مقالات و توضیحات
آزمیران / گوانیدین تیوسیانات

گوانیدین تیوسیانات

گوآنیدینیوم تیوسیانات ‏ با فرمول شیمیایی C₂H₆N₄S یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۶۵۰۴۶ است. که جرم مولی آن ۱۱۸٫۱۶۰۸۴ گرم بر مول می‌باشد.

ü    فرمول: C2H6N4S

ü    MSDS: External MSDS

ü    جرم مولی: 118.16084

ü    فرمول مولکولی: C2H6N4S

ü    گوانیدینیوم تیوسیانات = تیوسیانات گوانیدینیوم = ایزوتیوسیانات گوانیدینیوم = گوانیدینیوم ایزوتیوسیانات = گوانیدیوم تیوسیانات

ü    Guanidinium thiocyanate = guanidinium isothiocyanate = GITC

ü    کد:  820613

ü    اسم ماده: گوانیدینیوم تیوسیانات

ü    فرمول شيميايي: C₂H₆N₄S

ü    جرم مولی: 118.16 گرم بر مول

ü    دماي ذوب: 118 درجه سانتيگراد

ü    دمای جوش: – درجه سانتيگراد

ü    غلظت: 1.29 g/cm3 در دمای 20 درجه سانتیگراد

ü    مقدار: در ظرف هاي شیشه ایی 50 گرمی و در ظروف پلاستیکی 250 گرمی و 1 کیلویی

ü    اسیدیته: 4.8 الی 6

ü    شکل ظاهري: پودر سفید رنگ بدون بو

ü    دماي نگهداري: زیر 30 درجه سانتيگراد

ü    کاربرد: مناسب جهت سنتز

ü    خطرات: GHS07، GHS05

گوانیدین تیوسیانات مرک

ویژگی

گوانیدینیوم تیوسیانات را می توان با واکنش کربنات گوانیدینیم با سولفات آمونیوم یا تیوسیانات آمونیوم در زیر حرارت تهیه کرد. روش دیگر تجزیه در اثر حرارت تیوسیانات آمونیوم یا تیو اوره در دمای 180 درجه سانتی گراد است.

گوانیدین که کربامیدین نیز نامیده می شود، یک باز قوی و دارای حلالیت بالا در آب است. در شرایط معمولی پایدار بوده و جاذب رطوبت می باشد. نمک‌های گوانیدینیوم می‌توانند با فرآیندهای کلاسیک و به وسیله پروتون‌دار کردن گوانیدین‌ها با استفاده از اسیدهای قوی به دست آورد. مطالعات زیادی روی آمینو گوانیدین ها به منظور کاربردهای دارویی انجام گرفته شده است، به طوری که مشتقات گوانیدین و آمینوگوانیدین با فعالیت ضدمیکروبی در زمینه طبی و ضدعفونی کردن، مورد بررسی زیادی قرار گرفته اند. یکی از این ترکیبات ارزشمند از نمک های گوانیدین، گوانیدیتیوم تیوسیانات می باشد.

کاربرد

گوانیدینیوم تیوسیانات یا ایزوتیوسیانات گوانیدینیوم (GITC) یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک عامل مختل کننده قوی پیوندهای هیدروژنی آب به کار می رود، همچنین از این ترکیب در استخراج DNA و RNA از سلول ها به عنوان محافظ اسید نوکلئیک به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربرد های این ترکیب، استفاده به عنوان عامل غیرفعال کننده ویروس هایی از قبیل ویروس آنفولانزای اسپانیایی است. این ترکیب ارزشمند یکی از اجزای اصلی کیت های تشخیصی از جمله کیت تشخیص کرونا می باشد این عملکرد اهمیت زیادی در مطالعه ی مطمئن و به دور از خطر ویروس ها دارد.

از دیگر کاربرد های مهم این ترکیب استفاده از آن در فرآیند کافت (Lysis) می باشد که در آن غشای بیرونی یاخته از بین می رود. این فرآیند در مطالعات زیست شناسی از اهمیت زیادی در استخراج RNA وDNA از سلول ها و ذرات ویروس برخوردار است. علاوه بر فرآیند کافت، گوانیدینیوم تیوسیانات با مختل کردن فعالیت آنزیم های RNase و آنزیم های DNase سبب می شوند تا فرآیند استخراج با کمترین آسیب به گونه های استخراج شونده پیش رود.

این ماده در ترکیب با فنل − کلروفرم در استخراج RNA استفاده می شود.

مرک

اين محصول از برند مرک به دليل کيفيت خوب نسبت به ساير برندهاي معتبر دنيا مي تواند نياز بسياري از آزمايشگاه، مراکز تحقيقاتي و دانشجويان را برطرف کند.

آزمیران” در راستاي ارتقاء توليدات و سطح علمي کشور مبادرت به واردات و توزيع مواد شيميايي و مصرفي آزمايشگاهي کرده است. هدف مجموعه ما تأمين مواد و تجهيزات مورد نياز در بخش هاى مختلف آزمايشگاهى، تحقيقاتى، بيمارستانى، صنعتى و … مي باشد

گوانیدین تیوسیانات گرید بیولوژی مولکولی در موارد زیر استفاده شده است:

لیز رده سلولی آدنوکارسینوما کولورکتال قبل از جداسازی RNA

به عنوان مهار کننده PCR در روش qPCR تریپلکس DNA میتوکندریایی (mtDNA)

برای استخراج DNA از مایع مغزی نخاعی

عامل کائوتروپیک و دان

عامل دگردیسی و دناتوره کننده قوی، حل کننده سلول

عملکرد بیوشیمیایی/فیزیولوژیکی

گوانیدین تیوسیانات یک ماده دناتوره کننده است و به طور معمول در جداسازی RNA استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک بافر ذخیره‌سازی نمونه‌های خون استفاده می‌شود و همچنین نوکلئازها را غیرفعال می کند و برای ذخیره سازی و انجماد نمونه‌های مدفوع برای مطالعات DNA ایده آل است و در ترکیب با فنل−کلروفرم در استخراج RNA نیز استفاده می‌شود.

دمای نگه‌داری گوانیدینیوم تیوسیانات  دمای اتاق است

گوانیدینیوم تیوسیانات ترکیبی شیمیایی با نام لاتین guanidinium thiocyanate  و cas no: 593-84-0 و فرمول شیمیایی C2H6N4S  می باشد.

از نام های ذیگر گوانیدینیوم تیوسیانات می توان به گوانیدین تیوسیانات و گوانیدینیوم ایزو تیوسیانات اشاره نمود.

از کاربردهای گوانیدینیوم تیوسیانات در آزمایشگاهها می توان به استفاده از آن در جداسازی RNA و محلول سازی پروتئین ها اشاره نمود.

گوانیدینیوم تیوسیانات با مختل کردن فعالیت انزیم های Rnase , Dnase نقش بسیار مهمی به هنگام استخراج اسید های نوکلئیک دارد.

شاید در میان  لیست قوی ترین دناتوره کننده های پروتئین بتوان از گوانیدینیوم تیوسیانات نیز نام برد.

گوانیدینیوم تیوسیانات با از بین بردن ساختار ثانویه پروتئین ها سبب انحلال آسان ها و جدا شدن نوکلئوپروتئین ها از نوکلئواسیدها می گردد.

با توجه به وجود آشفته بازار مواد شیمیایی آزمایشگاهی در ایران و وجود انواع مواد شیمیایی  تقلبی به شما توصیه می کنیم برای خرید

گوانیدین تیوسیانات با کیفیت بالا و تضمین اصالت حتما با  آزمیران تماس بگیرید.

آزمیران برای صرفه جویی در هزینه های بالای تحقیقات شما مشتریان عزیز تا آنجا که مقدور باشد مواد شیمیایی را به میزان دلخواه شما ارائه می نماید.

خلاصه

اختراع حاضر به نوعی روش تولید محصول شیمیایی به ویژه روش تهیه گوانیدین تیوسیانات مربوط می شود. این فرآیند فن آوری زیر را دارد: الف-ذوب، ب- حل کردن، ج- فیلتر کردن، د- آبگیری، ه- تبلور و گوانیدین تیوسیانات با خلوص بالا به دست می آید. فرآیند اختراع حاضر ساده و کاربردی است و اصل آن منطقی است، گوانیدین تیوسیانات تهیه شده به روش اختراع حاضر دارای کیفیت خوب و خلوص بالایی است که می تواند به بیش از 99 درصد برسد و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

شرح

روش تهیه گوانیدین تیوسیانات

حوزه فنی وابسته اختراع حاضر به نوعی روش تولید محصول شیمیایی به ویژه روش تهیه گوانیدین تیوسیانات مربوط می شود.

تکنیک پس زمینه

گوانیدین تیوسیانات، نام شیمیایی: اوره تیوسیانات، نام انگلیسی: نمک گوانیدین تیوسیانات، فرمول مولکولی آن: (NH2)2C: NH·HSCN (118.2). این یک کریستال سفید رنگ با نقطه ذوب 116-121 درجه سانتیگراد است و در دمای 20 درجه سانتیگراد مقدار pH 6mol/L در آب 4.5-6 است و حلالیت آن کاملاً حل می شود. می تواند به عنوان معرف های بیوشیمیایی، واسطه های دارویی استفاده شود. این ماده برای چربی زدایی در صنعت نفت، به عنوان یک عامل تجزیه کننده لیپید قوی در صنایع شیمیایی روزانه و به عنوان عامل شکستن غشای سلولی در بیوداروها استفاده می شود. فرمول ساختاری آن این است:در فرآیند تولید فعلی، خلوص محصول به دست آمده خیلی بالا نیست، اما در استفاده، نیاز خلوص گوانیدین تیوسیانات در برخی موارد بسیار بالا است.

محتویات اختراع

به منظور غلبه بر نواقص روش تهیه گوانیدین تیوسیانات موجود، این اختراع روشی را ارائه می دهد که می تواند گوانیدین تیوسیانات با خلوص بالا را بدست آورد.

طرح فنی که اختراع حاضر مشکل فنی آن را حل می کند این است: نوعی روش تهیه گوانیدینیم تیوسیانات دارای فرآیند فن آوری زیر است: الف، واکنش نشان می دهد که کربنات گوانیدین و تیوسیانات آمونیوم با نسبت وزنی 2: 1 در React 2 ساعت است. زیر 50 × 90 ℃، محصول خام گوانیدین تیوسیانات را دریافت کنید؛ B، حل شدن، در دمای معمولی، نسبت وزنی 1: نسبت 1 گوانیدین تیوسیانات محصول خام در آب حل می شود.

ج، فیلتراسیون، ناخالصی‌ها مانند مواد خام و محصولات جانبی واکنش با فیلتراسیون حذف می‌شوند، d، آب‌گیری، مایع مادر فیلتر شده در دمای بالا کم آب می‌شود، e، تبلور، محلول فوق‌اشباع سرد می‌شود، تبلور غلیظ و خلوص بیشتر می‌شود. بیش از 99% گوانیدین تیوسیانات.

علاوه بر این: گوانیدینیم تیوسیانات پس از مرحله e دوباره از مراحل b، c، d، e عبور می‌کند، که در مرحله b نسبت وزن با آب 1: 1 است تا گوانیدین تیوسیانات با خلوص بیشتر از 99.9% این مرحله را می توان چندین بار تکرار کرد.

فرمول واکنش آن عبارت است از:فرآیند اختراع ساده و کاربردی و اصل آن منطقی است.گوانیدین تیوسیانات تهیه شده به روش اختراع دارای کیفیت خوب و خلوص بالا تا 99.9 درصد بوده و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

راه های تفصیلی

روش تهیه گوانیدینیم تیوسیانات که دارای جریان فرآیند زیر است: الف، گوانیدین کربنات و تیوسیانات آمونیوم با نسبت وزنی 2:1 در راکتور قرار داده و به مدت 2 ساعت در دمای 50-90 درجه سانتیگراد واکنش داده تا تیوسیانات گوانیدین به دست آید. محصول خام؛ ب، انحلال، در دمای معمولی، محصول خام گوانیدین تیوسیانات در آب به نسبت وزنی 1: 1 حل می شود؛ ج، فیلتراسیون، ناخالصی ها مانند مواد خام و محصولات جانبی واکنش با فیلتراسیون حذف می شوند. آبگیری، آبگیری مایع مادر فیلتر شده در دمای بالا، تبلور، خنک کردن محلول فوق اشباع، تغلیظ و تبلور و بدست آوردن گوانیدین تیوسیانات با خلوص بیش از 99 درصد.

علاوه بر این: گوانیدینیم تیوسیانات پس از مرحله e دوباره از مراحل b، c، d، e عبور می‌کند، که در مرحله b نسبت وزن با آب 1: 1 است تا گوانیدین تیوسیانات با خلوص بیشتر از 99.9% این مرحله را می توان چندین بار تکرار کرد.

ضمیمه ها

1. روش تهیه گوانیدینیم تیوسیانات از این جهت مشخص می شود که دارای فرآیند فنی زیر است: الف، کربنات گوانیدین و تیوسیانات آمونیوم با نسبت وزنی 2: 1 در راکتور قرار می گیرند، 2 ساعت در دمای 50 تا 90 درجه سانتیگراد واکنش نشان می دهند تا به دست آید. محصول خام گوانیدین تیوسیانات؛ ب، حل شدن در دمای معمولی، محصول خام گوانیدین تیوسیانات در آب به نسبت وزنی 1: 1 حل می شود؛ ج، فیلتر کردن، حذف ناخالصی ها مانند مواد خام و محصولات جانبی واکنش توسط فیلتر کردن d، آبگیری، آبگیری مایع مادر فیلتر شده در دمای بالا، تبلور، خنک کردن محلول فوق اشباع، تغلیظ و تبلور، و به دست آوردن تیوسیانات گوانیدین با خلوص بیش از 99٪.

2. روش تهیه تیوسیانات گوانیدینیم طبق ادعای 1 به این صورت مشخص می شود که: گوانیدین تیوسیانات بعد از مرحله e دوباره از مرحله b، c، d، e عبور می کند، که در مرحله b، نسبت وزن با آب 1:1 است، در برای به دست آوردن گوانیدین تیوسیانات با خلوص بیشتر از 99.9٪، این مرحله می تواند چندین بار تکرار شود.

ابزار وبلاگ