زینک سلنید سیگما آلدریچ 50 گرمی کد 244619

سلنید روی (به انگلیسی: Zinc selenide) با فرمول شیمیایی ZnSe یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن 144.35 g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامد زرد روشن است.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات سیگما آلدریچ  آمادگی دارد زینک سلنید آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز دارویی و غذایی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 توضیحات کلی :

·       نام مترادف : سلنید روی

·       نامهای انگلیسی :  Zinc selenide

·       فرمول : ZnSe

·       شماره Cas : 1315-09-9

·       جرم ملکولی :  144.35

·       کد کالا : 244619

·       بسته بندیهای موجود : 10 و 50 گرمی     

·       ساخت شرکت سیگما آلدریچ     

خصوصیات ظاهری:

·       دانسیته : 5.49 گرم در میلی لیتر

·       درجه خلوص 99.99%

·       سایز پودر 10 μm

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ، و همچنین آزمایشگاههای صنایع شوینده

کاربرد:

ZnSe برای تشکیل دیودهای ساطع نور II-VI و لیزرهای دیود استفاده می شود. نور آبی از خود ساطع می کند.

ZnSe دوپ شده با کروم ( ZnSe:Cr ) به عنوان یک محیط افزایش لیزر مادون قرمز که در حدود 2.4  میکرومتر ساطع می کند، استفاده شده است.

این ماده به عنوان یک ماده نوری مادون قرمز با محدوده طول موج انتقال قابل توجهی (0.45 میکرومتر تا 21.5 میکرومتر) استفاده می شود. ضریب شکست حدود 2.67 در 550 نانومتر (سبز) و حدود 2.40 در 10.6 میکرومتر ( LWIR ) است. مشابه سولفید روی ، سلنید روی به صورت ورقه های میکروکریستالی با سنتز از گاز سلنید هیدروژن و بخار روی تولید می شود. روش دیگر تولید، رشد از مذاب تحت فشار بیش از حد گاز بی اثر ( معمولا Ar ) است. هنگامی که فاقد جذب و اجزاء باشد، برای لیزر CO 2 ایده آل استاپتیک در طول موج 10.6 میکرومتر. بنابراین یک ماده IR بسیار مهم است. در زندگی روزمره، می توان آن را به عنوان اپتیک ورودی در طیف جدید دماسنج های بالینی "داخل گوش" یافت که به عنوان یک پنجره کوچک زرد رنگ دیده می شود. سلنید روی می تواند به آرامی با رطوبت اتمسفر واکنش نشان دهد، اگر ضعیف صیقل شود، اما این به طور کلی یک مشکل جدی نیست. به جز مواردی که اپتیک در طیف‌سنجی یا در زاویه بروستر استفاده می‌شود ، پوشش‌های نوری ضد انعکاس یا شکاف پرتو معمولاً استفاده می‌شوند.

ZnSe فعال شده با تلوریم ( ZnSe(Te) ) یک سوسوزن با پیک انتشار در 640 نانومتر است که برای تطبیق با فتودیودها مناسب است. در آشکارسازهای اشعه ایکس و گاما استفاده می شود. سوسوزن های ZnSe به طور قابل توجهی با آنهایی که ZnS متفاوت هستند.

موارد مشابه :

برگه آنالیز: 

اعتبار قیمت تا تاریخ 1401.6.31

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ