بیس اتیلن دی آمین کوپر هیدروکسید کمپانی آلدریچ 1 لیتری کد 442305
اعتبار قیمت تاریخ 1402.8.23

بیس (اثیلن‌دی‌آمین) کوپر (II) هیدروکسید (bis(ethylenediamine)copper(II) hydroxide) یک ترکیب شیمیایی با فرمول Cu(C2H8N2)2(OH)2 است که شامل یون‌های کوپر، اتیلن دی‌آمین و هیدروکسید است. این ترکیب معمولاً به عنوان یک کمپلکس کوپر در واکنش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر کمپلکس‌های کوپر(II) دارای خواص کاتالیزوری هستند و می‌توانند در فرآیندهای شیمیایی مختلف مانند اکسیداسیون و ترکیبات عضوی کمک کنند. همچنین این ترکیب ممکن است در فرآیندهای بیولوژیکی و محیطی نقش داشته باشد، برای مثال در فرآیند طبیعی اکسیداسیون مواد آلی.

این ترکیب را باید با احتیاط استفاده کرد زیرا ممکن است سمی باشد و تماس با پوست، چشم یا مواد قابل اشتعال را می‌تواند خطرناک کند. به عنوان یک ترکیب کوپر، ممکن است برخی از خواص سمی کوپر را داشته باشد.

مس (II) با لیگاندهای اتیلن دی آمین و یون های هیدروکسید است. فرمول خطی Cu(H2NCH2CH2NH2)2(OH)2 نشان می دهد که یون مس با دو مولکول اتیلن دی آمین (H2NCH2CH2NH2) و دو یون هیدروکسید (OH-) هماهنگ است. کره هماهنگی یون‌های مس، بسته به لیگاندهای خاص درگیر، معمولاً یک هندسه مربع-مسطح یا هشت وجهی دارد.

در مجموعه ای که توضیح دادید، هندسه احتمالی مربع مسطح خواهد بود. اتیلن دی آمین یک لیگاند دوتایی است، به این معنی که می تواند دو پیوند به یک یون فلزی مرکزی ایجاد کند. از آنجایی که یون مس در ترکیب داده شده با دو مولکول اتیلن دی آمین هماهنگ است، از اینها چهار پیوند تشکیل می دهد. دو مکان هماهنگی دیگر توسط یون های هیدروکسید اشغال می شوند.

از نظر خواص، این کمپلکس به دلیل انتقال d-d یون Cu(II) احتمالاً یک ترکیب رنگی است. رنگ دقیق به ویژگی های میدان لیگاند بستگی دارد، اما ترکیبات Cu (II) اغلب آبی یا سبز هستند.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۱۴,۰۹۲,۴۱۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ