دی مانیتول 2.5 کیلوئی کد 105980
مانیتول نوعی الکل قند است که به عنوان شیرین کننده در دارو استفاده می شود. به عنوان یک شیرین کننده کم کالری استفاده می شود، زیرا به خوبی توسط روده ها جذب می شود . به عنوان یک دارو، از آن برای کاهش فشار در چشم، مانند گلوکوم ، و برای کاهش فشار داخل جمجمه ای استفاده می شود . از نظر پزشکی، به صورت تزریقی تجویز می شود. اثرات معمولا در عرض 15 دقیقه شروع می شود و تا 8 ساعت ادامه می یابد.  عوارض جانبی رایج ناشی از استفاده پزشکی شامل مشکلات الکترولیت و کم آبی بدن است. سایر عوارض جانبی جدی ممکن است شامل بدتر شدن نارسایی قلبی و مشکلات کلیوی باشد .  مشخص نیست که آیا استفاده در بارداری بی خطر است یا خیر . مانیتول در خانواده داروهای ادرارآور اسمزی است و با کشیدن مایع از مغز و چشم ها عمل می کند. کشف مانیتول در سال 1806 به جوزف لوئیس پروست نسبت داده شد . در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد. در اصل از خاکستر گل ساخته می شد و به دلیل شباهت ظاهری آن به غذای کتاب مقدس، مانا نامیده می شد. مانیتول در فهرست داروهای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است داروهای دیگر را بپوشاند، قرار دارد.

آزمیران به عنوان وارد کننده دی مانیتول آمادگی دارد این محصول را در بسته بندیهای 2.5 کیلویی یا 50 کیلویی در اختیار شرکتهای دارویی و آزمایشگاهها قرار دهد.

کاربردهای پزشکی  
در ایالات متحده، مانیتول برای کاهش فشار داخل جمجمه و درمان ادم مغزی و افزایش فشار داخل چشم استفاده می شود.  در اتحادیه اروپا، مانیتول برای درمان فیبروز کیستیک (CF) در بزرگسالان 18 سال و بالاتر به عنوان یک درمان اضافی برای بهترین استاندارد مراقبت توصیه می شود. مانیتول به صورت داخل وریدی برای کاهش فشار حاد داخل جمجمه ای استفاده می شود تا زمانی که بتوان درمان قطعی تری را اعمال کرد،  به عنوان مثال، پس از ضربه به سر . تزریق داخل شریانی مانیتول می تواند به طور موقت سد خونی مغزی را با ایجاد اختلال در اتصالات محکم باز کند.  همچنین ممکن است برای موارد خاصی از نارسایی کلیه با برون ده ادرار کم ، کاهش فشار در چشم ، برای افزایش دفع برخی سموم و برای درمان تجمع مایعات استفاده شود . نشان داده شده است که مانیتول حین عمل قبل از آزادسازی گیره عروق در طول پیوند کلیه، آسیب کلیه پس از پیوند را کاهش می دهد، اما نشان داده نشده است که رد پیوند را کاهش می دهد. [ نیازمند استناد پزشکی ]  مانیتول به عنوان یک ملین اسمزی عمل می کند در دوزهای خوراکی بزرگتر از 20 گرم،  و گاهی اوقات به عنوان ملین برای کودکان فروخته می شود. [ نیازمند منبع ]  استفاده از مانیتول در هنگام استنشاق به عنوان یک محرک برونش به عنوان یک روش جایگزین برای تشخیص آسم ناشی از ورزش پیشنهاد شده است. یک بررسی سیستماتیک در سال 2013 به این نتیجه رسید که شواهدی برای حمایت از استفاده از آن برای این منظور در این زمان کافی نیست. مانیتول معمولاً در مدار پرایم دستگاه ریه قلب در طی بای پس قلبی ریوی استفاده می شود . وجود مانیتول باعث حفظ عملکرد کلیه در مواقعی که جریان خون و فشار کم است، در حالی که بیمار در بای پس است. این محلول از تورم سلول های اندوتلیال در کلیه جلوگیری می کند، که در غیر این صورت ممکن است جریان خون در این ناحیه را کاهش داده و منجر به آسیب سلولی شود.  مانیتول همچنین می تواند برای محصور کردن موقت یک جسم تیز (مانند مارپیچ روی سرب برای ضربان ساز مصنوعی ) در حین عبور از سیستم وریدی استفاده شود. از آنجا که مانیتول به راحتی در خون حل می شود، نوک تیز در مقصد آشکار می شود.  مانیتول همچنین اولین داروی انتخابی برای درمان گلوکوم حاد در دامپزشکی است. این دارو به صورت محلول 20 درصد به صورت داخل وریدی تجویز می شود. مایع زجاجیه را کم آب می کند و در نتیجه فشار داخل چشم را کاهش می دهد. با این حال، برای کار کردن به یک سد خونی چشمی دست نخورده نیاز دارد. 

غذا  
مانیتول گلوکز خون را به میزان کمتری نسبت به ساکارز افزایش می‌دهد (در نتیجه شاخص گلیسمی نسبتاً پایینی دارد )، بنابراین به عنوان شیرین‌کننده برای افراد دیابتی و در آدامس‌ها استفاده می‌شود . اگرچه مانیتول گرمای محلول بالاتری نسبت به اکثر الکل های قندی دارد، اما حلالیت نسبتاً کم آن باعث کاهش اثر خنک کنندگی معمولاً در آب نبات ها و صمغ های نعناع می شود. با این حال، هنگامی که مانیتول به طور کامل در یک محصول حل می شود، یک اثر خنک کننده قوی ایجاد می کند. همچنین رطوبت سنجی بسیار پایینی دارد- تا زمانی که سطح رطوبت 98٪ نباشد، آب را از هوا نمی گیرد. این باعث می شود مانیتول به عنوان پوششی برای آب نبات های سفت، میوه های خشک و آدامس ها بسیار مفید باشد و اغلب به عنوان یک ماده در آب نبات ها و آدامس ها گنجانده می شود. طعم مطبوع و حس دهانی مانیتول همچنین آن را به یک ماده کمکی محبوب برای قرص های جویدنی تبدیل می کند. 

شیمی تجزیه  
از مانیتول می توان برای تشکیل کمپلکس با اسید بوریک استفاده کرد. این امر استحکام اسید بوریک اسید را افزایش می دهد و امکان دقت بهتر در تجزیه و تحلیل حجمی این اسید را فراهم می کند
شرح
کاتالوگ شماره 105980
اطلاعات محصول
شماره CAS 69-65-8
EC تعداد 200-711-8
درجه دکتری یورو، BP، USP، JP، FCC، E 421
هیل فرمول C₆H₁₄O₆
جرم مولی 182.17 g / mol شکل
کد HS 2905 43 00
ساختار فرمول تصویر
اطلاعات فیزیکوشیمیایی
نقطه جوش 290-295 درجه سانتی گراد (4 اینچ)
دمای احتراق 410 ° C
نقطه ذوب 164-169 ° C
مقدار pH 5 - 7 (100 گرم / L، H₂O، 20 درجه سانتی گراد)
چگالی ظاهری 400 - 500 کیلوگرم / M3
محلول 213 گرم / L (25 ° C)
اطلاعات سم شناسی
LD 50 خوراکی LD50 موش 13،500 میلی گرم / کیلوگرم
اطلاعات ایمنی بر اساس GHS
RTECS OP2060000
ذخیره 10 - 13 دیگر مایعات و جامدات
WGK NWG نمی خطرناک در آب
دفع 3
رجنتس آلی نسبتا غیر واکنشی باید در ظرف A. جمع آوری اگر هالوژنه، باید آنها را در B. ظرف جمع آوری شده برای باقی مانده های جامد استفاده C. ظرف
ذخیره سازی و حمل و نقل
دمای ذخیره سازی ذخیره سازی: بدون محدودیت.
اطلاعات حمل و نقل
اعلامیه (راه آهن و جاده) ADR، RID Kein Gefahrgut
اعلامیه (حمل و نقل توسط هوا) یاتا-DGR خوب No خطرناک
اعلامیه (حمل و نقل از طریق دریا) IMDG کد خوب No خطرناک
مشخصات
روش 98.0 (HPLC، کالک در ماده خشک است.) - 101.0٪
هویت (IR-طیف) آزمون عبور می کند
ظاهر راه حل (10٪؛ آب) آزمون عبور می کند
pH برابر با ارزش (10٪؛ آب) 4.5-7.5
نقطه ذوب 165-169
هدایت (25 ° C) (20٪، آب) ≤ 20
فلزات سنگین (سرب به عنوان) ≤ 0.0005٪
نیکل (نیکل) (#) ≤ 0.0001٪
سرب (سرب) ≤ 0.00005٪
مواد مرتبط (HPLC) (سوربیتول (ناخالصی A)) ≤ 2.0٪
مواد مرتبط (HPLC) (مجموع مالتیتول و ایزومالت (ناخالصی B و C)) ≤ 2.0
مواد مرتبط (HPLC) (ناخالصی نامشخص عمده) ≤ 0.10٪
مواد مرتبط (HPLC) (مجموع تمام ناخالصی) ≤ 2.0٪
کاهش قند پس از هیدرولیز / قند کل (گلوکز) ≤ 1
کاهش قند (گلوکز) ≤ 0.05
خاکستر سولفاته ≤ 0.1
آب ≤ 0.5٪
از دست دادن در خشک کردن (105 درجه سانتی گراد) ≤ 0.30٪
اندازه ذرات (<20 میکرومتر) ≤ 15٪
اندازه ذرات (> 212 میکرومتر) ≤ 10٪
حلال باقی مانده (ICH Q3C) محروم شده توسط فرآیند تولید
آزمون میکروبیولوژیکی تست عبور
شمارش کلنی (باکتری های هوازی (TAMC)) ≤ 10³
شمارش کلنی (مخمرها و کپک ها (TYMC)) ≤ 10²
سالمونلا در مصرف مواد 10G قابل تشخیص نیست
E.coli در 1G مواد قابل تشخیص نیست
استافیلوکوکوس اورئوس در مواد 1G قابل تشخیص نیست
سودوموناس آئروژینوزا در 1G مواد قابل تشخیص نیست
کاندیدا آلبیکنس در 1G مواد قابل تشخیص نیست
# ACC مشخص شده است. به EMEA / CHMP / SWP / 4446/2000 (حدود مشخصات برای باقی مانده از کاتالیستهای فلزی یا معرف فلز). دیگر باقی مانده از کاتالیستهای فلزی یا معرف فلزی ACC. به این راهنما به احتمال زیاد به وجود داشته باشد نیست.
مربوط به pH یورو.، BP، USP، JP، FCC، E 421
مطابق با معیارهای خلوص در افزودنی های مواد غذایی با توجه به مقررات فعلی کمیسیون اروپا است.

کلمات کلیدی:
دی مانیتول - D مانیتول - D Mannitol - مانیتول مرک

لینک سایت :
https://azmiran.com/22143/231841

لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/azmiran0

لینک تلگرام :
https://t.me/azmiran

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ