سدیم فلوراید گرید Extra pure یک کیلوگرمی کد 1.3930 ساخت شرکت شیمی دارویی نوترون

اعتبار قیمت مرداد 99 می باشد . 

توضیحات کلی:

سدیم فلوئورید (به انگلیسی: Sodium fluoride) با فرمول شیمیایی NaF یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۵۲۳۵ است. که جرم مولی آن 41.988713 g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامد سفید است.

فرمول: NaF

شناسه آیوپاک: Sodium fluoride

جرم مولی: ۴۱٫۹۸۸۱۷ گرم بر مول

نقطه ذوب: ۹۹۳ ‪°C

نقطه جوش: ۱٬۶۹۵ ‪°C

محلول در: آب

فلوراید سدیم (NaF) یک ترکیب معدنی با فرمول NaF است. این ماده در مقادیر کمیاب در فلوریداسیون آب آشامیدنی ، خمیر دندان ، متالورژی ، به عنوان شار استفاده می شود ، همچنین در سموم دفع آفات و سم موش استفاده می شود. این ماده جامد بی رنگ یا سفید است که به راحتی در آب قابل حل است. این یک منبع مشترک فلوراید در تولید داروها است و برای جلوگیری از حفره های دندانی استفاده می شود.

در سال 2017 ، این 247مین داروی رایج در ایالات متحده بود که بیش از یک میلیون نسخه از آن وجود داشت

پوسیدگی دندان

نمکهای فلوراید اغلب به منظور حفظ سلامت دندان به آب آشامیدنی شهری (و همچنین برخی محصولات غذایی در برخی کشورها) اضافه می شوند. فلوراید با تشکیل فلورپاتیت ، یک جزء طبیعی در مینای دندان ، استحکام دندان را افزایش می دهد. اگرچه از فلوراید سدیم برای فلوریداسیون آب استفاده می شود و در واقع استانداردی است که با استفاده از دیگر ترکیبات فلوریداسیون آب ، هگزافلوئوروسیلیک اسید (H2SiF6) و hexafluorosilicate سدیم نمک آن (Na2SiF6) رایج ترین مواد افزودنی در ایالات متحده هستند.

پوکی استخوان

مکمل فلوراید برای درمان پوکی استخوان یائسگی بطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. به نظر نمی رسد این مکمل مؤثر باشد. حتی اگر فلوراید سدیم تراکم استخوان را افزایش می دهد ، خطر شکستگی را کاهش نمی دهد

تصویربرداری پزشکی

در تصویربرداری پزشکی ، فلوراید سدیم-فلوراید-18 با برچسب فلوئور (USP ، سدیم فلوراید F18) یکی از قدیمی ترین ردیاب های مورد استفاده در توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) است که از دهه 1960 استفاده شده است. نسبت به اسکنرگرافی استخوانی معمولی که با دوربین های گاما یا سیستم های SPECT انجام می شود ، PET حساسیت و وضوح مکانی بیشتری نشان می دهد. فلوئور -18 دارای نیمه عمر 110 دقیقه است که نیاز به استفاده سریع آن پس از تولید دارد. این محدودیت تدارکاتی در مواجهه با رادیو داروهای راحت تر و با برچسب تکنیوم 99 متر مانع تصویب آن شد. با این حال ، فلورین -18 به طور کلی یک رادیو دارویی برتر برای تصویربرداری از اسکلت محسوب می شود. به طور خاص ، دارای جذب زیاد و سریع استخوان است که با ترشح خون بسیار سریع همراه است و در مدت زمان کوتاهی منجر به نسبت استخوان به پس زمینه زیاد می شود. علاوه بر این ، فوتونهای نابود شده تولید شده توسط پوسیدگی 18F ، انرژی بالایی از 511-kV در مقایسه با فوتونهای 140 کیلوولت از 99mTc دارند

علم شیمی

فلوراید سدیم انواع مختلفی از کاربردهای شیمیایی در سنتز و متالورژی استخراجی دارد. با کلریدهای الکتروفیلی شامل کلریدهای استیل ، کلریدهای گوگرد و کلرید فسفر واکنش نشان می دهد. مانند سایر فلورایدها ، سدیم فلوراید در سنتز آلی در دسیل زدایی کاربرد دارد. از طریق واکنش فینکلشتاین می توان از فلوراید سدیم برای تولید فلوروکربنها استفاده کرد. این فرآیند مزیت ساده ای برای انجام در مقیاس کوچک دارد اما به دلیل وجود تکنیک های مؤثرتر (به عنوان مثال الکتروفلوئوراسیون ، فرآیند فاولر) به ندرت در مقیاس صنعتی استفاده می شود.

استفاده های دیگر

فلوئورید سدیم به عنوان ماده تمیز کننده استفاده می شود (به عنوان مثال به عنوان "ترشحات تمیز").  فلوراید سدیم به عنوان سم معده برای حشرات گیاهی استفاده می شود. فلوئوریدهای معدنی مانند فلوروسیلیکاتها و یونهای منیزیم پیچیده فلوراید سدیم به عنوان منیزیم فلوروفسفات. آنها آنزیم هایی مانند آنولاز را که به عنوان یک گروه پروتز نیاز به Mg2 دارند مهار می کنند. بنابراین ، مسمومیت با فلوراید از انتقال فسفات در متابولیسم اکسیداتیو جلوگیری می کند.

ایمنی

دوز کشنده برای انسان 70 کیلوگرم (154 پوند) در حدود 5-10 گرم تخمین زده می شود.

فلوئوریدها ، به ویژه محلولهای آبی فلوئورید سدیم ، به سرعت و کاملاً گسترده توسط بدن انسان جذب می شوند.

فلورایدها در انتقال الکترون و متابولیسم کلسیم تداخل دارند. کلسیم برای حفظ پتانسیل های غشای قلبی و تنظیم انعقاد خون ضروری است. مصرف زیاد نمک های فلوراید یا اسید هیدروفلوئوریک ممکن است به دلیل هیپوکلسمی عمیق منجر به آریتمی های کشنده شود. جذب بیش از حد مزمن می تواند باعث سخت شدن استخوان ها ، کلسیفیکاسیون رباط ها و رشد دندان ها شود. فلوراید می تواند باعث تحریک یا خوردگی در غشاهای چشم ، پوست و بینی شود.

فلوراید سدیم هم با استنشاق (از گرد و غبار و یا ذرات معلق در هوا) و هم از نظر سمی طبقه بندی می شود. در دوزهای کافی زیاد نشان داده شده است که بر قلب و سیستم گردش خون تأثیر می گذارد. درمورد مواجهه شغلی ، اداره ایمنی و بهداشت شغلی و انستیتوی ملی ایمنی و بهداشت شغلی محدوده مواجهه شغلی را به میزان 2.5 میلی گرم در متر مکعب بیش از میانگین وزن هشت ساعته تعیین کرده اند.

در دوزهای بالاتر که برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود ، فلوئورید سدیم ساده می تواند باعث درد در پاها و شکستگی استرس ناقص در هنگام دوز بیش از حد شود. همچنین معده را تحریک می کند ، گاهی اوقات آنقدر شدید که باعث ایجاد زخم شود. نسخه های آهسته و آهسته پوشش داده شده از فلوراید سدیم به هیچ وجه دارای عوارض جانبی معده نیستند و عوارض ملایم و کمتری در استخوان ها دارند. در دوزهای پایین تر که برای فلوریداسیون آب مورد استفاده قرار می گیرد ، تنها اثر نامطلوب واضح آن فلوروز دندان است که می تواند ظاهر دندانهای کودکان را در حین رشد دندان تغییر دهد. این اکثراً خفیف است و بعید است که بتواند تأثیر واقعی در ظاهر زیبایی شناسی یا سلامت عمومی داشته باشد. مصرف مزمن فلوراید به میزان 1 ppm فلوراید در آب آشامیدنی می تواند باعث لکه دار شدن دندان ها (فلوروز) شود و قرار گرفتن در معرض 1.7 پی پی ام در 30 تا 50٪ از بیماران باعث ایجاد سستی می شود.

ساختار شیمیایی

فلوراید سدیم یک ترکیب یونی معدنی است که در آب حل می شود تا یون های Na + و F2 از هم جدا شود. مانند کلرید سدیم ، آن را در یک نقوش مکعب متبلور می کند که در آن هم Na + و هم F− مکانهای هماهنگی هشت ضلعی را اشغال می کنند ؛  فاصله شبکه آن ، تقریباً 462 بعد از ظهر ، تا حدودی کوچکتر از کلرید سدیم است.

فرم معدنی NaF ، villiaumite ، نسبتاً کمیاب است. این ماده از سنگهای پلینونی پلنونیک نفنلاین شناخته شده است.

آزمیران به عنوان فروشنده سدیم فلوراید شرکت شیمی دارویی نوترون آمادگی دارد این محصول را جهت آزمایشگاههای کنترل کیفی و آموزشی به فروش برساند 

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۱۴۵,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ