مونتو مورولونیت K10 ساخت شرکت آلفاایسر 250گرمی کد L15160
مونتموریونیت یکی از کانی‌های گروه مونتموریلونیت است که در ساختار آن یون‌های آلومینیوم (Al) و منیزیم (Mg) درون گرده‌های سیلیکاتی قرار دارند. فرمول شیمیایی آن {(Al1.67Mg0.33)[(OH)2-Si4O10]0.33-}.Na0.33(H2O)4 است. این کانی در سنگ‌های بنتونیت موجود است که از تحلل توفهای ولکانیکی و تبدیلات مونتموریونیت به دست می‌آیند. این سنگ‌ها در مناطق مختلفی مانند چک، اسلواکی، روسیه و آمریکا یافت می‌شوند.

مونتموریونیت در مقابل اسیدها حل نمی‌شود و در آب قابل انحلال است. در تماس با آب، حجم آن افزایش می‌یابد و حجیم می‌شود. از آب مقطر می‌توان برای تمیز کردن آن استفاده کرد. این کانی معمولاً به رنگ آبی متمایل است و خط خاصی دارد که به صورت سفید ظاهر می‌شود.

مونتموریونیت دارای خواصی مانند ناپایداری، محلول شدن در اسیدها، حجیم شدن در آب و بلوری بودن در میکروسکوپ است. رنگ آن می‌تواند سفید، خاکستری، زرد، قهوه‌ای، سبز و صورتی باشد و به طور کلی غیرشفاف است. جلا آن مات است و رخ کانی آن کامل و مرتب است. سیستم تبلور آن مونوکلینیک است و در رده‌بندی سیلیکات قرار می‌گیرد. منشأ تشکیل آن نیز معمولاً به عنوان سازنده اصلی رس‌ها در نظر گرفته می‌شود.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ