مولکولارسیو (3-2 میلیمتر) 4 آنگستروم گرید Laboratory 5 کیلوگرمی کد 446.05.05000.02 ساخت شرکت دکتر مجللی

تاریخ اعتبار این محصول 1399.4.31 میباشد

مولکولارسیو یا Molecular sieve ( غربال یا الک های مولکولی ) موثرترین گزینه برای حذف آب از مایع ها و گازها است . گرچه مواد قدیمی تر مانند جاذب های سیلیکاژل و آلومینا بدین منظور استفاده می شدند ، اما جاذب های مولکولارسیو نتایج خالص تری ارائه می دهند . برتری جاذب مولکولارسیو ساختار آن است . این جاذب ها با تخلخل های ریز یکنواخت ساخته شده اند که جاذب مولکولارسیو را برای جذب ایده آل می سازد . بدین ترتیب جاذب های الک مولکولی با دقت بسیار بالایی عمل می کند.

زمانی که یک گاز یا مایع از الک مولکولی عبور می کند ، ذرات کوچک جذب شده  و ذرات بزرگ عبور می کنند . برخلاف فیلترهای دیگر، ماده ی جذب شده به تله می افتد . بنابراین ، زمانی که آب به جاذب مولکولارسیو نفوذ می کند ، در آن گرفتار شده و در تخلخل ها حفظ می شود که این عمل باعث حذف شدن آب از مایع یا گاز می شود .

در کل یک الک مولکولی 22% وزن خود آب جذب می کند . بعلاوه مولکولارسیو با جذب بر اساس اندازه مولکولی ، پیوستگی سطح کریستال ، یا حتی شکل مولکول بسیار انطباق پذیر هستند . به همین دلیل جاذب های مولکولارسیو می تواند گاز یا مایعی تولید کند که عملا بدون آب هستند . مولکولارسیو با گرم کردن در دمای 130 تا 250 سانتیگراد بازیابی شود .

مواد جاذبِ مولکولارسیو  ( غربال یا الک های مولکولی) ، آلومینو سیلیکات ‌های بلورینی هستند که زئولیت نامیده می‌شوند. ساختار منحصر به ‌فرد این مواد، آب حاصل از فرآیند تبلور را جذب می‌کند و ساختار بلورین متخلخلی برجای می‌گذارد. این منافذ یا «قفس‌ها» تمایل زیادی برای جذب مجدد آب یا سایر مولکول‌های قطبی دارند. با توجه به وجود کاتیون‌هایی از قبیل سدیم، کلسیم و پتاسیم و همچنین دارابودنِ سطح مقطع وسیع (حدود ۱۰۰۰ مترمربع بر گرم(، مولکولارسیوها با استفاده از نیروهای یونی قوی (میدان‌های الکترواستاتیک) مقادیر بسیار زیادی از آب یا مایعات دیگر را جذب می‌کنند. اگر سیال جذب شده یک ترکیب قطبی باشد،  حتی با وجود غلظت بسیار کم آلاینده‌ها نیز این سیال می‌تواند تا بالاترین میزان جذب شود. ازاینرو مولکولارسیوها بسیاری از ناخالصی‌های موجود در گازها یا مایعات را تا پائین‌ترین میزان (قسمت در میلیون یا کمتر) حذف می‌کنند.

از ویژگی‌های دیگر مواد جاذب مولکولارسیو توانایی آنها در جداسازی گازها یا مایعات براساس اندازه مولکولی یا خاصیت قطبی است. اندازه دریچه‌های «قفسی» یا منافذ برای بسیاری از مولکول ها یکسان است.

به عنوان مثال، در مورد پارافین‌های هیدروکربن، مولکول‌های طبیعی و راست زنجیر در این منافذ جای می‌گیرند و می‌توانند جذب شوند، درحالی‌که مولکول‌های با زنجیره شاخه‌دار نمی‌توانند وارد این منافذ شوند و از بستر مولکولارسیوها بدون جذب عبور می‌کنند.

کاربرد مولکولارسیو و جاذب های سطحی  در صنعت فرآوری گاز طبیعی

طیف وسیعی از مولکولارسیو ها ( مولکولارسیو 3A , 4A )در رطوبت زدایی گاز طبیعی و همجنین دستیابی به بالاترین سطح کیفیت خطوط  انتقال و گاز طبیعی مایع کاربرد دارند.

مولکولارسیو های ارائه شده توسط شرکت ما ، کیفیت و کارایی بسیار زیادی در جداسازی ذرات ، در حین فراروی گاز به منظور جفاظت و افزایش طول عمر تجهیزات دارند. همچنبن  مولکولارسیو های  در زمینه  ریکاوری گاز طبیعی مایع  ( NGL )  و یا  معیانات گازی پتروشیمی ( LPG) کاربرد فراوانی دارند.

برخی از ویژگی هایی که سبب شده است مولکولارسیو های شرکت ما در فراوری گاز طبیعی بسیار پر طرفدار باشد عبارت است از:

رطوبت زدایی مستقیم

رطوبت زدایی و خشک کردن به وسیله حذف ارگان های سولفیدی

جداسازی آب و دیگر ترکیبات سولفوری

کاربرد مولکولارسیو در گاز های صنعتی:

گاز های صنعتی با خلوص بسیار بالا مانند اکسیژن ، نیتروژن، هیدروژن و منواکسید کربن به وسیله فرایند های بسیار دقیق و خاص تولید می شوند. این فرایند ها شامل مراحل ضروری و خاص جداسازی می شود . در این روش های مولکولارسیو ها با کیفیت بالا نقش بسیار مهمی در به نتیجه رسیدن این فرایند ها دارند.

 جهت خرید مولکولارسیو دکتر مجللی لطفا درخواست خود را در سبد کالا قرار دهید

 

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ