مقالات و توضیحات
آزمیران / نوعی فناوری تولید p-hydroxyanisole

نوعی فناوری تولید p-hydroxyanisole

خلاصه

این اختراع مربوط به فرآیند تولید p-هیدروکسی آنیزول است که عمدتاً از چهار مرحله اتریفیکاسیون، تقطیر، استخراج و تصحیح خلاء تشکیل شده است و مشخصه آن این است که: فرآیند اتریفیکاسیون به شرح زیر است: افزودن اسید سولفوریک، آب و متانول در توالی پس از هم زدن یکنواخت در کتری واکنش، هیدروکینون را اضافه کنید، تا دمای 50-55 درجه سانتیگراد گرم کنید، فشار را در 0.1--0.2 مگاپاسکال کنترل کنید، به مدت 6 ساعت واکنش دهید، سپس تا دمای زیر 30 درجه سانتیگراد خنک کنید، به آرامی 30٪ سدیم اضافه کنید. محلول هیدروکسید، تا PH 7 خنثی شد و برای حذف سولفات سدیم فیلتر شد. مزایای اختراع عبارتند از: از روش متانول در مسیر سنتز استفاده می شود که دارای مزایای بازده بالا، هزینه کم و کیفیت بالا در مقایسه با روش سنتی دی متیل سولفات است؛ بازده کل می تواند به 93٪ برسد و نرخ تبدیل. می تواند به 98 درصد برسد. علاوه بر این، تولید تحت تأثیر فصل قرار نمی گیرد که باعث رقابتی شدن پروژه در بازار می شود.

شرح

نوعی فناوری تولید p-hydroxyanisole

زمینه فنی

اختراع حاضر به نوعی روش تولید p-hydroxyanisole مربوط می شود، به ویژه نوعی روش تولید که چهار مرحله اتریفیکاسیون، تقطیر، استخراج، یکسوسازی در خلاء را برای شکل گیری برای به دست آوردن اتخاذ می کند.

تکنیک پس زمینه

[0002] پارا هیدروکسی آنیزول را می توان برای سنتز مواد شیمیایی خوب، به عنوان یک بازدارنده پلیمریزاسیون مونومرهای پلاستیکی نوع وینیل، یک بازدارنده اشعه ماوراء بنفش، یک واسطه رنگ و یک آنتی اکسیدان برای سنتز مواد غذایی، گریس و لوازم آرایشی و غیره استفاده کرد. بازارهای بزرگی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

خواص فیزیکی وشیمیایی و شاخص کیفیت این محصول

این محصول کریستال سفید یا مومی است، نقطه ذوب 52.5 ℃، نقطه جوش 243 ℃، چگالی نسبی 1.55، به راحتی در الکل، اتر، بنزن و اتیل استات محلول، کمی محلول در آب، این محصول در یک درام کاغذی بسته بندی شده و ذخیره می شود. در جای خشک و خنک

خلاصه اختراع

وظیفه اصلی اختراع حاضر ارائه نوعی روش تولید p-hydroxyanisole است، به طور خاص یک نوع عملکرد کل می تواند به 93٪ برسد و راندمان تبدیل به تکنیک تولید p-hydroxyanisole 98٪ می رسد.

به منظور حل مشکل فنی فوق، نوعی تکنیک تولید p-hydroxyanisole اختراع حاضر عمدتاً از چهار مرحله اتریفیکاسیون، تقطیر، استخراج، یکسوسازی در خلاء تشکیل شده است و مشخصه آن این است که: عملیات اتریفیکاسیون شرح داده شده است. : پس از اسید سولفوریک، آب، متانول به طور متوالی در راکتور اضافه شده و هم زده می شود، هیدروکینون اضافه می شود، تا دمای 50~55 ℃ گرم می شود، فشار در 0.1-0.2 مگاپاسکال کنترل می شود، 6 ساعت واکنش نشان می دهد، سپس تا 30 زیر ℃ سرد می شود. محلول هیدروکسید سدیم 30% را به آرامی اضافه کنید، تا PH 7 خنثی کنید، فیلتر کنید و سولفات سدیم را خارج کنید.

علاوه بر این، اسید سولفوریک توصیف شده است: آب: نسبت حجمی متیل الکل: 1: 5---10: 2---5

علاوه بر این، محلول مخلوط اسید سولفوریک، آب، متانول شرح داده شد: نسبت حجمی هیدروکینون: 1: 0.2-0.5 است.

مزیت اختراع حاضر این است: این مسیر مصنوعی روش متانول را انتخاب می کند و این روش در مقایسه با روش سنتی دی متیل سولفات بازده بالایی دارد و هزینه کم و مزایای کیفیت بالا است؛ بازده کل می تواند به 93٪ برسد و راندمان تبدیل. به 98 درصد می رسد. علاوه بر این، تولید تحت تأثیر فصل قرار نمی گیرد که باعث رقابتی شدن پروژه در بازار می شود.

راه های تفصیلی

تجسم

99% متیل الکل 188.69 کیلوگرم؛ 98 درصد اسید سولفوریک 204.8 کیلوگرم؛ آب 700 کیلوگرم؛ پس از افزودن متوالی در راکتور و هم زدن، 99 درصد هیدروکینون، 476.93 کیلوگرم را اضافه کنید، تا دمای 50 55-1-0 ℃ فشار دهید. 0.2 مگاپاسکال، 6 ساعت واکنش نشان دهید، تا دمای زیر 30 درجه سانتیگراد خنک شود، سپس به آرامی محلول هیدروکسید سدیم 30٪ M4.23 کیلوگرم را اضافه کنید، تا PH 7 خنثی کنید، فیلتر کنید و سولفات سدیم را حذف کنید. 99٪ محصول نهایی 500 کیلوگرم را دریافت کنید، که در آن p-hydroxyanisole 4٪ کیلوگرم، ناخالصی 1.0 کیلوگرم، آب 4 کیلوگرم.

ادعاها (3)

پنهان کردن وابسته نمایش وابسته

1. یک روش تولید p-hydroxyanisole، عمدتا شامل چهار مرحله اتریفیکاسیون، تقطیر، استخراج، تصحیح در خلاء است، مشخص می شود که: عملیات اتریفیکاسیون شرح داده شده است: اسید سولفوریک، آب، متیل الکل به طور متوالی برای واکنش اضافه می شوند. با هم زدن در کتری، هیدروکینون اضافه کنید، تا دمای 50 تا 55 درجه سانتیگراد گرم شود، فشار در 0.1 تا 0.2 مگاپاسکال کنترل می شود، 6 ساعت واکنش نشان می دهد، تا دمای زیر 30 درجه سانتیگراد خنک می شود، سپس به آرامی محلول هیدروژن 30 درصد اکسید سدیم را اضافه می کند، تا pH خنثی می شود. 7، و فیلتر شده تا سولفات سدیم حذف شود.

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ