اینکوباتور (Incubator) ساخت شرکت آروین تجهیز اسپادانا

انکوباتور دستگاهی برای کنترل دما، رطوبت و دیگر شرایطی است که بتواند رشد یک موجود زنده مثل میکروب ، گیاه و حیوان را فراهم نماید. ساده ترین انکوباتور ، جعبه­ای محصور با هیتر قابل تنظیم است که
می­تواند دما را تا ۶۰ و ۶۵ درجه سلسیوس بالا ببرد. البته بیشتر انکوباتورهای مجهز، توانایی پایین آوردن دما از طریق استفاده از سیستم سرماساز را هم دارند . همچنین برخی انکوباتورها سطح رطوبت و حتی میزان CO2 را هم کنترل می­کنند . اندازه انکوباتورها از رومیزی کوچک گرفته تا اندازه اتاق­های کوچک متغیر است .

یکی از مسائل مهم مطرح در ساخت انکوباتور، استفاده از نور و طیف نوری مناسب برای رشد سلول­های گیاهی و میکروبی است . نور سفید که هم اکنون در انکوباتورها استفاده می­شود، به دلیل داشتن طیف­های اضافی و بعضاً مزاحم، مانع رشد بهینه گیاهان و سلول­های گیاهی می­شود . در انکوباتور تولید شده توسط شرکت آروین تجهیز اسپادانا، از لامپ­های LED یا دیودهای نوری (Light Emitting Diodes) استفاده شده است که منجر به کاهش مصرف انرژی ،استفاده بهینه از طیف­های نوری و توسعه کیفی وکمی رشد سلول و گیاه کامل می شود.

اتاقک­های رشد تولید شده توسط شرکت شامل بخش­ها و قسمت­های اساسی زیر است :

  • سیستم تنظیم نور ، دما و رطوبت . دما معمولاً در دامنه ۰ تا °C 50، نور در دامنه ۰ (تاریکی) تا ۲۰۰۰۰ لوکس و رطوبت در دامنه ۵۵ تا ۹۰ درصد قابل تنظیم و ارائه است. تنظیم دما با استفاده از هیتر، نوردهی با استفاده از لامپهای فلورسنت و LED و رطوبت دهی با سیستم رطوبت ساز اولتراسونیک تنظیم می­گردد.
  • صفحه LCD گرافیکی و لمسی که دسترسی ساده و آسان کاربر به تنظیمات را ممکن می­سازد.
  • سیستم داده برداری (Data Logging) که معمولاً ۲ هفته آخر داده­ها را به صورت فواصل شش دقیقه­ای ثبت کرده و نگهداری می­کند.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ