اسید استیک گلاسیال 2.5 لیتری کد 100056 مرک CAS Number: 64-19-7

اسید استیک گلاسیال مرک آلمان با فرمول C2H4O2 با کد مرک 100056 میباشد. این محصول با نامهای دیگری همچون جوهر سرکه یا جوهر انگور شناخته میشود . اسید استیک گلاسیال دارای استانداردهای ACS, ISO , Reag , Ph Eur بوده و بسیار مناسب استفاده در آزمایشگاههای صنایع غذایی و دارویی و بهداشتی است. شما با خرید محصولات مرک آلمان کیفیت کالا را متوجه خواهید شد. اسید استیک گلاسیال مرک رطوبت هوا را جذب مینماید به همین خاطر در زمان مصرف حتما باید شرایط مصرف آن رعایت شود.این محصول در دمای 16.5 درجه سانتی گراد به حالت کریستالهای یخی ظاهر میشود.

در صنایع ساخت پلی اتیلن ترفتالات که ماده اولیه ساخت بطریهای پت میباشد و همچنین در ساخت سلولز استات که در صنایع عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد و نیز در پلی ونیل استات که در صنعت ساخت چسب چوب و فایبرگلاسها از این ماده شیمیایی استفاده میگردد.

مقدار رقیق شده آن در صنایع غذایی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته استفاده میگردد.

 

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان , آمادگی دارد اسید استیک 100% آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

ساختار کلی

·       نام کالا :  اسید استیک گلاسیال 100% - اتانوئیک اسید – گلاسیال استیک اسید  

·       نام انگلیسی : Acetic acid, Ethanoic acid, Glacial acetic acid

·       فرمول : CH3CO2H

·       شماره Cas : 64-19-7

·       جرم ملکولی :  60.05

·       کد کالا : 100056

·       بسته بندیهای موجود : 1 و 2.5 و 25 لیتری

·       ساخت شرکت مرک آلمان

خصوصیات ظاهری:

·       این محصول گرید خوراکی و دارویی میباشد

·       شکل ظاهری مایع

·       دارای pH 2.5

·       درجه خلوص 100%

·       نقطه جوش 116-117 درجه سلیسیوس

·       نقطه ذوب 16.2 درجه سانتیگراد

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ، و آزمایشگاههای صنایع دارویی و غذایی

کاربرد:

·       در صنایع ساخت پلی اتیلن ترفتالات که ماده اولیه ساخت بطریهای پت میباشد و همچنین در ساخت سلولز استات که در صنایع عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد و نیز در پلی ونیل استات که در صنعت ساخت چسب چوب و فایبرگلاسها از این ماده شیمیایی استفاده میگردد.

·       مقدار رقیق شده آن در صنایع غذایی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته استفاده میگردد.

روش تولید:

·       اسید استیک به صورت صنعتی هم به صورت مصنوعی و هم از طریق تخمیر باکتریایی تولید می شود. حدود 75 درصد اسید استیک ساخته شده برای استفاده در صنایع شیمیایی از کربونیلاسیون متانول ساخته می شود که در زیر توضیح داده شده است. مسیر بیولوژیکی تنها حدود 10 درصد از تولید جهانی را تشکیل می دهد، اما برای تولید سرکه همچنان مهم است زیرا بسیاری از قوانین خلوص مواد غذایی، سرکه مورد استفاده در غذاها را ملزم می کنند که منشاء بیولوژیکی داشته باشد. فرآیندهای دیگر عبارتند از ایزومریزاسیون متیل فرمات، تبدیل گاز سنتز به اسید استیک و اکسیداسیون فاز گاز اتیلن و اتانول. اسید استیک اغلب محصول جانبی واکنش های مختلف است، به عنوان مثال در طول سنتز اسید اکریلیک کاتالیزوری ناهمگن یا تولید اسید لاکتیک تخمیری. از سال 2003 تا 2005، کل تولید جهانی اسید استیک بکر  5 میلیون تن در هر سال (میلیون تن در سال) تخمین زده شد که تقریباً نیمی از آن در ایالات متحده تولید می شد . تولید اروپا تقریباً 1 میلیون تن در هر سال و در حال کاهش بود، در حالی که تولید ژاپن 0.7 میلیون تن در هر سال بود. هر سال 1.5 میلیون تن دیگر بازیافت می شود که کل بازار جهانی را به 6.5 میلیون تن در هر سال می رساند. از آن زمان تولید جهانی به 10.7 میلیون تن در هر سال (در سال 2010) افزایش یافته است. با این حال، کاهش در این افزایش در تولید پیش بینی می شود. دو بزرگترین تولید کننده اسید استیک بکر هستندمواد شیمیایی Celanese و BP . سایر تولیدکنندگان عمده عبارتند ازMillennium Chemicals , Sterling Chemicals , Samsung , Eastman و Svensk Etanolkemi

 

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       Al: ≤0.00005%

·       As: ≤0.00010%

·       Cu: ≤0.0005%

·       Fe: ≤0.0005%

·       Hg: ≤0.00010%

·       Pb: ≤0.00005%

·       Zn: ≤0.0005%

·       heavy metals (as Pb): ≤0.0005%

سئوالات متداول

آیا اسید استیک فقط در سرکه است؟

سرکه ترکیبی از اسید استیک و آب است که در فرآیند تخمیر دو مرحله ای به دست می آید

آیا اسید استیک برای انسان مضر است؟

اثرات بر انسان: اسید استیک به شکل بخار، محرک شدید چشم ها، غشاهای مخاطی، دستگاه تنفسی فوقانی و پوست است. در تماس با پوست یا چشم، محلول های اسید استیک 80 درصد یا بیشتر می تواند خورنده باشد و باعث سوختگی شدید هر بافتی شود که در معرض آن قرار دارد.

چرا به سرکه اسید استیک می گویند؟

نام "اسید استیک" از "acetum"، کلمه لاتین سرکه گرفته شده است و با خود کلمه "اسید" مرتبط است "اسید استیک یخبندان" نامی برای اسید استیک بدون آب (بی آب) است.

اسید استیک در بدن چه می کند؟

انسان به طور طبیعی مقادیر کمی اسید استیک تولید می کند. نقش مهمی در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها در بدن دارد. اسید استیک به طور طبیعی در برخی از غذاهای فرآوری نشده از جمله میوه ها وجود دارد و در برخی از غذاها به عنوان یک افزودنی وجود دارد.

آیا اسید استیک سم است؟

اسید استیک با استنشاق کمی سمی است . قرار گرفتن در معرض 50 ppm برای چشم ها، بینی و گلو بسیار تحریک کننده است. اسید استیک سرطان زا یا سمیت تولید مثلی یا رشدی در انسان پیدا نشده است. اسید استیک یک ماده قابل احتراق است.

آیا اسید استیک برای معده مفید است؟

اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است فواید متعددی برای سلامتی داشته باشد . برای برخی افراد، ریفلاکس اسید ممکن است در نتیجه اسید معده بسیار کم باشد. طرفداران این درمان ادعا می کنند که سرکه سیب ممکن است مفید باشد زیرا اسید بیشتری را وارد دستگاه گوارش می کند.

آیا جوشاندن سرکه سمی است؟

آیا جوشاندن سرکه یا سرکه جوشانده می تواند شما را بیمار کند؟ تنها راهی که جوشاندن سرکه می تواند به شما آسیب برساند بخارهایی است که از آن خارج می شود که حاوی مقادیر بسیار غلیظ اسید استیک است . مصرف یا استفاده از سرکه جوشانده پس از سرد شدن به هیچ وجه به شما آسیبی نمی رساند و دیگر بخار ایجاد نمی کند.

آیا اسید استیک برای پوست مفید است؟

اسید استیک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. این خواص می تواند به تمیز کردن پوست و جلوگیری از عفونت های باکتری یا قارچ کمک کند.

کدام میوه حاوی اسید استیک است؟

منابع طبیعی اسید استیک عبارتند از سیب، انگور، آناناس، توت فرنگی و پرتقال . جدای از آن، اسید استیک را می توان در سرکه یافت. سرکه و برخی از میوه ها و سبزیجات فاسد شده منابع طبیعی اسید استیک هستند.

 

اعتیار قیمت:1401/05/05

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲,۸۷۶,۰۰۰ تومان

ابزار وبلاگ