تیوفوسژن 25 گرمی کد 115150 مرک آلمان

تیوفوسژن یک مایع قرمز رنگ با فرمول CSCl 2 است. این یک مولکول با هندسه مسطح مثلثاتی است. دو پیوند واکنش پذیر C-Cl وجود دارد که به آن اجازه می دهد در سنتزهای آلی مختلف استفاده شود .

آماده سازی

CSCl 2  در یک فرآیند دو مرحله ای از دی سولفید کربن تهیه می شود. در مرحله اول، دی سولفید کربن کلر می شود تا تری کلرومتان سولفنیل کلرید ( پرکلرومتیل مرکاپتان )، CCl 3 SCl به دست آید:

CS 2 + 3 Cl 2 → CCl 3 SCl + S 2 Cl 2

کلر زنی باید کنترل شود زیرا کلر اضافی تری کلرومتان سولفنیل کلرید را به تتراکلرید کربن تبدیل می کند . تقطیر با بخار، تری کلرومتان سولفنیل کلرید، یک سولفنیل کلرید کمیاب را جدا می کند و سولفور مونوکلرید را هیدرولیز می کند. کاهش تری کلرومتان سولفنیل کلرید باعث تولید تیوفوسژن می شود:

CCl 3 SCl + M → CSCl 2 + MCl 2

قلع و دی هیدروآنتراسن برای عوامل کاهنده استفاده شده است.

 

واکنش ها

CSCl 2 عمدتاً برای تهیه ترکیباتی با اتصال CSX 2 استفاده می شود که در آن X = OR، NHR .  چنین واکنش هایی از طریق واسطه ای مانند CSClX انجام می شود. تحت شرایط خاصی می توان آمین های اولیه را به ایزوتیوسیانات تبدیل کرد . CSCl2 همچنین به عنوان یک دی انوفیل برای دادن مشتقات 5-thiacyclohexene پس از کاهش عمل می کند. تیوفوسژن همچنین به عنوان معرف مناسب در سنتز Corey-Winter برای تبدیل استریو اختصاصی 1،2-دیول ها به الفین ها شناخته می شود.

در اثر تابش اشعه ماوراء بنفش یک دایمر سر تا دم تشکیل می دهد

2 CSCl 2 → S 2 ( CCl 2 ) 2

بر خلاف مونومر تیوفوسژن، یک مایع قرمز رنگ، فوتودایمر، نمونه ای از 1،3- دی اتان ، جامد بی رنگ است.

 

ملاحظات ایمنی

CSCl 2  بسیار سمی در نظر گرفته می شود.

این کالا موجود نمیباشد

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
(موجود نیست)
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ