کربوکسی متیل سلولز 1 کیلویی کد C4888

کربوکسی متیل سلولز ( CMC ) یا صمغ سلولز  یک مشتق سلولزی با گروه‌های کربوکسی متیل (-CH2- COOH ) متصل به برخی از گروه‌های هیدروکسیل مونومرهای گلوکوپیرانوز است که ستون فقرات سلولز را تشکیل می‌دهند . اغلب به عنوان نمک سدیم آن ، سدیم کربوکسی متیل سلولز استفاده می شود. قبلاً تحت نام Tylose، علامت تجاری ثبت شده SE Tylose به بازار عرضه می شد.


آزمیران به عنوان وارد کننده کربوکسی متیل سلولز در ایران میتواند این محصول را در بسته بندیهای 500 گرمی - 1 کیلویی - 2.5 کیلویی و 25 کیلویی ارائه نماید لطفا جهت خرید با تلفن 09125344368 هماهنگ کنید 


آماده سازی

کربوکسی متیل سلولز توسط واکنش کاتالیز شده با قلیایی سلولز با اسید کلرواستیک سنتز می شود . گروه های کربوکسیل قطبی ( اسید آلی ) سلولز را محلول و از نظر شیمیایی واکنش پذیر می کنند.

 

پس از واکنش اولیه، مخلوط حاصل تقریباً 60٪ CMC و 40٪ نمک ( سدیم کلرید و سدیم گلیکولات ) تولید می کند. این محصول به اصطلاح فنی CMC است که در مواد شوینده استفاده می شود . یک فرآیند تصفیه اضافی برای حذف این نمک ها برای تولید CMC خالص مورد استفاده برای کاربردهای غذایی و دارویی استفاده می شود. درجه متوسط ​​"نیمه خالص" نیز تولید می شود که معمولاً در برنامه های کاغذی مانند بازیابی اسناد بایگانی استفاده می شود.

 

خواص عملکردی CMC به درجه جایگزینی ساختار سلولز (یعنی چند گروه هیدروکسیل در واکنش جایگزینی شرکت کرده اند) و همچنین طول زنجیره ساختار ستون فقرات سلولز و درجه خوشه بندی بستگی دارد. جایگزین های کربوکسی متیل

استفاده می کند

CMC در مواد غذایی با شماره E466 یا E469 (هنگامی که به صورت آنزیمی هیدرولیز می شود) به عنوان یک اصلاح کننده ویسکوزیته یا غلیظ کننده و برای تثبیت امولسیون ها در محصولات مختلف از جمله بستنی استفاده می شود. همچنین ترکیبی از بسیاری از محصولات غیر غذایی مانند خمیر دندان ، ملین ها ، قرص های رژیمی ، رنگ های مبتنی بر آب ، مواد شوینده ، اندازه پارچه ، بسته های حرارتی قابل استفاده مجدد و کاغذهای مختلف است.محصولات عمدتاً به این دلیل استفاده می شود که ویسکوزیته بالایی دارد ، غیرسمی است و به طور کلی به عنوان الیاف ضد حساسیت در نظر گرفته می شود زیرا منبع اصلی الیاف خمیر چوب نرم یا الیاف پنبه است. CMC به طور گسترده در محصولات غذایی بدون گلوتن و کاهش چربی استفاده می شود. در شوینده های لباسشویی، از آن به عنوان یک پلیمر تعلیق خاک استفاده می شود که برای رسوب بر روی پنبه و سایر پارچه های سلولزی طراحی شده است و مانعی با بار منفی برای خاک در محلول شستشو ایجاد می کند. در چشم پزشکی از CMC به عنوان روان کننده در اشک مصنوعی استفاده می شودبرای درمان خشکی چشم ممکن است برای درمان سندرم خشک چشم شدید یا اختلال عملکرد غده میبومین (MGD) به درمان گسترده نیاز باشد.

 

CMC همچنین به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده می شود، به عنوان مثال، در صنعت حفاری نفت به عنوان یک ماده تشکیل دهنده گل حفاری ، جایی که به عنوان یک اصلاح کننده ویسکوزیته و عامل نگهدارنده آب عمل می کند. به عنوان مثال، سدیم CMC (Na CMC) به عنوان یک عامل کنترل منفی برای آلوپسی در خرگوش استفاده می شود.

 

پارچه بافتنی ساخته شده از سلولز (به عنوان مثال پنبه یا ابریشم مصنوعی ویسکوز) ممکن است به CMC تبدیل شود و در کاربردهای مختلف پزشکی استفاده شود. [ نیازمند منبع ]

 

دستگاه اپیستاکسی (خونریزی بینی). یک بادکنک پلی وینیل کلراید (PVC) با پارچه بافتنی CMC تقویت شده توسط نایلون پوشانده شده است. این دستگاه در آب خیس می شود تا یک ژل تشکیل شود، این ژل در بینی قرار می گیرد و بالون باد می شود. ترکیب بالون باد شده و اثر درمانی CMC باعث توقف خونریزی می شود.

پارچه به عنوان پانسمان پس از جراحی بینی و گلو استفاده می شود.

آب برای تشکیل ژل اضافه می شود و این ژل پس از جراحی در حفره سینوسی قرار می گیرد.

CMC میکروگرانول نامحلول به عنوان رزین تبادل کاتیونی در کروماتوگرافی تبادل یونی برای خالص سازی پروتئین ها استفاده می شود. احتمالاً سطح مشتق‌سازی بسیار پایین‌تر است، بنابراین خواص حل‌پذیری سلولز میکروگرانول حفظ می‌شود، در حالی که گروه‌های کربوکسیلات با بار منفی کافی برای اتصال به پروتئین‌های با بار مثبت اضافه می‌شوند.

 

CMC همچنین در کیسه های یخ برای تشکیل یک مخلوط یوتکتیک استفاده می شود که در نتیجه نقطه انجماد کمتری دارد و بنابراین ظرفیت خنک کنندگی بیشتری نسبت به یخ ایجاد می کند.

 

محلول های آبی CMC نیز برای پراکندگی نانولوله های کربنی استفاده شده است. تصور می‌شود که مولکول‌های طولانی CMC به دور نانولوله‌ها می‌پیچند و به آنها اجازه می‌دهند در آب پراکنده شوند. در حفاظت – ترمیم به عنوان چسب یا ثابت کننده (با نام تجاری Walocel, Klucel) استفاده می شود.

 

CMC برای دستیابی به پایداری تارتارات یا سرما در شراب استفاده می شود. این نوآوری ممکن است مگاوات برق مصرفی برای خنک کردن شراب در آب و هوای گرم را ذخیره کند. پایدارتر از اسید متاتارتریک است و در مهار رسوب تارتارات بسیار موثر است. گزارش شده است که کریستال های KHT در حضور CMC کندتر رشد می کنند و مورفولوژی خود را تغییر می دهند. شکل آنها صاف تر می شود زیرا 2 صورت از 7 صورت را از دست می دهند و ابعاد آنها تغییر می کند. مولکول‌های CMC که در pH شراب بار منفی دارند، با سطح الکتروپوزیتیو کریستال‌ها، جایی که یون‌های پتاسیم انباشته می‌شوند، تعامل دارند. رشد آهسته تر کریستال ها و تغییر شکل آنها به دلیل رقابت بین مولکول های CMC و یون های بی تارترات برای اتصال به کریستال های KHT ایجاد می شود (Cracherau et al. 2001).

 

در دامپزشکی، CMC در جراحی های شکمی در حیوانات بزرگ، به ویژه اسب ها، برای جلوگیری از ایجاد چسبندگی روده استفاده می شود.

 

CMC گاهی اوقات به عنوان یک اتصال دهنده الکترود در کاربردهای باتری پیشرفته (به عنوان مثال باتری های یون لیتیوم )، به ویژه با آندهای گرافیت استفاده می شود. حلالیت آب CMC امکان پردازش کمتر سمی و پرهزینه را نسبت به بایندرهای غیر محلول در آب، مانند پلی وینیلیدین فلوراید سنتی (PVDF)، که برای پردازش به n-methylpyrrolidone (NMP) سمی نیاز دارد، می دهد. CMC اغلب همراه با لاستیک استایرن بوتادین (SBR) برای الکترودهایی که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند، به عنوان مثال برای استفاده با آندهای حاوی سیلیکون استفاده می شود.

 

کاربردهای آشپزی

پودر CMC به طور گسترده در صنعت بستنی استفاده می شود، برای ساخت بستنی بدون کوبیدن یا دمای بسیار پایین، در نتیجه نیاز به چرنرهای معمولی یا مخلوط یخ نمک را از بین می برد. CMC در پخت نان و کیک استفاده می شود. استفاده از CMC با کاهش نیاز به چربی، کیفیت نان را با هزینه کمتری بهبود می بخشد. CMC همچنین به عنوان امولسیفایر در بیسکویت های با کیفیت بالا استفاده می شود. با پراکندگی یکنواخت چربی در خمیر، خلاص شدن خمیر از قالب ها و کاترها را بهبود می بخشد و به بیسکویت هایی خوش فرم و بدون لبه های انحرافی می رسد. همچنین می تواند به کاهش میزان زرده یا چربی تخم مرغ در تهیه بیسکویت کمک کند. استفاده از CMC در تهیه آب نبات، پراکندگی صاف در روغن های طعم دهنده را تضمین می کند و بافت و کیفیت را بهبود می بخشد. CMC در آدامس ها، مارگارین ها و کره بادام زمینی به عنوان امولسیفایر استفاده می شود. همچنین در صنایع دستی چرم برای کمک به درخشندگی لبه ها استفاده می شود.

 

آنزیم شناسی

CMC همچنین به طور گسترده برای مشخص کردن فعالیت آنزیمی از اندوگلوکانازها (بخشی از مجموعه سلولاز ) استفاده شده است. CMC یک بستر بسیار خاص برای سلولازهای اندو اثر است، زیرا ساختار آن برای تبلور زدایی سلولز و ایجاد مکان‌های آمورف که برای عملکرد اندوگلوکاناز ایده‌آل هستند، مهندسی شده است. CMC مطلوب است زیرا محصول کاتالیزور ( گلوکز ) به راحتی با استفاده از روش سنجش قند احیا کننده مانند اسید 3،5-dinitrosalicylic اندازه گیری می شود . استفاده از CMC در سنجش آنزیمی از نظر غربالگری آنزیم های سلولازی که برای اتانول سلولزی کارآمدتر مورد نیاز هستند، بسیار مهم است.تبدیل. با این حال، CMC در کارهای قبلی با آنزیم‌های سلولاز نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته است، زیرا بسیاری از آنها فعالیت سلولاز کامل را با هیدرولیز CMC مرتبط کرده بودند. همانطور که مکانیسم پلیمریزاسیون سلولز بهتر شناخته شده است، سلولزهای خارجی در تخریب سلولز کریستالی (مانند Avicel) و غیر محلول (مانند CMC) غالب هستند.

عوارض جانبی

در حالی که تصور می شود غیر معمول است، گزارش های موردی از واکنش های شدید به کربوکسی متیل سلولز وجود دارد. اعتقاد بر این است که آزمایش پوست یک ابزار تشخیصی مفید برای این منظور است.

اثرات بر التهاب ، سندرم متابولیک مرتبط با میکروبیوتا و کولیت موضوع تحقیق است. مشخص شده است که کربوکسی متیل سلولز باعث التهاب روده، تغییر میکروبیوتا می شود و مشخص شد که عامل محرک بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون است .

کلمات کلیدی

کربوکسی متیل سلولز - CMC  - پودر سلولز - قیمت CMC - سی ام سی 


فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ