دی پتاسیم هیدروژن فسفات مرک آلمان 25 کیلویی کد 105099

پتاسیم دی هیدروژن فسفات یا به اختصار (MKP) (همچنین دی هیدروژن فسفات پتاسیم، KDP یا فسفات پتاسیم تک باز) ترکیب معدنی با فرمول KH2PO4 است. همراه با دی پتاسیم فسفات (K2HPO4. (H2O)x) اغلب به عنوان کود، افزودنی غذایی و عامل بافر استفاده می شود

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات مرک آلمان آمادگی دارد دی پتاسیم هیدروژن فسفات آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

 

·       نام مترادف : دی پتاسیم هیدروژن فسفات  

·       نامهای انگلیسی :  di-Potassium hydrogen phosphate trihydrate, Potassium phosphate dibasic

·       فرمول : HK2O4P · 3H2O

·       شماره Cas : 16788-57-1

·       جرم ملکولی :  228.22

·       کد کالا : 105099

·       بسته بندیهای موجود : 250 گرمی و 1 کیلویی و 5 و 25 و 50 کیلویی

·       ساخت شرکت مرک آلمان

خصوصیات ظاهری:

·       درجه خلوص ≥99.0% (acidimetric)

·       بصورت پودر

·       نقطه ذوب 340 °C (anhydrous substance; decomposes)

·       دارای pH 9.2-9.4 (20 °C, 50 g/L in H2O)

موارد مصرف : آزمایشگاههای تحقیقاتی ، آزمایشگاههای کنترل کیفی ، آزمایشگاههای پژوهشی ،

کاربرد:

·       به عنوان یک افزودنی غذایی، فسفات دی پتاسیم در خامه های لبنی تقلیدی ، نوشیدنی های پودر خشک، مکمل های معدنی و کشت های استارتر استفاده می شود. به عنوان امولسیفایر، تثبیت کننده و بافت ساز عمل می کند. همچنین یک عامل بافر و عامل کیلیت مخصوصاً برای کلسیم موجود در فرآورده های شیری است.

·       به عنوان یک افزودنی غذایی ، دی پتاسیم فسفات توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان ایمن (GRAS) طبقه بندی می شود.

 

موارد ایمنی:

·                

موارد مشابه :

برگه آنالیز:

·       سنجش (اسیدیمتری): ≥ 99.0 %

·       مقدار pH (5 ٪؛ آب): 9.1 - 9.3

·       کلرید (Cl): ≤ 0.001٪

·       سولفات (SO4): ≤ 0.005 %

·       نیتروژن کل (N): ≤ 0.001٪

·       فلزات سنگین (به عنوان سرب): ≤ 0.001٪

·       به عنوان (آرسنیک): ≤ 0.00005٪

·       آهن (آهن): ≤ 0.0005 %

·       سدیم (سدیم): ≤ 0.1٪

سئوالات شما

دی پتاسیم هیدروژن فسفات برای چه مواردی استفاده می شود؟

دی هیدروژن فسفات پتاسیم یک نمک پتاسیم است که در آن دی هیدروژن فسفات (1-) ضد یون است. نقش کود را دارد. این یک نمک پتاسیم و یک فسفات معدنی است.

دی پتاسیم هیدروژن فسفات چیست؟

فسفات مونوپتاسیم (MKP) (همچنین دی هیدروژن فسفات پتاسیم، KDP یا فسفات پتاسیم تک باز) ترکیب معدنی با فرمول KH2PO4 است. همراه با دی پتاسیم فسفات (K2HPO4. (H2O)x) اغلب به عنوان کود، افزودنی غذایی و عامل بافر استفاده می شود.

چرا از دی پتاسیم هیدروژن فسفات به عنوان بافر استفاده می شود؟

KH2PO4 هنگامی که در آب حل می شود یون های OH- تولید می کند (بنابراین pH افزایش می یابد)، زیرا نمکی است که از یک قلیایی قوی (KOH) و یک اسید ضعیف (H3PO4) به دست می آید .

آیا KH2PO4 خطرناک است؟

عوارض و علائم بالقوه نامطلوب بر سلامت انسان: در صورت بلع غیر سمی (LD50 خوراکی، موش بیش از 5000 میلی گرم بر کیلوگرم) . برای پوست کمی تحریک کننده است. اندام های تنفسی را کمی تحریک می کند. برای چشم کمی تحریک کننده است.

آیا هیدروژن فسفات پتاسیم اسید است یا باز؟

خواص شیمیایی: هیدروژن فسفات پتاسیم بسیار محلول در آب و به ندرت در الکل ها حل می شود. این یک ترکیب رطوبت گیر و رقیق است و در آب حل می شود و محلول نسبتاً بازی می دهد . این یک ترکیب پایدار است اما وقتی تا دمای بالا گرم می شود تجزیه می شود.

آیا می توانم از KH2PO4 به جای K2HPO4 استفاده کنم؟

در صورت استفاده از مونو پتاسیم فسفات، محیط آماده شده شما اسیدی تر خواهد بود (pH<6.8). بدیهی است که با استفاده از KH2PO4 به عنوان جایگزینی برای K2HPO4، یک محیط کمی اسیدی بدست خواهید آورد که به احتمال زیاد برای میکروارگانیسم های مورد علاقه مضر خواهد بود.

 

تاریخ اعتبار قیمت:1401/10/16

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ