کروزه های سرامیکی و چینی با دهانه باریک بلند شرکت هالدن وانگر آلمان پرداخته خواهد شد.

شرکت هالدن وانگر آلمان، به عنوان بهترین برند آزمایشگاهی در صنعت تولید کروزه های آزمایشگاهی شناخته می شود. این شرکت، زیرمجموعه شرکت مورگان انگلستان می باشد و از استانداردهای بین المللی DIN 12904 برای تولید کروزه های آزمایشگاهی استفاده می کند.

کروزه های سرامیکی و چینی با دهانه باریک بلند شرکت هالدن وانگر، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را برای کاربردهای مختلف در آزمایشگاه ها بسیار مناسب می کند. این کروزه ها دارای لعاب در داخل و خارج آن هستند و تا دمای 1000 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند. همچنین، کروزه های هالدن وانگر بدون درب فروخته می شوند، اما می توان درب های آنها را بصورت جداگانه تهیه کرد.

برای استفاده بهتر از این کروزه ها در آزمایشگاه ها، باید شرایط حمل و نگهداری را رعایت کرد.

بوته چینی یک وسیله آزمایشگاهی است که به صورت مخروطی طراحی شده است. با توجه به اینکه لبه های آن کاملا صاف و جداره های داخلی و خارجی آن صاف و صیقلی است، این بوته برای اندازه گیری دقیق حجم مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بوته چینی معمولا از جنس چینی تهیه می شود، اما ممکن است از جنس فلز نیز ساخته شود. این بوته ها عمدتا برای اندازه گیری آب تبلور کات کبود یا سولفات مس، زاج سبز یا سولفات آهن و نمک قلیا یا کربنات سدیم به فرمول و همچنین برای ذوب قند، پارافین جامد و… استفاده می شوند.

از آنجا که بوته چینی در برابر گرما تا حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد مقاوم است، در آزمایشگاه های شیمی تجزیه برای خشک کردن رسوب و پختن رسوب در کوره الکتریکی نیز استفاده می شود.

برای استفاده از بوته چینی، ابتدا باید آن را با گیره ویژه ای (گیره بوته) برداشت و در حفره مثلث نسوز مناسب، قرار داد. مثلث نسوز یک وسیله دیگر آزمایشگاهی است که از یک مثلث فلزی با سه قطعه روکش چینی نسوز ساخته شده است. این وسیله از آنجایی که بوته چینی در حفره آن قرار گیرد، به هنگام گرما دادن آن استفاده می شود.

یک مثلث نسوز هنگامی برای یک بوته مناسب است که بوته در حفره آن قرار گیرد، در غیر این صورت حالت نامتعادلی پیدا میکند.

مشخصات فنی برای بوته چینی (مخروط ناقص) عبارتند از:

- شکل: مخروطی (مخروط ناقص) با لبه های صاف
- جنس: چینی
- ویژگی های سطح: صاف و صیقلی
- مقاومت در برابر گرما: تا حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد
- سرپوش: دارد
- کاربرد: برای اندازه گیری حجم و وزن مواد آزمایشی در آزمایشگاه‌های شیمی، برای خشک کردن رسوب و پختن رسوب در کوره الکتریکی و دیگر کاربردهای آزمایشگاهی استفاده می شود.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ