مقالات و توضیحات
آزمیران / روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن

روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن


خلاصه

این اختراع روشی را برای استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن، فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، فرآیند بازیافت ضایعات و فرآیند حذف گرد و غبار را نشان می دهد؛ از طریق فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، از دوربین ها یا دوربین های فیلمبرداری برای به دست آوردن اطلاعات رنگ و شکل استفاده کنید. مواد خام سنگ آهن کاشی شده؛ از طریق فرآیند طبقه بندی رنگ، با توجه به سنگ آهن، اطلاعات رنگ و شکل سنگ آهن به دست آمده توسط فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ، بر اساس اطلاعات آستانه رنگ از پیش تعیین شده و اطلاعات آستانه شکل از پیش تعیین شده طبقه بندی می شوند. ، فرآیند جداسازی مغناطیسی آهن تمام شده به طور خاص شامل فرآیند جداسازی مغناطیسی قبلی، فرآیند جداسازی پس از مغناطیسی و فرآیند جداسازی مغناطیسی نهایی است. روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن دارای مزایای مصرف کم منابع، راندمان کاری بالا و کیفیت خوب محصول است.

شرح

روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن

زمینه فنی

اختراع حاضر مربوط به حوزه فنی ماشین آلات و به طور خاص به روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن مربوط می شود.

تکنیک پس زمینه

با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی کانی‌های مختلف در کانه، پس از خرد شدن و آسیاب شدن کانه، روش جداسازی ثقلی، روش شناورسازی، روش جداسازی مغناطیسی، روش جداسازی الکتریکی و غیره برای جداسازی کانی‌های مفید و کانی‌های گنگ اتخاذ می‌شود. فرآیندی که در آن مواد معدنی مفید مختلف همزیستی (همزیستی) تا حد امکان از یکدیگر جدا می‌شوند و ناخالصی‌های مضر حذف یا کاهش می‌یابند تا مواد خام برای ذوب یا سایر صنایع به دست آید. بهره‌وری می‌تواند اجزای مفید موجود در مواد معدنی را غنی‌سازی کند، مصرف سوخت و حمل‌ونقل را در فرآیند ذوب یا سایر فرآیندهای فرآوری کاهش دهد و سنگ معدن‌های با عیار پایین را قادر به استفاده اقتصادی کند. داده‌های به‌دست‌آمده از آزمون بهره‌وری، مبنای اصلی ارزیابی کانسار و طراحی کارخانه است.

[0003] پانسمان مواد معدنی مهمترین پیوند در کل فرآیند تولید محصولات معدنی است و بخش کلیدی در یک شرکت معدنی است. به طور کلی، شرکت‌های معدنی در مقیاس بزرگ، شرکت‌های مبتنی بر منابع هستند که استخراج، بهره‌وری و ذوب را ادغام می‌کنند. فرآیند جداسازی کانی های مفید و کانی های بی فایده (معمولاً گنگ) یا کانی های مضر موجود در مواد خام معدنی به روش های فیزیکی یا شیمیایی و یا جداسازی انواع کانی های مفید را فرآوری مواد معدنی می گویند که به «فرآوری مواد معدنی» نیز معروف است. در بین محصولات غنی شده با اجزای مفید کنسانتره، محصولات غنی شده با اجزای غیرمفید باطله نامیده می شوند و محصولاتی که دارای اجزای مفید بین کنسانتره و باطله هستند که نیاز به فرآوری بیشتر دارند، سنگ معدنی متوسط ​​نامیده می شوند. کنسانتره های معدنی فلزی عمدتاً به عنوان مواد اولیه برای استخراج فلزات در صنعت ذوب استفاده می شود؛ کنسانتره های معدنی غیرفلزی به عنوان مواد اولیه برای سایر صنایع استفاده می شود؛ محصول انتخابی زغال سنگ زغال سنگ تمیز است. بهره‌برداری از مواد معدنی می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت مواد خام معدنی را بهبود بخشد، هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهد، دشواری پردازش بیشتر را کاهش دهد، هزینه‌های پردازش را کاهش دهد و استفاده جامع از مواد خام معدنی را تحقق بخشد. از آنجایی که منابع معدنی جهان به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شوند و از سنگ‌های فقیر و پیچیده‌تر استفاده می‌شود، مقدار سنگ معدنی که نیاز به فرآوری با بهره‌برداری دارد، در حال افزایش است. به جز چند سنگ غنی، تقریباً همه سنگ‌های فلزی و غیرفلزی (شامل <Aa زغال‌سنگ) نیاز به بهره‌برداری دارند.

[0004] فناوری جداکننده خشک سنگ آهن در حال حاضر نابالغ است و فناوری جداکننده خشک سنگ آهن پیچیده است و طعم کنسانتره آهن نسبتاً پایین است.

در فرآیند تحقق اختراع حاضر، مخترع متوجه می شود که حداقل در هنر قبلی عیوبی مانند مصرف زیاد منابع، راندمان کار پایین و کیفیت پایین محصول وجود دارد.

خلاصه اختراع

خلاصه اختراع هدف اختراع حاضر برای مشکل فوق الذکر روشی را پیشنهاد می کند که آهن محصول نهایی را از سنگ آهن استخراج می کند تا متوجه شود که منابع مصرفی کم، راندمان کاری بالا است و مزیت آن کیفیت محصول است. خوب

برای دستیابی به هدف فوق، طرح فنی اتخاذ شده در اختراع حاضر عبارت است از: روش استخراج آهن محصول نهایی از سنگ آهن، شامل عملیات جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، عملیات طبقه بندی رنگ، عملیات انتخاب خام، تغذیه که مرتب شده اند. به منظور هماهنگی فرآیند، فرآیند انتقال تسمه نقاله، فرآیند جداسازی مغناطیسی تمام شده آهن، فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، فرآیند بازیافت زباله و فرآیند حذف گرد و غبار؛ از طریق فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، از دوربین ها یا دوربین های ویدئویی برای به دست آوردن رنگ استفاده کنید. مواد خام و اطلاعات شکل سنگ آهن تخت؛ از طریق فرآیند طبقه بندی رنگ، با توجه به اطلاعات رنگ و شکل سنگ آهن به دست آمده در فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، سنگ آهن بر اساس اطلاعات آستانه رنگ از پیش تعیین شده و شکل از پیش تعیین شده طبقه بندی می شود. اطلاعات آستانه، که برای مرتب سازی بر اساس نیاز مناسب است. مواد خام سنگ آهن با آستانه رنگ های مختلف و/یا آستانه شکل های مختلف طبقه بندی و پردازش می شوند؛ قبل از اینکه سنگ آهن وارد فرآیند جداسازی مغناطیسی آهن تمام شده شود، سنگ آهن باید به طور یکنواخت باشد. با فشار دادن صفحات پخش می شود؛ از طریق فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، محصولات آهنی استخراج شده برای ذخیره سازی و حمل و نقل آسان بسته بندی می شوند؛ از طریق فرآیند بازیافت زباله، ضایعات دوباره استخراج می شوند تا میزان استفاده از محصولات آهن بهبود یابد، و ضایعات نهایی بسته بندی شده و به سایت مصالح ساختمانی ارسال می شود؛ محیط سایت استخراج را خالص کنید؛ که در آن، فرآیند جداسازی فرومغناطیسی تمام شده به طور خاص شامل فرآیند جداسازی مغناطیسی سابق، فرآیند جداسازی مغناطیسی دوم و آخرین فرآیند جداسازی مغناطیسی است.

علاوه بر این، عملیات جداسازی مغناطیسی قبلی شرح داده شده، به طور خاص شامل موارد زیر است: کامل توسط دستگاه جداسازی مغناطیسی جلو، نوار مغناطیسی و غلتک پشتیبانی در دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی ارائه شده است، به طوری که حمل و نقل پس از ورود به دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی، سنگ آهن ورودی به دو دسته تقسیم می شود. سه لایه پس از جداسازی مغناطیسی قبلی، لایه بالایی زباله، لایه میانی محصول نیمه تمام و لایه پایینی پودر ریز آهن است.

و/یا،

فرآیند جداسازی مغناطیسی پشت مسیر توصیف شده، به طور خاص شامل موارد زیر است: توسط دستگاه بک ترک جداسازی مغناطیسی، دستگاه تنظیم دم در حال اجرا و دستگاه تنظیم درجه، ارائه با رول مغناطیسی در دستگاه جداسازی مغناطیسی پشت مسیر، و ارائه صفحه تنظیم در دم -دستگاه تنظیم کننده در حال اجرا؛ لایه قراضه تحت اثر اینرسی به بیرون پرتاب می شود و در قیف ضایعات روی صفحه تنظیم می افتد؛ در همان زمان، لایه محصول نیمه تمام به دو قسمت تقسیم می شود: قسمت اول محصول نیمه تمام تحت اثر اینرسی به بیرون پرتاب می شود و برخی از قطعات بیرون ریخته شده ابتدا پس از برخورد با صفحه تنظیم، در سطل محصول نیمه ساخته می افتند و برخی از آنها مستقیماً داخل محصول نیمه ساخته می افتند. سطل تحت اثر نیروی جاذبه، و قسمت دوم محصول نیمه تمام توسط لیسه خراشیده می شود و سپس وارد سطل محصول نیمه تمام می شود.

و/یا،

فرآیند نهایی تقویت مغناطیسی توصیف شده، به طور خاص شامل موارد زیر است: توسط دستگاه تنظیم گرید مشخص شود، در دستگاه تنظیم درجه دارای خراش دهنده باشد؛ کانالی برای ورود پودر آهن بین اسکراپر و تسمه نقاله ایجاد شود؛ لایه پودر آهن در بالا از آن عبور می کند. کانال بین اسکراپر و تسمه نقاله با تسمه نقاله و سپس وارد قیف تخلیه پودر آهن می شود.پودر آهن نهایی پودر آهنی است که شرایط را برآورده می کند.

[0009] علاوه بر این، غلتک مغناطیسی در دستگاه جداسازی مغناطیسی عقب می تواند میدان مغناطیسی 5000-9000 گاوس ایجاد کند و فاصله از لبه جلویی اسکراپر تا سطح کار تسمه نقاله بین 1-22 میلی متر است.

علاوه بر این، قطر ذرات سنگ آهن ورودی به فرآیند خشن توصیفی زیر 25 میلی متر است و محتوای آهن کنسانتره آهن توصیف شده بیش از 60٪ است.

روش استخراج آهن محصول نهایی از سنگ آهن هر تجسم اختراع حاضر، به دلیل شامل عملیات جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، عملیات طبقه بندی رنگ، عملیات انتخاب خام، عملیات تغذیه، عملیات انتقال تسمه نقاله که به صورت متوالی راه اندازی می شوند، فرآیند جداسازی فرومغناطیسی به پایان رسید، فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، فرآیند بازیافت زباله و فرآیند حذف گرد و غبار؛ از طریق فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، از دوربین ها یا دوربین ها برای به دست آوردن اطلاعات رنگ و شکل مواد خام سنگ آهن کاشی شده استفاده کنید؛ فرآیند طبقه بندی با توجه به اطلاعات رنگ و شکل سنگ آهن به دست آمده در فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، سنگ آهن را بر اساس اطلاعات آستانه رنگ از پیش تعیین شده و اطلاعات آستانه شکل از پیش تعیین شده طبقه بندی کنید تا آستانه رنگ های مختلف و/یا رنگ های مختلف تسهیل شود. آستانه بر اساس نیاز مواد خام سنگ آهن با آستانه شکل های مختلف طبقه بندی و پردازش می شوند؛ قبل از اینکه سنگ آهن وارد فرآیند جداسازی مغناطیسی آهن تمام شده شود، سنگ آهن باید به طور یکنواخت با یک صفحه پرس پخش شود؛ از طریق فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی فرآورده های آهن استخراج شده برای ذخیره سازی آسان بسته بندی می شوند.از طریق فرآیند بازیافت ضایعات، زباله ها مجددا استخراج می شوند تا میزان استفاده از ضایعات بهبود یابد و ضایعات نهایی بسته بندی شده و از طریق حذف گرد و غبار به سایت مصالح ساختمانی ارسال می شود. فرآیند، گرد و غبار در محل استخراج حذف و بازیافت می شود، که برای تصفیه محیط محل استخراج راحت است؛ فرآیند جداسازی فرومغناطیسی تمام شده به طور خاص شامل فرآیند جداسازی مغناطیسی سابق، فرآیند جداسازی مغناطیسی دوم و آخرین فرآیند جداسازی مغناطیسی است. بنابراین می تواند بر عیوب مصرف منابع زیاد، راندمان کار پایین و کیفیت پایین محصول در هنر قبلی غلبه کند.مزایای مصرف کم منابع، راندمان کاری بالا و کیفیت خوب محصول محقق می شود.

[0012] سایر ویژگی‌ها و مزایای اختراع حاضر در توضیحاتی که در ادامه می‌آید بیان می‌شود، و تا حدی از توضیحات آشکار می‌شود، یا ممکن است با تمرین اختراع آموخته شود.

در زیر با تجسم، طرح فنی اختراع حاضر با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

راه های تفصیلی

تجسم های ترجیحی اختراع حاضر در زیر توضیح داده شده است، باید درک کرد که تجسم های ترجیحی شرح داده شده در اینجا فقط برای نشان دادن و توضیح اختراع حاضر استفاده می شود و هدف آن محدود کردن اختراع حاضر نیست.

با توجه به تجسمی از اختراع حاضر، روش استخراج آهن تمام شده از سنگ آهن ارائه شده است که شامل عملیات جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، عملیات طبقه بندی رنگ، عملیات انتخاب خشن، عملیات تغذیه، تسمه نقاله است که به صورت متوالی برای تنظیم فرآیند همکاری می کنند. فرآیند جداسازی فرومغناطیسی تمام شده، فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، فرآیند بازیافت زباله و فرآیند حذف گرد و غبار؛ از طریق فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، از دوربین یا دوربین فیلمبرداری برای به دست آوردن اطلاعات رنگ و شکل مواد خام سنگ آهن کاشی شده استفاده کنید. فرآیند طبقه بندی رنگ: با توجه به اطلاعات رنگ و شکل سنگ آهن به دست آمده در فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، سنگ آهن با توجه به اطلاعات آستانه رنگ از پیش تعیین شده و اطلاعات آستانه شکل از پیش تعیین شده طبقه بندی می شود که برای آستانه های رنگی مختلف و مناسب است. / یا آستانه رنگ های مختلف بر اساس نیاز. یا مواد خام سنگ آهن با آستانه شکل های مختلف طبقه بندی و پردازش می شوند؛ قبل از اینکه سنگ آهن وارد فرآیند جداسازی مغناطیسی آهن تمام شده شود، سنگ آهن باید به طور یکنواخت توسط صفحه پرس پخش شود. فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، محصولات آهن استخراج شده بسته بندی می شوند، که برای ذخیره سازی و حمل و نقل راحت است؛ از طریق فرآیند بازیافت زباله، زباله ها مجدداً به محصولات آهن استخراج می شوند تا میزان استفاده از ضایعات بهبود یابد و ضایعات نهایی بسته بندی می شوند. و به سایت مصالح ساختمانی ارسال می شود؛ از طریق فرآیند حذف گرد و غبار، گرد و غبار موجود در محل استخراج حذف و بازیافت می شود، که برای تصفیه محیط محل استخراج راحت است؛ در میان آنها، فرآیند جداسازی فرومغناطیسی تمام شده به طور خاص شامل فرآیند جداسازی مغناطیسی قبلی است. ، یک فرآیند جداسازی مغناطیسی بعدی و یک فرآیند انتخاب مغناطیسی نهایی.

که در بالا، عملیات جداسازی مغناطیسی جلو، به طور خاص شامل: کامل توسط دستگاه جداسازی مغناطیسی جلو، نوار مغناطیسی و غلتک پشتیبان در دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی ارائه شده است، به طوری که پس از ورود به دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی، سنگ آهن منتقل می شود. پس از جداسازی مغناطیسی قبلی به سه لایه تقسیم می شود، لایه بالایی یک ماده زائد است، لایه میانی یک محصول نیمه تمام است و لایه پایینی پودر ریز آهن است؛ دستگاه تنظیم و دستگاه تنظیم درجه محقق می شود. غلتک مغناطیسی در دستگاه جداسازی مغناطیسی عقب چیده شده است، و یک صفحه تنظیم در دستگاه تنظیم دم در حال انجام است؛ در همان زمان، لایه محصول نیمه تمام به دو قسمت تقسیم می شود: قسمت اول نیمه تمام. محصول تحت تأثیر اینرسی به بیرون پرتاب می شود، برخی از قطعات پرتاب شده ابتدا به صفحه تنظیم برخورد می کنند و سپس در سطل محصول نیمه تمام می افتند و برخی از آنها تحت تأثیر گرانش قرار می گیرند و مستقیماً در نیمه می افتد. قیف محصول نهایی، و قسمت دوم محصول نیمه تمام توسط اسکراپر خراشیده می شود و وارد قیف محصول نیمه تمام می شود؛ کانالی برای ورود پودر آهن بین اسکراپر و تسمه نقاله تشکیل می شود؛ لایه پودر آهن. باقیمانده روی تسمه نقاله از کانال بین اسکراپر و تسمه نقاله با تسمه نقاله عبور کرده و سپس وارد لایه پودر آهن می شود.در قیف تخلیه پودر، پودر آهن نهایی به دست آمده، پودر آهن است که شرایط را برآورده می کند.

[0017] در تجسم توصیف شده در بالا، غلتک مغناطیسی در دستگاه جداسازی مغناطیسی عقب می تواند میدان مغناطیسی 5000-9000 گاوس ایجاد کند و فاصله از لبه جلویی اسکراپر تا سطح کار تسمه نقاله بین 1-22 میلی متر اندازه ذرات سنگ آهن وارد شده به فرآیند خشن کمتر از 25 میلی متر است و محتوای آهن پودر آهن بیش از 60٪ است.

در طرح فنی اختراع حاضر، سنگ آهن پس از عملیات جداسازی مغناطیسی قبلی به سه لایه تقسیم می شود: لایه بالایی مواد زائد، لایه میانی محصول نیمه تمام و لایه پایینی پودر ریز آهن است؛ در عملیات جداسازی مغناطیسی بعدی، لایه ضایعات. اینرسی است در لایه محصول نیمه تمام، بخشی تحت اثر اینرسی به داخل قیف محصول نیمه ساخته پرتاب می شود و قسمت دیگر توسط دستگاه تنظیم گرید خراشیده شده و وارد قیف محصول نیمه تمام می شود. لایه پودر آهن وارد قیف تخلیه پودر آهن می شود میزان آهن پودر آهن بالای 60 درصد است. فرآیند عملیاتی روش ساده است و میزان استفاده از منابع بالا است.

در مقایسه با هنر قبلی، طرح فنی اختراع حاضر، پس از اینکه دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی جداکننده خشک، جداسازی مغناطیسی جلویی را متوجه شد، سنگ آهن را در اندازه ذرات زیر 25 میلی متر پس از خرد کردن، وارد جداکننده خشک می کند. با اعمال میدان مغناطیسی دستگاه جلوی جداسازی مغناطیسی، سنگ آهن با توجه به میزان آهن هر ذره لایه بندی می شود، بین پودر ریز و ضایعات، محصول نیمه تمام قرار می گیرد. هدف از جداسازی مغناطیسی قبلی طبقه بندی پودر آهن است که برای جداسازی مغناطیسی بعدی مناسب است تا پودر آهن با کیفیت بالا انتخاب شود. پس از جداسازی مغناطیسی بعدی، در نهایت می توان پودر آهن با کیفیت خوب را انتخاب کرد.

در پایان لازم به ذکر است که: موارد فوق تنها تجسم های ترجیحی اختراع حاضر است و در نظر گرفته نشده است که اختراع حاضر را محدود کند، اگرچه اختراع حاضر با استناد به موارد فوق به تفصیل برای کسانی که در این زمینه مهارت دارند توضیح داده شده است. همچنان می‌توان راه‌حل‌های فنی شرح‌داده‌شده در تجسم‌های فوق را اصلاح کرد، یا جایگزین‌هایی معادل برای برخی از ویژگی‌های فنی انجام داد. هر گونه اصلاح، جایگزینی معادل، بهبود و غیره که بر اساس روح و اصل این اختراع انجام شود، در محدوده حفاظتی این اختراع قرار می گیرد.

ادعاها (4)

1. روشی که آهن نهایی را از سنگ آهن استخراج می کند، مشخص می شود که شامل عملیات جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، عملیات طبقه بندی رنگ، عملیات انتخاب خشن، عملیات تغذیه، عملیات انتقال تسمه نقاله، مواد فرومغناطیسی محصول نهایی است که تنظیم می شود. به ترتیب فرآیند انتخاب، فرآیند بسته بندی محصول جداسازی مغناطیسی، فرآیند بازیافت زباله و فرآیند حذف گرد و غبار؛ از طریق فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، از دوربین یا دوربین فیلمبرداری برای به دست آوردن اطلاعات رنگ و شکل مواد خام سنگ آهن کاشی شده استفاده کنید. از طریق فرآیند طبقه بندی رنگ، با توجه به اطلاعات رنگ و شکل سنگ آهن به دست آمده در فرآیند جمع آوری اطلاعات ویدئویی سنگ آهن، بر اساس اطلاعات آستانه رنگ از پیش تعیین شده و اطلاعات آستانه شکل از پیش تعیین شده طبقه بندی می شود تا شناسایی آستانه های رنگی مختلف تسهیل شود. و/یا آستانه شکل های مختلف بر اساس الزامات.مواد خام سنگ آهن طبقه بندی و فرآوری می شوند. فرآیند بسته بندی، محصولات آهن استخراج شده برای ذخیره سازی و حمل و نقل آسان بسته بندی می شوند؛ در فرآیند بازیافت زباله، ضایعات مجددا استخراج می شوند تا میزان استفاده از محصولات آهن بهبود یابد، و ضایعات نهایی بسته بندی شده و به سایت مصالح ساختمانی ارسال می شود. از طریق فرآیند حذف گرد و غبار، گرد و غبار موجود در محل استخراج از بین می رود و بازیافت می شود، که برای تصفیه محیط محل استخراج راحت است؛ در میان آنها، فرومغناطیسی تمام شده فرآیند انتخاب به طور خاص شامل فرآیند جداسازی مغناطیسی سابق، جداسازی مغناطیسی دوم است. فرآیند و آخرین فرآیند انتخاب مغناطیسی.

ابزار وبلاگ