متانول مرک 2.5 لیتری کد 106008

متانول یکی از نوعی الکل‌هاست که به عنوان حلال در بسیاری از صنایع از جمله صنعت شیمیایی، داروسازی و پتروشیمی استفاده می‌شود. این کالا خوراکی نیست و مصرف آن باعث مرگ میشود.


کد 106008 که ارائه داده شده، یک کد شناسایی محصول است که توسط شرکت مرک (Merck) صادر شده است. بسته‌بندی این محصول 2.5 لیتری است. 


از آنجا که متانول یک ماده خطرناک است، باید با احتیاط و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی، نگهداری و استفاده شود. همچنین باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

متانول یک حلال عمومی در آزمایشگاه‌های شیمیایی است و در بسیاری از روش‌های آزمایشگاهی به کار می‌رود. برخی از کاربردهای متانول در آزمایشگاه عبارتند از:


1. حل کننده: متانول به عنوان حلال در بسیاری از روش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود، به‌خصوص در آزمایش‌هایی که نیاز به حلال پلار دارند.


2. تولید الکل‌های دیگر: متانول می‌تواند به عنوان ماده اولیه برای تولید الکل‌های دیگر مانند فرمالدهید و اسید فتالیک استفاده شود.


3. تهیه و تصفیه آمین‌ها: متانول می‌تواند به عنوان ماده اولیه برای تهیه آمین‌ها به‌کار رود. همچنین در فرایند تصفیه آمین‌ها از متانول استفاده می‌شود.


4. تهیه آلکیل‌های آروماتیک: متانول به عنوان ماده اولیه برای تهیه آلکیل‌های آروماتیک مانند تولوئن استفاده می‌شود.


5. خنثی کردن باقیمانده‌های قلیایی: در آزمایش‌هایی که با رقیق کننده قلیایی انجام می‌شوند، متانول به‌عنوان یک حلال اسیدی برای خنثی کردن باقیمانده‌های قلیایی به‌کار می‌رود.


به هرحال، در هر آزمایشی، باید از میزان استفاده‌ی ایمن و اصولی از متانول اطمینان حاصل شود.

6. استفاده در آنالیز گازها: متانول می‌تواند به عنوان حلالی برای آنالیز گازهایی مانند اکسیژن، دی اکسید کربن و گازهای نشتی به‌کار رود.


7. خنثی کردن باقیمانده‌های اسیدی: متانول به‌عنوان یک حلال قلیایی برای خنثی کردن باقیمانده‌های اسیدی در آزمایشگاه به‌کار می‌رود.


8. تولید مواد شیمیایی: متانول به‌عنوان ماده اولیه برای تولید مواد شیمیایی مانند فرمالدهید، اسید فتالیک، پلی‌اکریلات و... به‌کار می‌رود.


9. کاهش خشکی: متانول به‌عنوان ماده‌ای که به‌راحتی با آب مخلوط می‌شود، در تهیه‌ی بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها و شامپوها به‌عنوان عامل کاهش خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.


10. تولید سوخت: متانول به‌عنوان سوخت جایگزین برای سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و دیزل به‌کار می‌رود.


همانطور که قبلا هم گفته شد، متانول یک ماده خطرناک است و باید با احتیاط و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی، نگهداری و استفاده شود. همچنین باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود و در محیطهای با ونتیله نامناسب، به‌خصوص در فضاهای بسته، استفاده از آن ممنوع است.

کار با متانول باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی صورت گیرد. در زیر شرایط ایمنی مهم برای کار با متانول ذکر شده است:


1. استفاده از تجهیزات حفاظت فردی: قبل از شروع به کار با متانول، باید تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، عینک، ماسک و پوشش برای بدن استفاده شود.


2. اطمینان از وجود ونتیله مناسب: کار با متانول در فضاهای بسته و بدون ونتیله مناسب، باعث تجمع متانول در فضا می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد احتمال خطری برای سلامتی باشد. بنابراین باید از ونتیله مناسب برای تهویه فضا استفاده شود.


3. اجتناب از نزدیکی به منابع آتش: متانول به‌سرعت به آتش می‌گیرد و می‌تواند باعث ایجاد حریق و انفجار شود. بنابراین باید از نزدیکی به منابع آتش و جرقه سازها اجتناب شود.


4. نگهداری در محیط خشک: متانول به‌عنوان یک ماده آب‌دوست بوده و با آب به‌راحتی مخلوط می‌شود. بنابراین باید آن را در محیطی خشک و دور از آب نگهداری کرد.


5. اجتناب از مخالفت با سایر مواد شیمیایی: متانول با بسیاری از مواد شیمیایی مخالفت دارد و می‌تواند با آن‌ها واکنش داشته باشد که می‌تواند باعث ایجاد حرارت و ایجاد خطری برای سلامتی باشد. بنابراین باید از مخالفت با سایر مواد شیمیایی اجتناب کرد.


6. نگهداری در محل دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی: متانول به‌عنوان یک ماده سمی و خطرناک میباشد و خوردن آن بسیار خطرناک است.

متانول یا الکل متیلیک (به انگلیسی: Methanol) با فرمول شیمیایی CH3OH شناخته می‌شود. این ترکیب شیمیایی یک الکل یا الکل اولیه است که شامل یک گروه هیدروکسیل (-OH) و یک گروه متیل (-CH3) است. 


متانول یک مایع بی‌رنگ، بی‌بو و قابل اشتعال است. دارای طعم تلخ و مزه شیرینی است. نقطه ذوب متانول برابر با −97.6 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن برابر با 64.7 درجه سانتیگراد می‌باشد. دانسیته متانول برابر با 0.7918 گرم بر سانتی‌متر مکعب و فشار بخار آن برابر با 97.2 کیلوپاسکال است. 


در حالت خالص، متانول با آب مخلوط می‌شود. محلول متانول در آب به عنوان الکل متیلیک شناخته می‌شود و برای مصارف صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، متانول به‌عنوان یکی از مواد اولیه در تولید برخی مواد شیمیایی مانند فرمالین، فنل، اسید استاتیک، متیل‌نفتالن و... به‌کار می‌رود.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد متانول آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : متیل الکل  

·       نامهای انگلیسی :  Methyl alcohol

·       فرمول : CH3OH

·       شماره Cas : 67-56-1

·       جرم ملکولی :  32.04

·       کد کالا : 106008

·       بسته بندیهای موجود : 1 و 2.5 و 25 لیتری

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت مایع

·       در جه خلوص 99.5%

·       دارای دانسیته 0.791 g/mL at 25 °C (lit.)

·       نقطه ذوب −98 °C (lit.)

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی 

تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار زیادند و بر اساس محصولات تولیدی و میزان فروش، شرکت‌های مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند. 


بعضی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی عبارتند از:


1. Merck KGaA: شرکت مرک که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت در زمینه تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، مواد شیمیایی بیولوژیکی و دارویی فعالیت دارد.


2. Sigma-Aldrich: این شرکت نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محصولات زنجیره تامین آزمایشگاهی است. Sigma-Aldrich توسط شرکت Merck KGaA در سال 2015 به طور رسمی به عنوان یک شعبه آن خریداری شده است.


3. Fisher Scientific: این شرکت یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محصولات زنجیره تامین آزمایشگاهی است. این شرکت برای تامین محصولات خود از طریق اینترنت، فروشگاه‌های مستقل و نمایندگی‌های مختلف فعالیت می‌کند.


4. VWR International: این شرکت نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محصولات زنجیره تامین آزمایشگاهی در جهان است. VWR International محصولات خود را در بیش از 30 کشور دنیا به فروش می‌رساند.


این شرکت‌ها تنها بخشی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی هست.

اعتبار قیمت تا تاریخ 1401.9.30

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ