تری سدیم سیترات مرک 1 کیلویی کد 106448

تری سدیم سیترات دارای فرمول شیمیایی Na3C6H5O7 است. گاهی اوقات به آن به سادگی " سیترات سدیم " نیز گفته می شود، اگرچه سیترات سدیم می تواند به هر یک از سه نمک سدیم اسید سیتریک اشاره کند. این دارای طعم شور ، ملایم ترش، و قلیایی ملایم است.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد تری سدیم سیترات آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : تری سدیم استات

·       نامهای انگلیسی :  4- Sodium citrate tribasic dihydrate, Trisodium Citrate, Sodium Citrate, Dihydrate, Citric acid trisodium salt dihydrate, Trisodium citrate dihydrate

·       فرمول : HOC(COONa)(CH2COONa)2 · 2H2O

·       شماره Cas : 6132-04-3

·       جرم ملکولی :  294.10

·       کد کالا : 106448

·       بسته بندیهای موجود : 500 گرمی و 1 کیلویی و 5 و 25 کیلویی

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       درجه خلوص 99.0-101.0% (perchloric acid titration)

·       بصورت پودر

·       نقطه ذوب 150 °C (anhydrous substance)

·       >300 °C (lit.)

·       دارای pH 7 7.5-9.0 (25 °C, 50 g/L in H2O)

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       سیترات سدیم عمدتاً به عنوان یک افزودنی غذایی ، معمولاً برای طعم دادن یا به عنوان نگهدارنده استفاده می شود . شماره E آن E331 است. سیترات سدیم به عنوان یک عامل طعم دهنده در انواع خاصی از سودا استفاده می شود. این ماده به عنوان یک ماده در براتوورست رایج است و همچنین در نوشیدنی‌های آماده تجاری و مخلوط نوشیدنی استفاده می‌شود و به طعم ترش کمک می‌کند. این ماده در مخلوط ژلاتین ، بستنی، ماست، مربا، شیرینی، پودر شیر، پنیرهای فرآوری شده، نوشابه های گازدار و شراب یافت می شود.

·       سیترات سدیم می تواند به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون کننده هنگام تهیه پنیر استفاده شود. با جلوگیری از جدا شدن چربی ها، پنیر را بدون چرب شدن ذوب می کند.

·       سیترات به عنوان یک باز مزدوج یک اسید ضعیف، می تواند به عنوان یک عامل بافر یا تنظیم کننده اسیدیته عمل کند و در برابر تغییرات pH مقاومت کند . برای کنترل اسیدیته در برخی مواد مانند دسرهای ژلاتینی استفاده می شود. می توان آن را در مینی ظروف شیر مورد استفاده در دستگاه قهوه یافت. این ترکیب محصول آنتی اسیدها مانند Alka-Seltzer است که در آب حل می شود. [ نیازمند منبع ]pH محلول 5 گرم در 100 میلی لیتر آب در دمای 25 درجه سانتیگراد 7.5 - 9.0 است. این به بسیاری از محصولات لبنی بسته بندی شده تجاری اضافه می شود تا تأثیر PH سیستم گوارشی انسان را کنترل کند، عمدتاً در محصولات فرآوری شده مانند پنیر و ماست.

·       سیترات سدیم جزء محلول کیفی بندیکت است که اغلب در آنالیزهای آلی برای تشخیص وجود قندهای کاهنده مانند گلوکز استفاده می شود .

·       در سال 1914، دکتر بلژیکی آلبرت هوستین و پزشک و محقق آرژانتینی ، لوئیس آگوت، با موفقیت از سیترات سدیم به عنوان یک ضد انعقاد در انتقال خون استفاده کردند و ریچارد لویسون غلظت صحیح آن را در سال 1915 تعیین کرد. امروزه همچنان در لوله های جمع آوری خون و برای حفظ خون در بانک های خون یون سیترات با تشکیل سیترات کلسیم یون های کلسیم در خون را کلات می کند.کمپلکس ها، مکانیسم لخته شدن خون را مختل می کنند. اخیراً از تری سدیم سیترات به دلیل خطر کمتر ضد انعقاد سیستمیک به عنوان یک عامل قفل کننده در خطوط واسکات و همودیالیز به جای هپارین استفاده شده است.

·       در سال 2003، اوپیک و همکاران. نشان داد که استفاده از سیترات سدیم (0.5 گرم بر کیلوگرم وزن بدن) باعث بهبود عملکرد دویدن در 5 کیلومتر در 30 ثانیه شد.

·       سیترات سدیم برای تسکین ناراحتی در عفونت‌های دستگاه ادراری، مانند سیستیت ، برای کاهش اسیدوز دیده شده در اسیدوز توبولار کلیوی دیستال استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند به عنوان یک ملین اسمزی استفاده شود . این جزء اصلی محلول آبرسانی خوراکی WHO است .

·       این دارو به عنوان یک آنتی اسید، به ویژه قبل از بیهوشی، برای عمل سزارین استفاده می شود تا خطرات مربوط به آسپیراسیون محتویات معده را کاهش دهد.

 

موارد ایمنی:

·                

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       سنجش (تیتراسیون اسید پرکلریک): 99.0 - 101.0 %

·       سنجش (تیتراسیون اسید پرکلریک، محاسبه روی ماده بی آب): 99.0 - 101.0 %

·       هویت: قبولی در آزمون

·       شکل ظاهری محلول: تست را پشت سر می گذارد

·       ماده نامحلول: ≤ 0.005 %

·       مقدار pH (5 %؛ آب؛ 25 °C): 7.5 - 9.0

·       اسیدیته یا قلیایی بودن: تست را پشت سر می گذارد

·       کلرید (Cl): ≤ 0.001٪

·       اگزالات (C2O4): ≤ 0.0300 %

·       فسفات (PO4): ≤ 0.002٪

·       سولفات (SO4): ≤ 0.004 %

·       نیتروژن کل (N): ≤ 0.001٪

·       فلزات سنگین (ACS): ≤ 0.0005٪

·       فلزات سنگین (به عنوان سرب): ≤ 0.0005٪

·       کلسیم (کلسیم): ≤ 0.005٪

·       آهن (آهن): ≤ 0.0005 %

·       NH3 (آمونیاک): ≤ 0.003٪

·       ماده ای که به راحتی قابل کربن است: آزمایش را پشت سر می گذارد

·       آب: 11.0 - 13.0 %

·       مربوط به ACS، ISO، Reag است. Ph EUR

سئوالات شما

تری سدیم سیترات برای چه مواردی استفاده می شود؟

تری سدیم سیترات دی هیدرات به طور گسترده در غذاها، نوشیدنی ها و کاربردهای فنی مختلف به طور عمده به عنوان عامل بافر، جدا کننده یا امولسیون کننده استفاده می شود . تری سدیم سیترات دی هیدرات به صورت کریستال های سفید و دانه ای یا به صورت پودر کریستالی سفید رنگ با طعم مطبوع و شور دیده می شود.

نام دیگر تری سدیم سیترات چیست؟

تری سدیم سیترات دارای فرمول شیمیایی Na 3 C 6 H 5 O 7 است. گاهی اوقات به آن به سادگی " سیترات سدیم " نیز گفته می شود، اگرچه سیترات سدیم می تواند به هر یک از سه نمک سدیم اسید سیتریک اشاره کند.

آیا تری سدیم سیترات ضد انعقاد است؟

تری سدیم سیترات خاصیت ضد انعقادی خود را مدیون ظرفیت سیترات برای اتصال (کلات) کلسیم یونیزه شده در گردش در پلاسمای خون است. این کلسیم یونیزه شده یک فاکتور ضروری برای تجمع پلاکتی و تولید فیبرین پلاسما از طریق مسیرهای انعقادی درونی و بیرونی است.

تری سدیم سیترات دی هیدرات با بدن چه می کند؟

به عنوان یک ضد انعقاد نقش دارد. حاوی سیترات سدیم است. نمک های سدیم اسید سیتریک که به عنوان بافر و نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. آنها از نظر پزشکی به عنوان ضد انعقاد در خون ذخیره شده و برای قلیایی کردن ادرار در پیشگیری از سنگ کلیه استفاده می شوند.

عوارض جانبی سیترات سدیم / اسید سیتریک عبارتند از:

·       اسهال

·       حالت تهوع.

·       اسپاسم عضلانی.

·       آلکالوز متابولیک

·       استفراغ.

·       دل درد.

·       نگهداری مایعات

سیترات سدیم از چه چیزی ساخته شده است؟

سیترات سدیم که معمولاً به عنوان نمک ترش نیز شناخته می شود، یک نمک کریستالی است که از تخمیر اسید سیتریک به دست می آید . این کریستال های سفید به عنوان مشتق اسید سیتریک، طعمی شور و کمی ترش دارند که اغلب به عنوان طعم دهنده برای نوشیدنی های مختلف مانند آب میوه ها، نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا استفاده می شود.

آیا سیترات سدیم الکترولیت خوبی است؟

از طرف دیگر، سیترات سدیم وجود دارد که ثابت شده است که به افزایش جذب مایع و سایر الکترولیت ها (در صورت ترکیب با گلوکز) کمک می کند. ناگفته نماند که بدن شما توانایی جذب تمام سدیم مصرفی را دارد، به دلیل فراهمی زیستی بسیار بالا

تاریخ اعتبار قیمت:1401/10/16

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۳,۸۲۲,۵۴۱ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ