اسید پرکلریک 60% گرید پور آنالیز 2.5 لیتری کد 100518 مرک آلمان

اسید پرکلریک یک اسید معدنی با فرمول H Cl O 4 است. این ترکیب بی رنگ که معمولاً به صورت محلول آبی یافت می شود، اسید قوی تر از اسید سولفوریک ، اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک است . این یک اکسید کننده قوی در گرما است، اما محلول های آبی تا حدود 70 درصد وزنی در دمای اتاق عموماً بی خطر هستند، فقط ویژگی های اسیدی قوی و بدون خاصیت اکسید کننده را نشان می دهند. اسید پرکلریک برای تهیه نمک های پرکلرات ، به ویژه پرکلرات آمونیوم ، سوخت مهم موشک مفید است.جزء. اسید پرکلریک به طور خطرناکی خورنده است و به راحتی مخلوط های بالقوه انفجاری را تشکیل می دهد.

آزمیران به عنوان وارد کننده اسید پرکلریک 60% مرک آلمان میتوانید این کالا را در بسته بندیهای 1 و 2.5 لیتری در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد

تولید

اسید پرکلریک به دو صورت صنعتی تولید می شود. روش سنتی از حلالیت بالای پرکلرات سدیم در آب (209 گرم در 100 میلی لیتر آب در دمای اتاق) استفاده می کند. درمان چنین محلول هایی با اسید کلریدریک اسید پرکلریک می دهد و کلرید سدیم جامد را رسوب می دهد:

NaClO 4 + HCl → NaCl + HClO 4

اسید غلیظ را می توان با تقطیر خالص کرد. مسیر جایگزین، که مستقیم تر است و از نمک اجتناب می کند، مستلزم اکسیداسیون آندی کلر آبی در الکترود پلاتین است.

آماده سازی آزمایشگاهی

تیمار پرکلرات باریم با اسید سولفوریک ، سولفات باریم را رسوب می دهد و اسید پرکلریک باقی می ماند. همچنین می توان آن را با مخلوط کردن اسید نیتریک با پرکلرات آمونیوم و جوشاندن و افزودن اسید هیدروکلریک تهیه کرد. این واکنش به دلیل واکنش همزمان حاوی یون آمونیوم ، اکسید نیتروژن و اسید پرکلریک تولید می کند و می تواند با جوشاندن اسیدهای نیتریک و هیدروکلریک باقیمانده، غلیظ و خالص شود.

خواص

اسید پرکلریک بی آب یک مایع روغنی ناپایدار در دمای اتاق است. حداقل 5 هیدرات تشکیل می دهد که تعدادی از آنها از نظر کریستالوگرافی مشخص شده اند . این جامدات شامل آنیون پرکلرات است که از طریق پیوندهای هیدروژنی به مراکز H 2 O و H 3 O + متصل شده است. اسید پرکلریک با آب یک آزئوتروپ تشکیل می دهد که از حدود 72.5٪ اسید پرکلریک تشکیل شده است. این شکل از اسید به طور نامحدود پایدار است و به صورت تجاری در دسترس است. چنین محلول هایی رطوبت سنجی هستند. بنابراین، اگر در هوا باز بماند، اسید پرکلریک غلیظ با جذب آب از هوا، خود را رقیق می کند.

کم آبی اسید پرکلریک باعث ایجاد انیدرید دی کلر هپتوکسید می شود :

2 HClO 4 + P 4 O 10 → Cl 2 O 7 + H 2 P 4 O 11

استفاده می کند

اسید پرکلریک عمدتاً به عنوان پیش ماده پرکلرات آمونیوم تولید می شود که در سوخت موشک استفاده می شود. رشد در موشک منجر به افزایش تولید اسید پرکلریک شده است. سالانه چندین میلیون کیلوگرم تولید می شود. اسید پرکلریک یکی از اثبات شده ترین مواد برای حکاکی نمایشگرهای کریستال مایع و کاربردهای الکترونیکی حیاتی و همچنین استخراج سنگ معدن است و دارای خواص منحصر به فردی در شیمی تجزیه است. علاوه بر این یک جزء مفید در حکاکی کروم است.

به عنوان یک اسید

اسید پرکلریک، یک سوپراسید ، یکی از قوی ترین اسیدهای برونستد-لوری است . اینکه pKa آن کمتر از 9- است، با این واقعیت مشهود است که مونوهیدرات آن حاوی یون های هیدرونیوم مجزا است و می تواند به عنوان یک جامد کریستالی و پایدار، که به صورت [H 3 O + ][ ClO فرموله شده است، جدا شود.–

4]. آخرین تخمین از pKa آبی آن است2.0 ± 15.2 . اسیدیته قوی را با حداقل تداخل فراهم می کند زیرا پرکلرات ضعیف هسته دوست است (توضیح اسیدیته بالای HClO 4 ). اسیدهای دیگر آنیونهای غیر هماهنگ کننده مانند اسید فلوروبوریک و اسید هگزافلوئوروفسفریک به هیدرولیز حساس هستند، در حالی که اسید پرکلریک اینگونه نیست. با وجود خطرات مرتبط با انفجار نمک های آن، اسید اغلب در سنتزهای خاصی ترجیح داده می شود. به دلایل مشابه، یک شوینده مفید در کروماتوگرافی تبادل یونی است.

همچنین برای پولیش یا حکاکی آلومینیوم، مولیبدن و سایر فلزات استفاده می شود.

ایمنی

با توجه به خواص اکسید کننده قوی آن، اسید پرکلریک تابع مقررات گسترده ای است. با فلزات (به عنوان مثال، آلومینیوم ) و مواد آلی (چوب، پلاستیک) بسیار واکنش پذیر است. کار انجام شده با اسید پرکلریک باید در هودهای بخار با قابلیت شستشو انجام شود تا از تجمع اکسید کننده ها در کانال جلوگیری شود.

شرح

یادداشت تحلیلی

سنجش (اسیدیمتری): 60.0 - 62.0 %

رنگ: ≤ 10 Hazen

کلرات (ClO3): ≤ 10 ppm

کلرید (Cl): ≤ 3ppm

فسفات و سیلیکات (به عنوان SiO2): ≤ 5 ppm

کلر آزاد (Cl): ≤ 0.5 ppm

سولفات (SO4): ≤ 10ppm

نیتروژن کل (N): ≤ 10ppm

فلزات سنگین (به عنوان سرب): ≤ 1 ppm

نقره (نقره): ≤ 0.1 ppm

Al (آلومینیوم): ≤ 0.05 ppm

به عنوان (آرسنیک): ≤ 0.05 ppm

Ba (باریم): ≤ 0.02 ppm

Be (بریلیوم): ≤ 0.02 ppm

بی (بیسموت): ≤ 0.1 ppm

کلسیم (کلسیم): ≤ 0.5ppm

سی دی (کادمیم): ≤ 0.05 ppm

Co (کبالت): ≤ 0.05 ppm

مس (مس): ≤ 0.1 ppm

آهن (آهن): ≤ 1.0 ppm

جنرال الکتریک (ژرمانیوم): ≤ 0.05 ppm

K (پتاسیم): ≤ 0.1 ppm

لی (لیتیوم): ≤ 0.02 ppm

Mg (منیزیم): ≤ 0.5ppm

منگنز (منگنز): ≤ 0.02 ppm

Mo (مولیبدن): ≤ 0.05 ppm

سدیم (سدیم): ≤ 0.5ppm

نیکل (نیکل): ≤ 0.1 ppm

سرب (سرب): ≤ 0.05 ppm

Sr (استرانسیوم): ≤ 0.02 ppm

Ti (تیتانیوم): ≤ 0.1 ppm

Tl (تالیم): ≤ 0.05 ppm

V (وانادیوم): ≤ 0.05 ppm

روی (روی): ≤ 0.1 ppm

Zr (زیرکونیوم): ≤ 0.1 ppm

باقیمانده در هنگام اشتعال (به عنوان سولفات): ≤ 30 ppm

مطابق با ACS است

اطلاعات حقوقی

EMSURE یک علامت تجاری ثبت شده Merck KGaA، دارمشتات، آلمان است

کلمات کلیدی: 

اسید پرکلریک - پرکلریک اسید - اسید پرکلریک مرک - پرکلریک اسید 70% - قیمت پرکلریک 

سایت اینستاگرام اینجا را کلیک کنید

جهت خرید کالاهای مشابه اینجا را کلیک کنید 


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ