ال تیروزین 25 گرمی کد 108378 مرک آلمان

ویرایش کالا

89.11.11

جهت دریافت کاتالوگ لطفا روی عکس کلیک کنید

کالای فوق موجود میباشد

ال-تيروزين چست؟

اسيد هاي آمينه واحد هاي سازنده پروتئين ها هستند . بعضي از اسيدهاي آمينه در داخل بدن انسان توليد ميشوند و به همين جهت اسيدهاي آمينه غير ضروري ناميده مي‌شوند. ال-تيروزين يكي از همين اسيدهاي آمينه است كه در داخل بدن از اسيد آمينه ديگري به نام فنيل‌آلانين ساخته ميشود.


تيروزين در ساختمان اكثر پروتئين‌هاي بدن بكار مي‌رود . همچنين اين اسيدآمينه در ساختمان بسياري از نوروترانسميترها نظير ال‌دوپا ، دوپامين ، نوراپي‌نفرين و اپي‌نفرين بكار رفته است.

ال‌-تيروزين به سبب نقشي كه در ساختمان نوروترانسميتر ها دارد ممكن است در بروز و بهبود بيماري هايي نظير پاركينسون و افسردگي و بسياري ديگر از بيماري هاي روحي موثر باشد.

دانسته ها حاكي از آن است كه ال-تيروزين ميتواند براي افراد مبتلا به بيماري روحي افسردگي مفيد باشد و موجب بهبود اين بيماري گردد. تحقيقات اوليه نشان ميدهد كه ال تيروزين ميتواند به افراد مبتلا به بيماري‌هاي مغزي مانند آلزايمر كمك كند. همچنين به سبب نقش اين اسيد آمينه در ساختمان اپي نفرين و نوراپي نفرين مشخص شده است كه اين اسيد آمينه ميتواند در كاهش استرس هاي روحي و فيزيكي و محيطي نقش داشته باشد.

ال‌-تيروزين در داخل سول هاي پوستي به ماده اي بنام ملانين تبديل ميشود. ملانين ميتواند از پوست افراد در مقابل اشعه فرابنفش محافظت نمايد. ال-تيروزين همچنين در ساختمان هورمون هاي تيروئيدي كه نقش مهمي را در متابوليسم بدن بر عهده دارند استفاده شده است.

افرادي كه به دليل ابتلا به بيماري هاي كليوي بطور روزانه مقدار زيادي پروتئين دفع ميكنند در معرض كمبود اسيدهاي آمينه از جمله اسيد آمينه تيروزين قرار دارند. همچنين بعضي از افراد با نوعي نقص مادزادي بنام فنيل‌كتونوري زاده مي‌شوند. اين افراد توانايي متابوليزه كردن اسيدآمينه فنيل‌آلانين را ندارند. چنانچه اين بيماري كنترل نشود ميتواند موجب بروز عقب ماندگي ذهني در افراد گردد. به علت عدم مصرف غذاهاي حاوي فنيل الانين بسياري از افرادي كه به فنيل كتونوري مبتلا هستند دچار كمبود هورمون هاي تيروئيدي نيز مي باشند. بعضي از آزمايشات نشان داده است كه استفاده از مكمل هاي ال-تيروزين ميتواند مبتلايان به كمبود هورمون هاي تيروئيدي را ياري نمايد اگر چه بعضي از آزمايشات نيز اين امر را تائيد نمي كنند.

محصولات لبني و گوشت و ماهي و گندم و جو داراي مقادير زياد پروتئين‌هايي هستند كه در ساختمان شان تيروزين بكار رفته است.

همچنين مدارك كمي هم در مورد نقش مثبت استفاده از تيروزين در كمك به افراد در حال ترك الكل و همچنين مبتلايان به پاركينسون وجود دارد.

آنچه نبايد از نظر دور داشته شود اين است كه ويتامين ب6 و اسيد فوليك و مس براي تبديل ال-تيروزين به نوروترانسميتر ها لازم اند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مقدار مواد مغذي موجود در غذاها ميتوانيد به آدرس اينترنتي http://www.abcdiet.net/food_intro مراجعه نماييد.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۴۴,۰۰۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ