مقالات و توضیحات
آزمیران / هیدروکسیل آمونیوم کلراید

هیدروکسیل آمونیوم کلراید

هیدروکسی آمونیوم کلرید نمک اسید هیدروکلریک هیدروکسی آمین است. هیدروکسی آمین یک واسطه بیولوژیکی در نیتریفیکاسیون (اکسیداسیون بیولوژیکی آمونیاک با اکسیژن به نیتریت) و در آناموکس (اکسیداسیون بیولوژیکی نیتریت و آمونیوم به گاز دی نیتروژن) است که در چرخه نیتروژن در خاک و تصفیه خانه های فاضلاب مهم هستند . 

برنامه های کاربردی 

هیدروکسی آمونیوم کلرید در سنتز آلی برای تهیه اکسیم ها و اسیدهای هیدروکسامیک از اسیدهای کربوکسیلیک ، هیدروکسی آمین های جایگزین N- و O- و واکنش های افزودن پیوند دوگانه کربن- کربن استفاده می شود. 

در طول روش استیل برومید برای استخراج لیگنین از زیست توده لیگنوسلولزی ، می توان از هیدروکسی آمونیوم کلرید برای حذف برم و پلی برومید از محلول استفاده کرد. 

در درمان های سطحی، از آن در تهیه عوامل ضد پوست ، بازدارنده های خوردگی و افزودنی های پاک کننده استفاده می شود. همچنین یک ماده اولیه برای تولید داروها و مواد شیمیایی کشاورزی است. در صنایع لاستیک و پلاستیک، یک آنتی اکسیدان، تسریع کننده ولکانیزاسیون و حذف کننده رادیکال ها است . 

همچنین به عنوان تثبیت کننده رنگ های نساجی، کمکی در برخی از فرآیندهای رنگرزی، به عنوان کمک استخراج و شناورسازی فلز، به عنوان آنتی اکسیدان در اسیدهای چرب و صابون ها، و به عنوان تثبیت کننده رنگ و افزودنی امولسیونی در فیلم های رنگی استفاده می شود. 

همچنین در شیمی تجزیه در تجزیه و تحلیل آهن موجود در آب ترکیب شده با α، α-دی پیریدیل استفاده می شود. کلرید هیدروکسی آمونیوم تمام آهن موجود در Fe 2+ را تبدیل می کند و سپس یک کمپلکس هماهنگی با دی پیریدیل ایجاد می کند. 

 
 

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ