بن ماری جوش 6 خانه ساخت شرکت لابترون

قیمت بن ماري بهداد

براي انجام آزمايش در محيط مرطوب و دماي خاص از بن ماري استفاده مي‌شود. براي استفاده مناسب از بن‌ماري بايد به موارد زير توجه داشت.

1-   سطح آب در بن ماري بايد بالاتر از سطح مايعات انکوبه شده باشد.

2-   آب بن‌ماري بايد مرتبا تعويض گردد تا از رشد ميکروبها جلوگيري بعمل آيد.

3- براي جلوگيري از ايجاد رسوب بهتر است  از آب مقطر براي پر کردن بن‌ماري استفاده شود. در صورت ايجاد رسوب مي توان از اسيد كلريدريك رقيق براي ازبين بردن رسوبها استفاده نمود.

4- براي اطمينان از دماي بن‌ماري مي‌بايست دماي آب، روزانه بوسيله دماسنجي غير از دماسنج درون بن‌ماري، کنترل گردد.

5- در مورد بن‌ماري هايي که فاقد سيرکولاتور آب مي‌باشند ، لازم است در چهار گوشه بن‌ماري دماسنجهاي دقيق قرار گرفته و نتايج آن با دماسنج درون بن‌ماري مقايسه گردد.

6-   ميزان خطاي مجاز دما براي آزمايشهاي نقطه پاياني(end point)  ±0.5 مي‌باشد.


واژه بن ماری ( bain-marie) عبارتی فرانسوی است که حمام های آبی نیز نامیده می شود. کاربرد فراوانی در رشته های مختلفی اعم از علوم طبیعی، صنعت و آزمایشگاه های پزشکی دارد. این روش برای حرارت دادن تدریجی و غیر مستقیم مواد تا رسیدن به دمایی ثابت، یا برای گرم نگه داشتن مواد طیدوره ای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور وسیع در آزمایشات بیوشیمی، انعقادی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در آزمایشگاه کالیبراسیون دما جهت کالیبره کردن دماسنج ها و سنسورهای دما از حمام های دقیق به نام حمام کالیبراسیون استفاده می شود.

این حمام ها در بسیاری از آزمایشات، به منظور فراهم کردن شرایط واکنش های شیمیایی در دمای بالا (و گاهی اوقات پایین) مورد استفاده قرار می گیرد. آب و روغن سیلیکون متداول ترین مایعات مورد استفاده در حمام های داغ هستند. حمام آبی برای تا دماهای 100 درجه سانتیگراد کاربرد دارند که بهتر است برای جلوگیری از رسوب املاح بر روی المنت از آب مقطر استفاده شود . حمام های روغنی برای دماهای بالاتر از 100 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار میگیرند. حمام های جوشان آب را در دمای 100 درجه سانتیگراد (تحت شرایط نرمال) به جوش می آورند. حمام هایی که در دمایی بالاتر از 100 درجه سانتی گراد کار می کنند به مایعی مانند روغن نیاز دارد. حمام هایی که در دمایی پایین تر از دمای محیط کار می کنند به یک سیستم خنک کننده داخلی یا خارجی نیاز دارند. در صورتی که دمای کار آن از نقطه انجماد آب نیز پایین تر بود، باید با یک محلول ضد انجماد پر شود. اگر به کنترل بسیار دقیقی احتیاج بود، حمام های آزمایشگاهی لرزان با ترموستات و سیرکولاتور دقیقی لازم است.

حمام ساده

(Unstirred)
ارزانترین نوع حمام های آبی هستند که کمترین دقت را در کنترل دما دارند چرا که گردش آب تنها به سبب همرفت صورت میگیرد، از این رو به طور یکنواخت گرم نمی شود.

حمام سیرکوله
حمام های سیرکوله دارای پمپی هستند که آب (روغن ) را بهم میزند و در واقع با چرخاندن سیال درجه حرارت را در تمامی نقاط یکسان می کند. شرکت Julaboجولابو آلمان در ارائه انواع حمام های سیرکوله نامی شناخته شده برای متخصصان است.

حمام آبی نوسانی یا شیکر دار

(Shaking)
این حمام ها دارای یک سینی نوسان کننده با سرعتی کنترل شده هستند که حرکت آن ها یا به صورت دوجهته و رفت و برگشتی یا به صورت اوربیتالی است.

حمام آبی خنک یا بن ماری یخچال دار
این حمام ها دارای سیستم خنک کننده مانند کمپرسور یا کندانسور هستند و می توانند دمای روغن را تا 90- درجه سانتی گراد برسانند.

حمام کالیبراسیون

حمام های سیرکوله دقیقی هستند که در آزمایشگاه کالیبراسیون دما برای کالیبراسیون دماسنج ها و سنسورهای دما استفاده می شوند

کلمات کلیدی:

حمام آب, Water bath, Wasserbad, Su hamamı, waterbad, baño de agua, Bagnomaria, Su banyosu, Vodní lázeň, 水浴, водяная баня, 水浴, حمام الماء, Bain d'eau,

به روز رسانی 1401.8.3

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ