پی کروزول کد C85751 واحد 100g شرکت سیگما آلدریچ

پارا کرزول ، همچنین 4-متیل فنل، یک ترکیب آلی با فرمول CH 3 C 6 H 4 (OH) است. این یک جامد بی رنگ است که به طور گسترده در تولید مواد شیمیایی دیگر از آن استفاده می شود. این مشتق از فنل است و ایزومری از o -cresol و m -cresol است.

تولید

همراه با بسیاری از ترکیبات دیگر،  p -cresol به طور معمول از قطران زغال سنگ استخراج می شود ، مواد تبخیر شده در بو دادن زغال سنگ برای تولید کک . این باقیمانده حاوی چند درصد وزنی فنل و کرزول است. از نظر صنعتی، p -cresol در حال حاضر عمدتاً از طریق یک مسیر دو مرحله‌ای که با سولفوناسیون تولوئن شروع می‌شود ، تهیه می‌شود :

 

CH 3 C 6 H 5 + H 2 SO 4 → CH 3 C 6 H 4 SO 3 H + H 2 O

هیدرولیز اولیه نمک سولفونات نمک سدیم کرزول را می دهد:

 

CH 3 C 6 H 4 SO 3 H + 2 NaOH → CH 3 C 6 H 4 OH + Na 2 SO 3 + H 2 O

روشهای دیگر برای تولید p -cresol شامل کلرزنی تولوئن و به دنبال آن هیدرولیز است. در فرآیند سایمن-کرزول، تولوئن با پروپن آلکیله می شود تا p - cymene به دست آید ، که می تواند به روشی مشابه فرآیند کومن به صورت اکسیداتیو delkylated شود.

برنامه کاربردی

p -Cresol عمدتاً در تولید آنتی اکسیدان هایی مانند هیدروکسی تولوئن بوتیله ( BHT ) مصرف می شود. مشتقات تک آلکیله شده تحت جفت شدن قرار می گیرند تا خانواده وسیعی از آنتی اکسیدان های دی فنل را به دست آورند. این آنتی اکسیدان ها به این دلیل ارزشمند هستند که سمیت نسبتا کمی دارند و لک ندارند.

p-cresol چه بویی دارد؟

در باره. p-Cresol یک ترکیب طبیعی است که رایحه گلی قوی ایجاد می کند .

آیا پی کرزول معطر است؟

P-cresol یک کرزول است که متشکل از تولوئن است که توسط یک گروه هیدروکسی در موقعیت 4 جایگزین شده است. این یک متابولیت متابولیسم اسید آمینه معطر است که توسط میکرو فلور روده در انسان و حیوانات تولید می شود.

کرزول در کجا استفاده می شود؟

کرزول ها به کرئوزوت خاصیت ضد باکتریایی و حشره کشی و همچنین سمیت و توانایی آن در تحریک پوست برهنه می دهند. به عنوان مشتقات فنل، کرزول ها را می توان در رزین های فنل فرمالدئید استفاده کرد. m-Cresol همچنین در ساخت توسعه دهنده های عکاسی و مواد منفجره استفاده می شود.

کرزول در داروسازی چیست؟

شناسایی. خلاصه. Cresol یک ضد عفونی کننده دندان است که برای از بین بردن پالپ دندان استفاده می شود . نام عمومی Cresol DrugBank شماره دسترسی DB11143 پس زمینه. کرزول یک هیدروکسی تولوئن است که می تواند به طور طبیعی از قطران زغال سنگ استخراج شود یا به صورت مصنوعی ساخته شود.

کدام کرزول اسیدی تر است؟

بنابراین، ترتیب قدرت اسیدی به ترتیب افزایشی عبارت است از: ارتو کرزول < پارا کرزول < متا کرزول < فنل

 موارد مشابه

 


اعتبار قیمت:1401/06/09
فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ