مقالات و توضیحات
آزمیران / فرآیند استخراج طلا

فرآیند استخراج طلا

خلاصه

این اختراع یک فرآیند استخراج معادن طلا را ارائه می‌کند که شامل یک مرحله تأیید پارامتر، تعیین پارامترهای مختلف استاپ با توجه به جهت رگه‌های سنگ معدن در استاپ است؛ و یک مرحله شبه برش، ترتیب جاده حمل‌ونقل، پاسیو دقیق، راه ارتباطی، کشش پایین و قیف استخراج می شود؛ مرحله معدن در خانه معدن روش استخراج حفره های کم عمق را اتخاذ می کند که از پایین به بالا در جاده پایین به بالا انجام می شود؛ مرحله معدنکاری ستون سنگ معدن را اتخاذ می کند. روش انفجار عمیق و استخراج معدن با استفاده از پاسیو جاده ارتباطی به سمت بالا حفاری و انفجار می شود و سنگ معدن از طریق قیف خانه معدن آزاد می شود. بازیافت شده، که به عنوان خسارات دائمی برای حمایت از سقف و کف خانه معدن استفاده می شود. این اختراع می تواند نرخ بازیافت سنگ معدن را در منطقه معدن بهبود بخشد، به طور موثری از دست دادن دائمی در منطقه معدن را کاهش دهد، ضایعات منابع و زیان های اقتصادی را کاهش دهد.



شرح

فرآیند استخراج طلا

زمینه فنی

اختراع حاضر مربوط به نوعی فناوری معدن، به ویژه نوعی فناوری استخراج معدن طلا است.

تکنیک پس زمینه

برای استخراج معدن طلا در حال حاضر، به طور کلی از روش نگهداری سنگ معدن حفره کم عمق برای انجام استخراج استفاده می شود، این روش استخراج دارای ساختار و تکنیک تولید ساده است، و مدیریت راحت است، می تواند از سنگ معدن خودبازسازی و استخراج مقدار شبه مهندسی استفاده کند. اندک است و هزینه استخراج فاش می شود، اما در عمل خاص، کشنده ترین عیب روش نگهداری سنگ معدن مشکل نرخ بازیافت سنگ معدن برنج است. در واقع، در عمل، میزان بازیافت اتاق معدن تا رسیدن به آن فاصله دارد، به طور کلی، رسیدن به 70 درصد ایده آل است و درصد بازیافت ستون سنگ معدن کمتر از 50 درصد است. مشکل اصلی در استخراج سنگ معدن در مقیاس بزرگ در آخرین فرآیند روش نگهداری سنگ معدن سوراخ کم عمق نهفته است. میزان تخلیه سنگ‌کشی در مقیاس بزرگ از روش نگهداری سنگ معدن کم عمق به طور متوسط ​​60 تا 75 درصد است و سنگ معدن استخراج شده به مقدار زیاد در منطقه معدن رها می‌شود تا تلفات دائمی ایجاد کند که منجر به ضایعات عظیم می‌شود. منابع و زیان های اقتصادی

[0003] بر اساس مشکلات فوق، نوعی فناوری معدنکاری حفاظت از محیط زیست که می تواند مصرف مواد خام و انرژی را کاهش دهد، به یک مشکل فوری برای حل این صنعت تبدیل شده است.



خلاصه اختراع

هدف اختراع حاضر ارائه نوعی فناوری استخراج معدن طلا، شامل مرحله تایید پارامتر، تعیین پارامترهای استاپ با توجه به جهت رگه سنگ معدن است؛ مرحله برش دقیق معدن، با توجه به پارامترهای توصیف شده، ترتیب استاپ است. جاده حمل و نقل، شبه پاسیو معدن، جاده اتصال، کف کشش و قیف؛ مرحله استخراج معدن خانه روش استخراج حفره های کم عمق را اتخاذ می کند که از پایین به لایه بالایی جاده کفی انجام می شود؛ مرحله معدن. ستون سنگ معدن سوراخ عمیق را اتخاذ می کند در روش انفجار معدن، حفاری و انفجار به سمت بالا با استفاده از کانال اتصال پاسیو انجام می شود و سنگ معدن از طریق قیف معدن آزاد می شود. نیمی از ستون های بین ستون ها بازیابی می شوند و پایین آن. ستون ها بازیافت نمی شوند که به عنوان تلفات دائمی برای حمایت از سقف و کف معدن استفاده می شود.

به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، در مرحله شبه برش معدن توصیف شده، مرز دیواره پایینی بدنه سنگ معدنی موازی با جاده تراز قطعه‌بندی شده مرتب می‌شود و جاده سطح قطعه‌شده توصیف‌شده توسط شیب با کانال شیب خارج از رگه ارتباط برقرار می‌کند. کانال ارتباطی کانال، راه ارتباطی فرعی، استاپ را به جاده سطح فرعی متصل می‌کند، و جاده جانبی سنگ معدن خروجی خارج از رگه با کانال خروجی سنگ معدن متصل می‌شود، در نتیجه یک شبه سیستم استخراج بدون مسیر در خارج از دیوار پایینی تشکیل می‌شود.

[0006] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، مرحله معدن خانه معدن از یک مته سنگ برای حفاری و انفجار و تخلیه یک سوم سنگ معدن استفاده می کند و سنگ معدن باقی مانده به عنوان سکوی کاری برای معدن بعدی استفاده می شود. و حفاری سنگ

[0007] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، مرحله استخراج ستون سنگ معدن توصیف شده پس از اتمام مرحله معدنکاری ستون سنگ معدن شرح داده شده است، به طور موقت سنگ معدن را استخراج نکنید، و از آن به عنوان یک سکوی کاری برای ایجاد یک حفره عمودی موازی عمیق با عمق متوسط ​​استفاده کنید. ستون بالا

[0008] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، برای ستون‌های پایین بخش بالایی و میانی، سپس بر ساخت سوراخ عمیق فن‌شکل عمودی رو به بالا در امتداد جاده رگه‌ای یا جاده چنگکی برقی تکیه کنید.

[0009] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، یک شیار برش از قبل در قسمت میانی استاپ تشکیل شده است، و ستون بالای بخش میانی و ستون پایین بخش میانی بالا به طور همزمان در استاپ با این شیار برش منفجر می‌شوند. به عنوان یک سطح آزاد

به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، مرحله معدنکاری ستون سنگ معدن شرح داده شده عبارت است از انتخاب جاده تماسی استاپ به عنوان جاده حفاری سنگ پس از درمان هر دو طرف تخلیه استاپ، در نظر گرفتن گوف به عنوان سطح بدون انفجار، و به شکل عمودی بادبزن به سمت بالا در ساخت سوراخ های متوسط ​​و عمیق. ، یک بار انفجار و بازیابی غارنوردی.

به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، همچنین دارای پله تهویه، ورود هوای تازه از شفت، از طریق جاده حمل و نقل بخش میانی پایین، پاسیو عابر پیاده تهویه، جاده تماسی وارد صفحه کار توقف، و هوای کثیف به بخش میانی بالایی راه هوایی برگشتی از پاسیو باز می گردد. ، از طریق محور هوا به سطح تخلیه می شود.

[0012] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، یک مرحله پس‌پر کردن نیز وجود دارد، و در ناحیه نشان‌دهنده پایداری ضعیف است، سقف غارنشینی اطراف سنگ را انتخاب کنید یا از سنگ‌های باطله برای انجام پس‌پر کردن گوف استفاده کنید.

[0013] به عنوان تجسمی از اختراع حاضر، همچنین دارای یک پله لنگر است، پیچ‌های فولادی رزوه‌دار را برای حمایت از سقف انتخاب می‌کند تا از افتادن سقف جلوگیری کند.

[0014] فناوری معدن طلای اختراع حاضر سبز، سازگار با محیط زیست است، می تواند به طور موثر آلودگی صوتی و گرد و غبار را در منطقه معدن کاهش دهد، نرخ بازیافت معدن را بهبود بخشد، و تا حدی ستون سنگ معدن را بازیابی کند، به طور موثر از دست دادن دائمی در معدن را کاهش دهد. منطقه معدنی، ضایعات منابع و زیان اقتصادی را کاهش می دهد.


شرح نقشه ها

شکل 1 نمایش ساختاری روش استخراج اختراع حاضر است

که در آن، اعداد مرجع به شرح زیر توصیف می شوند:

1 بخش وسط لغزش معدن

2 پاسیو باد برگشت

کوچه های 3 قسمتی

[0020] 4 خط تماس فرعی [0021] 5 سنگ معدن



راه های تفصیلی

این اختراع نوعی تکنیک استخراج معدن طلا را ارائه می دهد که شامل مرحله تایید پارامتر استاپ است، با توجه به روند رگه سنگ معدن استاپ برای تعیین پارامترهای استاپ، طول استوپ 40-50 متر در امتداد روند و عرض عرض بدنه سنگ معدن است. ستون‌های 5 متری در دو انتها، ستون پایینی 5 متری، ستون بالایی 4 متری و ارتفاع استاپ ارتفاع صحنه 50 متری است.

[0023] مرحله شبه برش با توجه به پارامترهای ذکر شده در بالا شامل چیدمان جاده حمل و نقل، شبه دهلیز، جاده تماس، پایین و قیف و غیره است. به طور خاص، تسطیح قطعه بندی شده 3 به موازات مرز دیواره پایینی بدنه سنگ چیده شده است، هر تسطیح قطعه بندی شده 3 از طریق جاده ارتباطی شیبدار به شیب خارج از رگه متصل می شود، و راه ارتباطی 4 استاپ قطعه بندی شده، استاپ را به هم متصل می کند. و هر تسطیح قطعه بندی شده 3. خط جانبی خروجی سنگ معدن در خارج از رگه با کانال خروجی سنگ معدن 1 در بخش میانی ارتباط برقرار می کند و یک شبه سیستم استخراج بدون مسیر در خارج از دیوار پایینی تشکیل می دهد و مرکز استاپ حفاری و در امتداد پر می شود. بدنه سنگ معدن و پاسیو هوای برگشتی 2 به عنوان هوای برگشتی و گذرگاه پرکننده استفاده می شود و اختراع حاضر اتصال قطعه بندی شده را اتخاذ می کند. سنگ معدن 5 به سطح از طریق شفت و شیب اصلی. دیواره زیرین دایک صخره ای در بخش میانی راه مواصلاتی به صورت حفاری طراحی شده و سپس در قسمت میانی راه مواصلاتی، حیاط درون رگه ای و قسمت فوقانی و میانی راه مواصلاتی هر بار نفوذ می شود. 40 متر در بین ستون. باید اطمینان حاصل شود که بیش از دو جاده تماس در دو طرف توقفگاه همیشه باز نگه داشته می شود تا نیازهای اپراتورهای ورودی و خروجی و تهویه را برآورده کند.

[0024] مرحله ماینینگ خانه معدن، استخراج خانه معدن از استخراج حفره های کم عمق استفاده می کند و به صورت لایه ای از پایین به بالا از مسیر پایین انجام می شود و در مرحله معدنکاری خانه معدن، از مته سنگ برای حفاری سنگ استفاده می شود. ، ایجاد سوراخ های افقی یا رو به بالا. قطر سوراخ 38 میلی متر، فاصله ردیف 0.Sm، عمق سوراخ 2.0 متر است، سوراخ های آلو شکل مرتب شده اند، ماده منفجره نیترات آمونیوم سنگ منفجر شده است، و چاشنی آتش و چاشنی منفجر می شوند. پس از شکسته شدن کانه توسط انفجار، فضای آن حدود 40 تا 60 درصد منبسط می شود.به منظور ایجاد فضای کاری مناسب برای حفاری سنگ، انفجار و تهویه در استاپ، پس از هر بار انفجار حدود یک سوم از سنگ معدن آزاد می شود. بازگشت بعدی حفاری سنگ سکوی کار است و همچنین می تواند نقش حمایت از صفحات بالا و پایین را ایفا کند.

[0025] مرحله استخراج ستون سنگ معدن، ستون سنگ معدن انفجار حفره عمیق و استخراج معدن را اتخاذ می کند، از جاده ارتباطی پاسیو استفاده می کند، به سوراخ رو به بالا برخورد می کند، بار را متمرکز می کند، یک بار منفجر می شود و سنگ معدن را فرو می ریزد، و سنگ معدن انفجار از طریق آن آزاد می شود. قیف معدن به منظور اطمینان از پایداری سقف و کف معدن، تنها نیمی از ستون ها بازیابی شده است. بازیافت ستون‌های سقف را می‌توان در شرایطی انجام داد که نیازی به حفظ سطح جاده در قسمت‌های بالا و میانی نباشد (بدون تأثیر بر تهویه، عابران پیاده، انتهای معدن در بخش‌های بالایی و میانی و هیچ کار دیگری). . هنگامی که ستون بالایی بازیابی می شود، بخش های بالایی و میانی به سمت پایین در خط صاف در امتداد رگه سوراخ می شوند و سنگ معدن انفجار از طریق قیف معدن آزاد می شود. ستون های پایین به عنوان خسارت دائمی برای حمایت از سقف و کف معدن بازیابی نمی شوند.

به عنوان تجسم بهبودیافته اختراع حاضر، در مرحله استخراج ستون سنگ معدن در اختراع حاضر، برای ستون بالایی 3 متری و قسمت میانی فوقانی ستون پایینی 4 تا 5 متری، پس از اتمام مرحله معدنکاری خانه معدن، به طور موقت سنگ استخراج نکنید، با این به عنوان یک سکوی کاری برای ایجاد سوراخ های عمودی و موازی با عمق متوسط ​​برای ستون بالا استفاده می شود و ستون پایینی بخش بالایی و میانی به تونل در امتداد رگه یا جاده چنگک برقی برای ساخت فن عمودی و رو به بالا متکی است. سوراخ هایی با عمق متوسط ​​شکل داده و سپس یک شیار برش به طول حدود 2 متر در وسط استوپ ایجاد می کنیم، با شیار به عنوان سطح آزاد، ستون بالایی بخش میانی و ستون پایینی بخش میانی بالایی را تشکیل می دهند. منفجر شد و در یک زمان به داخل ایستگاه فرو ریخت. برای ستون اتاق معدن با عرض 8 تا 12 متر، پس از خالی شدن استاپ در دو طرف، از جاده تماس استاپ به عنوان جاده حفاری سنگ، از گوف به عنوان سطح بدون انفجار و از فن عمودی استفاده می شود. سوراخ متوسط ​​عمیق در یک انفجار و غارنوردی یکباره ساخته شده است.

در فرآیند استخراج معدن طلای اختراع حاضر، همچنین شامل مرحله تهویه، جریان هوای تازه از شفت، ورود به صورت توقف کار از طریق راه ترابری بخش میانی پایین، پاسیو عابر پیاده تهویه، جاده تماس و بازگشت هوای کثیف به بخش میانی بالایی است. از پاسیو تونل باد از طریق محور باد به سطح تخلیه می شود.


[0028] اختراع حاضر به پایداری سنگ برای پردازش گوف بستگی دارد. هنگامی که سنگ نسبتاً پایدار است، به دلیل تکیه گاه ستون معدن، گوف نیازی به درمان ندارد؛ هنگامی که پایداری سنگ ضعیف است، سقف اطراف سنگ باید فرو بریزد یا گوف باید با سنگ ضایعات حفاری شده پر شود.

این اختراع به ساختار شیستوز سنگ‌های مختلف اطراف می‌پردازد، پیچ‌های فولادی رزوه‌دار را انتخاب می‌کند و می‌تواند برای پشتیبانی سقف همراه با عامل مهارکننده استفاده شود، از افتادن سقف جلوگیری کند، به طور موثر تخلیه را کنترل کند و علت انسداد توده‌ای را کاهش دهد. پدیده ای که سنگ معدن استخراج شده نمی تواند آزاد شود.

[0030] اختراع حاضر، محفظه های شن کش الکتریکی را در دو طرف استاپ ترتیب می دهد، از ساختار راهنما برای چنگک زدن سنگ معدن به سقف استفاده می کند، مشکلات حفر بیش از حد و کم حفاری را در حین استخراج حل می کند و نرخ بازیافت را بهبود می بخشد.

اختراع حاضر روش نگهداری سنگ معدن حفره کم عمق را با طراحی توصیه می‌کند، بخش ستون سنگی بازیابی می‌شود، باید ویژگی سنگ اطراف را در حین استخراج برش دهد، در ارتباط با داده‌های واقعی معادن مشابه داخلی، نرخ تلفات معدن انتخاب شده 1٪، نرخ رقت 15. درصد، میزان بازیابی کل 90 درصد است.

[0032] اختراع حاضر فرآیند استخراج طلای ایمن و سازگار با محیط زیست را فراهم می کند، می تواند به طور موثری تلفات دائمی ایجاد شده در منطقه معدن را کاهش دهد، ضایعات منابع و ضرر اقتصادی را کاهش دهد.

[0033] تجسم‌های توصیف‌شده در بالا از اختراع حاضر، اختراع حاضر را توصیف می‌کنند، اما باید درک کرد که اصطلاحات استفاده‌شده به‌جای محدودیت، اصطلاحات توصیف و تصویر هستند. از آنجایی که اختراع را می توان به اشکال مختلف بدون انحراف از روح یا ماهیت اختراع تجسم کرد، باید درک کرد که تجسم های توصیف شده در بالا به هیچ یک از جزئیات فوق محدود نمی شوند، بلکه باید به طور گسترده در روح تفسیر شوند. و دامنه تعریف شده توسط ادعاهای ضمیمه بنابراین، کلیه تغییرات و اصلاحاتی که در محدوده ادعاها یا مشابه آنها قرار می گیرد باید تحت پوشش ادعاهای ضمیمه قرار گیرد.


1. تکنیک استخراج معدن طلا دارای مراحل زیر است: الف)، مرحله تأیید پارامتر، با توجه به جهت رگه سنگ معدن برای تعیین پارامترهای استاپ؛ ب)، مرحله شبه برش معدن، با توجه به پارامترهای توصیف شده، چیدمان جاده ترابری استاپ، شبه گودال معدن، راه ارتباطی، کشش کف و قیف؛ ج)، مرحله استخراج معدن خانه روش استخراج حفره های کم عمق را اتخاذ می کند که از پایین به بالا در پایین به بالا انجام می شود. جاده؛ د) در فرآیند استخراج ستون‌های سنگ معدن، روش استخراج حفره عمیق اتخاذ می‌شود و از کانال تماس پاسیو برای حفاری به سمت بالا و انفجار استفاده می‌شود و سنگ معدن از طریق قیف معدن آزاد می‌شود. زیر شیروانی.

2. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود: در مرحله شبه برش معدن شرح داده شده، مرز دیواره پایینی بدنه سنگ معدنی موازی، جاده تراز فرعی ترتیب داده می شود، و جاده سطح فرعی شرح داده شده توسط جاده شیب دار و رگه به ​​هم متصل می شود. شیب‌ها به هم متصل می‌شوند، جاده متصل کننده فرعی، ایستگاه و جاده همسطح فرعی را به هم وصل می‌کند، و جاده جانبی سنگ معدن خارج از رگه با کانال خروجی معادن ارتباط برقرار می‌کند، بنابراین یک شبه سیستم استخراج بدون مسیر در خارج از دیوار پایینی تشکیل می‌شود.

3. فن آوری معدن طبق ادعای 1 به این ترتیب مشخص می شود که: مرحله معدنکاری خانه معدن شرح داده شده از مته سنگ برای حفاری سنگ، انفجار، تخلیه یک سوم سنگ معدن استفاده می شود و سنگ معدن توصیف شده باقی مانده به عنوان دفعه بعدی حفاری سنگ معدن استفاده می شود. پلت فرم کار

4. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود که: مرحله استخراج ستون سنگ معدن شرح داده شده پس از اتمام مرحله استخراج ستون سنگ معدن شرح داده شده است، سنگ معدن را به طور موقت بکشید، با این کار به عنوان سکوی کار به عمودی ساخت ستون بالا. سوراخ های عمیق موازی.

5. فن آوری معدن طبق ادعای 4، مشخص می شود که: برای ستون پایین بخش میانی بالایی، سپس بر روی جاده رگه ای یا ساخت جاده هارو برقی تا سوراخ عمیق به شکل فن عمودی به سمت بالا تکیه کنید.

6. فن آوری معدن طبق ادعای 5، مشخص می شود که: در قسمت میانی استاپ شیار برش از پیش ساخته شده است، با این شیار برش به عنوان سطح آزاد، ستون بالا بخش میانی و ستون پایین بخش میانی بالا به طور همزمان در استاپ در یک زمان وسط منفجر می شوند. .

7. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود که: مرحله معدنکاری ستون سنگ معدن شرح داده شده عبارت است از انتخاب جاده تماس استاپ به عنوان جاده حفاری سنگ پس از درمان هر دو طرف تخلیه استو، و گرفتن گوف به عنوان سطح بدون انفجار، فن عمودی شکل. سوراخ متوسط ​​عمیق به سمت بالا ساخته شده است و با یک بار انفجار و غارنوردی بازیابی می شود.

8. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود که: همچنین دارای پله تهویه، هوای تازه از شفت، از طریق جاده حمل و نقل بخش میانی پایین، پاسیو عابر پیاده تهویه، جاده تماسی وارد صفحه کار توقف، و هوای کثیف از پاسیو باز می گردد. تونل هوای برگشتی در قسمت میانی بالایی از طریق محور هوا به سطح تخلیه می شود.

9. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود که: همچنین دارای مرحله پر کردن است، در منطقه ضعیف پایداری، سقف غارنوردی را در اطراف سنگ اتخاذ می کند یا از سنگ های باطله برای انجام پس انداز کردن گوب استفاده می کند.

10. فن آوری معدن طبق ادعای 1، مشخص می شود که: همچنین دارای پله لنگر است، پیچ فولادی رزوه ای را برای حمایت از سقف انتخاب می کند، از افتادن سقف جلوگیری می کند.

ابزار وبلاگ