پارافین جامد گرانول گرید Laboratory 800 گرمی کد 442.05.00800.02 ساخت شرکت دکتر مجللی
اعتبار تا تاریخ 99/04/22 می باشد . 

در شیمی، پارافین نامی عمومی برای آلکان‌های با فرمول شیمیایی CnH۲n+۲ است. واکس پارافین اشاره به پارافین جامد با n=۲۰-۴۰ دارد. پارافین ماده ای نفتی است در بازار به دو شکل مایع یا جامد یا ژله ای یافت می‌شود که نوع ژله و جامد آن برای تولید انواع شمع کاربرد دارد و از نوع مایع برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

 مادّه ٔ جامد و سفید که از الواح شیست قیری گیرند.

 تاریخچه

روغن پارافین در قرن نوزدهم میلادی به وسیله دانشمندی آلمانی بنام کارل فون ریچنباخ یافت شد. این اتفاق زمانی بود که وی در تلاش برای افزایش کارایی و تصفیه ترکیبات روغنی صنعت پتروشیمی فعالیت می کرد. بدلیل اینکه پارافین بسیار تمیز و مطمئن تر از روغن‌های رایج در صنعت شمع سازی می سوخت مورد استفاده قرار گرفت. کشف پارافین رونق جدیدی به تولید شمع ، بسته‌بندی گوشت و صنایع تولید روغن در اوایل قرن بیستم میلادی داد.

پارافین مخلوطی از هیدروکربنهای اشباع جامد استخراج شده از نفت خام، با تعداد کربن بین ۲۰ تا ۴۰ می باشد که دارای ظاهری یکنواخت و عاری از هرگونه مواد خارجی بوده و در دمای اتاق جامد است. پارافین  ذوب شده باید مایعی شفاف و عاری از آب، ذرات خارجی و ناخالصی های قابل مشاهده باشد. در علم شیمی معمولاً پارافین با کلمه الکان همراه است که دارای فرمول شیمیایی CnH2n+2 می باشد. نام این ماده از کلمه لاتین affinis+Parum گرفته شده که به معنی فقدان واکنش است و اشاره به طبیعت غیرواکنشگر پارافین دارد.

پارافین جامد که یکی از پر کاربرد ترین مواد شیمیایی در صنعت به حساب میآید طی مراحل مختلفی که بر روی اسلک وکس انجام میشود بدست میآید . انجام دقیق و صحیح تمامی این مراحل در تولید پارافین جامد  مرغوب و با کیفیت ضروری میباشد. پارافین های جامد پس از انجام مراحل تولید و پس از سرد شدن به صورت غالب های 5 کیلویی در میآیند و پس از بسته بندی در کارتن های 30 کیلویی آماده ی ارسال برای مشتری میباشند.

 نکات زیادی است که در خرید پارافین جامد باید رعایت شود که از مهم ترین آنها میتوان به رنگ , سختی آن و خشک یا چرب بودن آن اشاره کرد که تمامی مشخصه های ذکر شده در قیمت پارافین جامد تاثیر گذار است برای مثال قیمت پارافین جامد با 3 تا 5 درصد چربی در مقایسه با قیمت خرید پارافین جامد با 1-2 درصد چربی , کمتر است . البته عوامل دیگری نیز در قیمت تاثیر گذار هستند مانند نوع بسته بندی , نوع و کارخانه ی مواد اولیه و…. .

نکات زیادی است که باید در خرید پارافین جامد رعایت کرد که اولین و مهمترین آن تهیه پارافین مناسب برای نوع استفاده از آن است.برای مثال همانطور که ذکر شد پارافین جامد 3-5 درصد روغن از کیفیت و قیمت کمتری نسبت به 1-2% چربی برخوردار است اما برای برخی از موارد استفاده, پارافین مناسب تری به نظر میرسد به همین دلیل هنگام انجام خرید و اطلاع از قیمت مورد استفاده ی خود را به اطلاع کارشناس فروش برسانید.

 قیمت پارافین جامد با توجه به بازار مواد اولیه تعیین میشود که با توجه به عدم ثبات در این بازار , پیشنهاد میشود قبل از خرید برای اطلاع از قیمت پارافین با کارشناسان شرکت تماس حاصل شود.

پارافین وکس ماده ایست بی رنگ یا سفید رنگ و بسته به نوع برش نفتی روغن پالایش شده دارای گریدهای مختلفی می باشد. از جمله خواص بارز پارافین وکس مقاومت بالای آن در مقابل آب و بخار بوده که همین خصوصیت باعث گردیده تا به عنوان پوششهای محافظ روی کاغذ نیز مورد استفاده قرار گیرد. پارافین وکس در مقابل بسیاری از اسیدها و قلیاها مقاوم بوده و پوشش مناسبی به عنوان محافظ خوردگی بشکه ها و مخازن صنعتی می باشد. علاوه بر این بدلیل دارا بودن خواص قابل توجهی به عنوان عایق الکتریکی دارای کاربردهای فراوانی بوده و در صنایع مختلف از جمله نساجی نیز مورد مصرف می باشد.

موارد مصرف  : شمع سازی ( پارافین شمع سازی ) ، لاستیک سازی، چسب و هات ملت، عایقهای حرارتی و الکتریکی، پوشش های ضد آب، جوهر سازی، کبریت سازی، کوتینگ کاغذ، رنگ سازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و …

پارافین جامد یک ترکیب هیدروکربنی سیر شده که در آن تمامی اتم های کربن موجود در مولکول باپیوند های ساده به یکدیگر متصل اند وپارافین ها یا هیدروکربن های پارافینی را آلکان می گویند.

پارافین به دو شکل جامد و مایع می باشد.

پارافین کلوئیدی از هیدروکربن های انشعابی و پارافین جامد از هیدروکربن های خطی یا زنجیری تشکیل شده است.

کاربری پارافین جامد

· شمع سازی

 · به عنوان نرم کننده پوست و درمان های اسپا روی دست ها، کوتیکول ها و پاها در آرایشگاه ها

 · تسکین درد در مفاصل و عضلات درد

· به عنوان یک چربی در تصفیه آب برای تهیه آب رواناب مناطق خشک

 · به عنوان چسب

· به عنوان ماده ضد آب

 · کاغذ موم

  به عنوان پوشش ضد آب برای چوب

· به عنوان روغن کاری

· در عایق کاری الکتریکی

· تولید مداد رنگی

· در علم پزشکی از پارافین به منظور درمان نوعی از گزما استفاده می‌شود و می‌تواند به افزایش جریان خون، شل شدن عضلات و کاهش سفتی مفصل کمک کند و همچنین می‌تواند اسپاسم و التهاب عضلات را به حداقل برساند.

· در کشاورزی برای تهیه کود کاربرد دارد.

· در قرن‌های گذشته، قبل از اختراع برق، از پارافین در لامپ‌ها و فانوس ها به عنوان منبع اصلی روشنایی استفاده می‌شد.

 


فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ