استیلن دی کربوکسیلیک اسید مرک 10 گرمی کد 800147

اسید استیلنید کربوکسیلیک یا بوتیندیوئیک اسید یک ترکیب آلی (دی کربوکسیلیک اسید) با فرمول C4H2O4 یا HO2C-C≡C-CO2H است. این یک جامد کریستالی است که در دی اتیل اتر محلول است.

با حذف دو پروتون ، استیلنید کربوکسیلات دیانیون C4O42 ، که فقط از کربن و اکسیژن تشکیل شده است ، بدست می آید و آن را به یک آنیون اکسوکربن تبدیل می کند. یونیزاسیون جزئی آنیون HC4O4- هیدروژن استیلنیدیک کربوکسیلات را به دست می آورد.

این اسید اولین بار در سال 1877 توسط شیمیدان لهستانی ارنست بندروسکی توصیف شد. می توان با درمان α ، β-dibromosuccinic acid با هیدروکسید پتاسیم KOH در متانول یا اتانول به دست آورد. از این واکنش برومید پتاسیم و استیلنیدیک کربوکسیلات پتاسیم بدست می آید. نمک ها جدا شده و دومی با اسید سولفوریک تیمار می شود.

استیلنید کربوکسیلیک اسید در سنتز دی متیل استیلنید کربوکسیلات ، یک عامل مهم آزمایشگاهی استفاده می شود. هر دو اسید و نمک تک پایه پتاسیم هیدروژن استیلنید کربوکسیلات KC4HO4 معمولاً به عنوان مواد شیمیایی آزمایشگاهی معامله می شوند. همچنین می توان با تترا فلوراید گوگرد واکنش داد تا هگزا فلورو -2 بوتیین ، یک دینوفیلی قوی برای استفاده در واکنشهای دیلس-آلدر ، تولید شود.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
(موجود نیست)
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ