باریم کلراید 1 کیلویی کد 101717 مرک آلمان

باریم کلرید یک ترکیب معدنی با فرمول BaCl2 است. این یکی از رایج ترین نمک های محلول در آب باریم است. مانند بسیاری دیگر از نمک های باریم محلول در آب، سفید، بسیار سمی است و رنگ زرد مایل به سبز را به شعله می بخشد. همچنین رطوبت سنجی است و ابتدا به دی هیدرات BaCl2(H2O)2 تبدیل می شود. کاربرد محدودی در آزمایشگاه و صنعت دارد.

 

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آمادگی دارد کلرور باریم آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : باریم دی کلراید – باریم کلراید دی هیدرات

·       نامهای انگلیسی :  Barium chloride dihydrate, Barium dichloride

·       فرمول : BaCl2 · 2H2O

·       شماره Cas : 10326-27-9

·       جرم ملکولی :  244.26

·       کد کالا : 101717

·       بسته بندیهای موجود : 1 کیلویی و 50 کیلویی     

·       ساخت شرکت مرک آلمان  

خصوصیات ظاهری:

·       بصورت جامد

·       در جه خلوص 99%

·       دارای pH 5.2-8.0 (25 °C, 50 g/L in H2O)

·       دانسیته 3.86 g/cm3 at 20 °C

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       اگرچه کلرید باریم ارزان است، اما کاربردهای محدودی در آزمایشگاه و صنعت پیدا می کند. در صنعت، کلرید باریم عمدتاً در تصفیه محلول آب نمک در کارخانه های تولید کلر سوز آور و همچنین در ساخت نمک های عملیات حرارتی، سخت شدن مورد فولاد استفاده می شود. همچنین برای ساخت رنگدانه های قرمز مانند قرمز لیتول و دریاچه سرخ C استفاده می شود. سمیت آن کاربرد آن را محدود می کند.

 

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       سنجش (کمپلکسومتری): ≥ 99.0 %

·       فلزات سنگین (به عنوان سرب): ≤ 0.001٪

·       آهن (آهن): ≤ 0.001 %

·       موادی که توسط اسید سولفوریک رقیق (به عنوان سولفات) رسوب نمی کنند: ≤ 0.1٪

سئوالات شما

فرمول باریم کلرید دی هیدرات چیست؟

باریم کلرید دی هیدرات. BaCl 2 · 2H 2 O . 10326-27-9

باریم کلرید دی هیدرات برای چه مواردی استفاده می شود؟

باریم کلرید دی هیدرات در تصفیه فاضلاب، تولید تثبیت کننده های PVC، روان کننده های روغن، کرومات باریم و باریم فلوراید استفاده می شود . به عنوان یک نمک ارزان و محلول باریم، کلرید باریم کاربرد گسترده ای در آزمایشگاه پیدا می کند. معمولاً به عنوان آزمایشی برای یون سولفات استفاده می شود.

کلرید باریم چقدر سمی است؟

کلرید باریم سمی است و محرک چشم، پوست و غشای مخاطی است. در صورت استنشاق، بلعیده یا جذب از طریق پوست ممکن است کشنده باشد . مسمومیت ممکن است کلیه ها، قلب و عروق و سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار دهد.

باریم کلرید دی هیدرات چه رنگی است؟

پودر سفید

آزمایش کلرید باریم برای چیست؟

کلرید باریم برای آزمایش یون های سولفات و فسفات استفاده می شود . در صورت وجود آنیون های سولفات یا فسفات در ماده مورد آزمایش، رسوب سفید رنگی تشکیل می شود. برای تمایز بین رسوبات تشکیل شده توسط یون های سولفات و فسفات، آزمایش های تاییدی بیشتری انجام می شود.

چگونه محلول باریم کلرید دی هیدرات درست می کنید؟

برای تهیه 1000 میلی لیتر از محلول 0.1 mol/L کلرید باریم، باید 24.4261 گرم BaCl2×2H2O (با خلوص 100 درصد) را در آب دیونیزه یا مقطر حل کنیم. پس از حل شدن کامل جامد، محلول را با آب دیونیزه (مقطر) به حجم نهایی رقیق کنید.

چگونه کلرید باریم را بدست آوریم؟

باریم کلرید به طور طبیعی وجود ندارد. در عوض، یک فرآیند واکنش 2 مرحله ای برای به دست آوردن آنها انجام می شود. ابتدا سولفات باریم همراه با کربن تا دمای بالا گرم می شود تا سولفید باریم و مونوکسید کربن تولید شود. دوم، این سولفید باریم با کلرید هیدروژن واکنش داده و کلرید باریم را تشکیل می دهد.

 

تاریخ اعتبار قیمت:1401/06/16

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ