نیسین از لاکتوکوکوس لاکتیس 1 گرمی کد N5764 کمپانی سیگما
این نگهدارنده اغلب برای جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا که محصولات غذایی را آلوده می کنند استفاده می شود. با این حال، استفاده از نایسین به عنوان نگهدارنده مواد غذایی به دلیل تولید کم آن در طی تخمیر محدود شده است.

کاربرد
نیسین یک لانتی بیوتیک چند حلقه ای است که توسط لاکتوکوکوس لاکتیس تولید می شود. معمولاً به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل انتخابی در کشت سلولی برای جداسازی باکتری های گرم منفی، مخمرها و کپک ها استفاده می شود. Nisin در زیست سنجی برای مطالعه اصلاحات پس از ترجمه استفاده شده است.
برای تشکیل منافذ هدفمند در غشای سلولی که با واسطه لیپید II استفاده می شود. برای مطالعه مونتاژ و پایداری کمپلکس‌های منافذ نیسین-لیپید II استفاده می‌شود.
بسته بندی
1، 25 گرم در بطری پلی
اندازه بسته بندی بر اساس وزن کل مواد جامد
اقدامات بیوشیمی/فیزیولوژی
نیسین به اجزای لیپیدی پیش ساز دیواره سلولی باکتری متصل می شود و تولید دیواره سلولی را مختل می کند. نیسین غشای سلولی را تغییر می دهد که منجر به نشت اجزای سیتوپلاسمی و از بین رفتن نیروی محرکه پروتون می شود.
نیسین یک آنتی بیوتیک با خاصیت ضد باکتریایی است. به بخش لیپید A از لیپوپلی ساکاریدهای باکتریایی متصل می شود و باعث ایجاد منافذ در غشای سلول های قشر از ریشه های جدا شده سورگوم می شود.

نحوه عمل: به غشای سیتوپلاسمی متصل می شود و با نفوذپذیری آن تداخل می کند.
طیف ضد میکروبی: باکتری های گرم منفی و گرم مثبت (به شلاتور مانند EDTA نیاز دارد).
یادداشت های دیگر
در ظرف را در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید. در جای خشک نگهداری شود.

نایسین از چه چیزی ساخته می شود؟

نیسین یک پپتید ضد باکتری چند حلقه ای است که توسط باکتری Lactococcus lactis تولید می شود و به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. دارای 34 باقی مانده اسید آمینه، از جمله اسیدهای آمینه غیر معمول لانتیونین (Lan)، متیل لانتیونین (MeLan)، دیهیدروآلانین (Dha) و دی هیدروآمینوآمینوبوتیریک اسید (Dhb).

فرمول : C143H230N42O37S7
شماره CAS: 1414-45-5
وزن مولکولی: 3354.07
شماره MDL: MFCD00131724
شناسه ماده PubChem: 24897751
NACRES: NA.85

آیا نایسین یک نگهدارنده طبیعی است؟
خلاصه. نیسین یک نگهدارنده طبیعی برای بسیاری از محصولات غذایی است . این باکتریوسین عمدتاً در لبنیات و فرآورده های گوشتی استفاده می شود. نیسین از باکتری های بیماری زا مانند لیستریا مونوسیتوژنز و بسیاری دیگر از میکروارگانیسم های فاسد کننده مواد غذایی گرم مثبت جلوگیری می کند.

آیا نیسین در غذا بی خطر است؟
سازمان غذا و داروی ایالات متحده گزارش داد که نایسین برای استفاده به عنوان نگهدارنده در غذاهای انسانی " به طور کلی ایمن شناخته می شود " (رجیستر فدرال: 53 FR 11247، 6 آوریل 1988). هیچ اثر آشکاری برای غلظت های <83.25 میلی گرم بر کیلوگرم در انسان و <66.7 میلی گرم بر کیلوگرم در موش مشاهده نشد.

تهیه نایسین چگونه است؟
تهیه نیسین شامل نایسین و کلرید سدیم با فعالیت کمتر از 900 واحد در میلی گرم است. فعالیت با افزودن کلرید سدیم تنظیم می شود. مواد جامد شیر بدون چربی یا مواد جامد از سایر منابع تخمیر در آماده سازی وجود دارد.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات سیگما آلدریچ و مرک میتواند نیسین این کمپانی را در بسته بندیهای 1 و 5 و 25 گرمی در اختیار دانشجویان و یا محققین کشور قرار دهد. کافیست محصول را در سبد خرید قرار دهید.

اعتبار قیمت تا تاریخ 1401.6.1


فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ