بنزیل الکل صنعتی 220 لیتری گرید 99.98% ساخت چین

مشخصات فنی بنزیل الکل در یک جدول عمودی:

شاخص

توضیحات

فرمول مولکولی

C7H8O

جرم مولکولی

108.14 گرم بر مول

نام شیمیایی

(هیدروکسی‌متیل) بنزن

شماره CAS

100-51-6

بو

دارای بوی خفیف و خاصیت تحریک کنندگی

ویژگی‌ها

یک الکل اولیه با خصوصیات آروماتیک، حاوی فنیل

کاربردها

می‌تواند به کاهش درد مرتبط با تزریق لیدوکائین کمک کند، در تولید انواع استرهای اسیدی قابل استفاده است

سایر نام‌ها

بنزویل الکل، فنیل‌متانول، هیدروکسی‌تولوئن، فنیل‌متیل الکل، بنزیلیک الکل، آلفا-هیدروکسی‌تولوئن، بنزال الکل

تولید

از طریق هیدروژناسیون بنزآلدهید، هیدرولیز بنزیل کلرید، یا تبدیل تولوئن به متیل بنزوات و سپس هیدروژناسیون

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی

بوی آروماتیک، مایع بی‌رنگ و شفاف، کمی حلال در آب، قابل امتزاج با اتر، الکل اتیلیک و کلروفرم

چگالی

1.045 گرم بر میلی‌لیتر

نقطه جوش

401 درجه سانتی‌گراد

پایداری

کم‌پایدار، تمایل به اکسیداسیون

کاربردهای صنعتی

در تولید عطر، صابون، پماد، لوسیون، داروها، انواع محلول‌ها، دندان‌پاک‌کن، و رنگ

 

بنزیل الکل چیست؟ فرمول مولکولی بنزیل الکل: C7H8O

وزن مولکولی: ۱۰۸.۱۴ گرم بر مول

نام شیمیایی: (هیدروکسی‌متیل) بنزن

شماره CAS: ۱۰۰-۵۱-۶

دارای بوی ملایمی است و خاصیت سوزانندگی دارد. یک الکل اولیه آروماتیک است که دارای ویژگی‌های فنولی است و به عنوان یکی از ساده‌ترین الکل‌های چرب فنیلی شناخته می‌شود.

می‌تواند به عنوان بی‌حس کننده موضعی در تزریق لیدوکائین برای کاهش درد مورد استفاده قرار گیرد.

توانایی تشکیل استرهای مختلف اسیدها را به راحتی دارد. از بنزن تشکیل شده است.

سایر نام‌های آن عبارتند از: الکل بنزوئیک، فنیل‌متانول، هیدروکسی‌تولوئن، الکل فنیل‌متیل، بنزیلیک الکل، آلفا-هیدروکسی‌تولوئن، بنزال الکل

چگونه تولید می‌شود؟ تولید بنزیل الکل با چند روش انجام می‌شود، از جمله:

واکنش هیدروژنه شدن بنزالدهید. واکنش هیدرولیز بنزیل کلرید. در روش تولید از تولوئن، ابتدا اسید بنزوئیک از طریق اکسیداسیون تولوئن بدست می‌آید. سپس با متانول واکنش استریفیکاسیون داده و متیل بنزوات تولید می‌شود که با هیدروژنه شدن آن بنزیل الکل بدست می‌آید.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن چیست؟ دارای بوی آروماتیک است. یک مایع بی‌رنگ و شفاف است. به دلیل اکسیداسیون، دارای بوی تند بادام است و خاصیت چسبندگی دارد.

چگالی آن ۱.۰۴۵ گرم بر میلی‌لیتر است.

قابلیت اشتعال دارد.

نقطه جوش آن ۴۰۱ درجه سلسیوس است.

از نظر حلالیت، در آب کم حل می‌شود ولی با اتر، الکل اتیلی و کلروفرم قابلیت مخلوط شدن دارد.

یک ماده شیمیایی ناپایدار است؛ بنابراین نباید مدت زیادی نگهداری شود. با گذشت زمان در معرض اکسیداسیون قرار گرفته و به بنزالدهید و بنزوئیل تبدیل می‌شود، از این رو ممکن است دارای بوی بادامی مرتبط با بنزالدهید شود.

علاوه بر این، در حضور آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسید نیتریک به بنزوئیک اسید اکسید می‌شود.

کاربردهای بنزیل الکل چیست؟ در تولید عطر، صابون، پماد و لوسیون استفاده می‌شود. در داروسازی به عنوان ماده کمکی با خاصیت ضد میکروبی به کار می‌رود. در صنعت عطرسازی به عنوان ماده آروماتیک استفاده می‌شود. برای رقیق کردن رزین اپوکسی، از بنزیل الکل استفاده می‌شود. برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند قارچ‌های پوستی، از جمله قارچ پا و قارچ کشاله ران که باعث ایجاد لکه‌های زرد یا قهوه‌ای می‌شوند، به کار می‌رود. به عنوان حلال در تولید ژلاتین، کازئین و استات سلولز استفاده می‌شود. در تولید خمیر دندان، همراه با مواد شیمیایی مانند کربنات سدیم، بی‌کربنات سدیم، اسید فسفریک و سوربیتول به کار می‌رود. در داروخانه‌ها به عنوان ماده حلال برای تزریق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان به عنوان افزودنی غذایی استفاده شود. در داروسازی به عنوان ضدباکتری و بی‌حس‌کننده موضعی به کار می‌رود. در تولید کرم‌های مخصوص پوشک به عنوان حلال استفاده می‌شود. به عنوان حلال در تولید جوهر، رنگ، ورنی و پوشش‌های رزین اپوکسی به کار می‌رود. در تولید رزین‌های اپوکسی که خاصیت تیکسوتروپیک دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تمیز کردن سطوح سخت، به عنوان حلال ماده فعال سطحی به کار می‌رود. در تولید ژل سونوگرافی به عنوان ماده کمکی استفاده می‌شود. در تولید خمیر دندان، از خاصیت حلالیت آن استفاده شده و برای حل کردن برخی مواد نگهدارنده مانند سدیم بنزوات و پتاسیم سوربات به کار می‌رود. بسیار مؤثر علیه باکتری‌های گرم مثبت است. همچنین می‌توان به عنوان ماده زداینده چربی، ماده رنگ‌کننده پلی‌آمید و کمکی در فرآیند بند آوردن استفاده شود. در درمان‌های عبور از پوست یا پرکوتانه به عنوان ماده کمکی استفاده می‌شود.

چه عواملی بر قیمت بنزیل الکل تأثیر می‌گذارند؟ قیمت بنزیل الکل به طور مستقیم به قیمت مواد شیمیایی استفاده شده در تولید آن بستگی دارد. با افزایش قیمت اسید بنزوئیک، قیمت این ماده نیز افزایش می‌یابد. همچنین به قیمت الدهیدها وابسته است. با افزایش قیمت الدهیدها، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

با رشد صنعت داروسازی و زیبایی، مصرف بنزیل الکل افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش یافته است.

هنگامی که شرکت‌های تولید کننده بنزیل الکل موجودی خود را افزایش دهند، قیمت‌ها به طور موقت کاهش خواهد یافت.

فروش بنزیل الکل مواد شیمیایی در بسته‌بندی‌هایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی عرضه می‌شوند. این بسته‌بندی‌ها می‌توانند از کوچکترین بسته‌ها تا بزرگترین‌ها یا به صورت فله در تانکرها باشند. این می‌تواند شامل بسته‌های ۱ گرمی تا بسته‌های بزرگ ۱ تنی، از بسته‌بندی‌های کوچک گرفته تا فروش بدون بسته‌بندی در تانکرها باشد.

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ