مقالات و توضیحات
آزمیران / شوف بالن یا منتل

شوف بالن یا منتل

دستگاه منتل یا شوف بالن همچنین گرم کننده یا ایزومانت ، قطعه ای از تجهیزات آزمایشگاهی است که برای اعمال گرما به ظروف، به عنوان جایگزینی برای سایر اشکال حمام گرم استفاده می شود . برخلاف سایر وسایل گرمایشی، مانند اجاق‌های داغ یا مشعل‌های Bunsen ، ظروف شیشه‌ای ظروف ممکن است در تماس مستقیم با منتل گرمایشی قرار گیرند بدون اینکه خطر شکستن ظروف شیشه ای به میزان قابل توجهی افزایش یابد، زیرا عنصر حرارتی یک منتل گرمایشی از ظرف عایق شده است تا از شیب بیش از حد دما جلوگیری کند. شوف بالن گرم کننده ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند. در یک چیدمان معمول، سیم‌های الکتریکی درون نوار پارچه‌ای تعبیه می‌شوند که می‌توان آن را دور یک فلاسک پیچید. جریان وارد شده به دستگاه و در نتیجه دمای بدست آمده توسط یک رئوستات تنظیم می شود. این نوع منتل حرارتی برای حفظ دمای مورد نظر در داخل یک قیف جداکننده ، به عنوان مثال، پس از حذف محتویات یک واکنش از منبع حرارت اولیه، کاملاً مفید است.

انواع دیگری از مانتوهای گرمایشی ممکن است شبیه قوطی رنگ باشد و به عنوان یک "سبد" در یک قوطی استوانه ای (اغلب از پلاستیک یا فلز مانند آلومینیوم ) ساخته می شود. قسمت بیرونی فلزی سفت و سخت از یک "سبدی" ساخته شده از پارچه پشتیبانی می کند و شامل عناصر گرمایشی در بدنه شوف گرمایشی است. برای گرم کردن یک جسم، آن را در داخل سبد شوف بالن قرار می دهند.

برخلاف دیگر روش‌های اعمال گرما به فلاسک، مانند حمام روغن یا حمام آب ، استفاده از یک شوف بالن گرم‌کننده هیچ باقیمانده مایعی برای چکه کردن از فلاسک تولید نمی‌کند. همچنین، شوف بالنهای گرم کننده معمولاً گرما را به طور مساوی روی سطح فلاسک توزیع می کنند و تمایل کمتری به ایجاد نقاط مضر دارند.

شوف بالن ها بصورت ساده و دیجیتال و همچنین همزن دار هستند و آزمیران از کمپانیهای مختلف مجموعه ای از شوف بالن ها را برای مشتریان خود در سبد کالایی خود قرار داده است 

در زیر به نمونه های داخلی و خارجی این منتل ها نگاهی می اندازیم


جهت انتخاب شوف بالن و یا منتل اینجا را کلیک کنید 

ابزار وبلاگ