اسید اسکوربیک 25 کیلویی چینی

  • فرمول مولکولی (اسید اسکوربیک (ویتامین C)؛  C 6 H 8 O 6
  • وزن مولکولی؛  176174 گرم در مول
  • نام شیمیایی؛  اسید اسکوربیک (ویتامین C)
  • شماره CAS؛  50-81-7

جهت خرید اسید اسکوربیک دارویی و غذایی با تلفن 09194568799 تماس حاصل فرمائید

اسید اسکوربیک یک ترکیب 6 کربنی است. به طور طبیعی در محصولات مرکبات یافت می شود. ویتامین سی یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی ما است. برای محافظت از استخوان و بافت همبند ضروری است. شکل فعال بیولوژیکی آن، ویتامین  C، به عنوان یک عامل کاهنده و کوآنزیم در چندین مسیر متابولیک عمل می کند. به همین دلیل است که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شود. به شدت با اکسیدان ها واکنش نشان می دهد. محلول آن در آب یک اسید متوسط ​​است.

اسکوربیک اسید در استاندارد های غذایی با کد E300 شناخته میشود.

اسامی دیگر به شرح زیر است؛

  • ویتامین آنتی اسکوربیک
  • ال اسکوربیک اسید
  • L-threi-hex-enoic اسید، گاما لاکتون

  • 3-کتو-ال-گولوفورانولاکتون

  • L-3-کتوتروهگزورونیک اسید لاکتون

  • 3-oxo-L-گولوفورانولاکتون

  • ویتامین  C
  • L-Xyloasuribic اسید

  • ویتامین سی
  • E 300
  • نمک لیمو

خواص فیزیکی چیست؟

بوی کمی دارد یا اصلاً بویی ندارد. از نظر فیزیکی، به رنگ کریستالی زرد روشن است. ویتامین C به شکل کریستالی است. طعم اسیدی تند دارد.

خواص شیمیایی ویتامین C چیست؟

حلالیت اسید اسکوربیک در آب 400 گرم در لیتر است. نقطه ذوب آن 374-378 درجه فارنهایت است.

در اتر، کلروفرم، بنزن اتر، روغن ها و برخی حلال ها نامحلول است.

چگالی اسید اسکوربیک 1.65 گرم بر سانتی متر مکعب است.

این یک ماده شیمیایی قابل اشتعال است.

اسید اسکوربیک چگونه تولید می شود؟

برای تولید اسید اسکوربیک، روش رایششتاین گروسنر بیشترین استفاده را برای تولید در صنعت داشت. در این واکنش در حین تولید، D-Sorbitol با مقداری اکسیدان و با استفاده از چند مرحله شیمیایی از طریق 2-Keto-L-Gluconic acid به عنوان واسطه کلیدی به L-Ascorbic Acid (ویتامین C) تبدیل می شود.

چه اثراتی بر سلامت انسان دارد؟

فردی که در معرض اسید اسکوربیک قرار می گیرد می تواند پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک کند. مصرف مقادیر زیاد ممکن است باعث مشکلات گوارشی و اسهال شود. اگر در سطوح بالا وارد بدن شود، می تواند باعث تشکیل سنگ های اگزالات کلسیمی کلیه شود. ویتامین C در صورت مصرف زیاد می تواند باعث اسهال شود.

اگر از طریق تزریق مصرف شود، می تواند باعث سرگیجه و غش شود. اسید اسکوربیک می تواند باعث سردرد شود.

تمایل به توالت رفتن در مصرف اسید اسکوربیک شایع است . ویتامین C باعث گرفتگی شکم می شود.از جمله عوارض کلیه، سنگ کلیه اگزالاتی و اوراتی تشکیل می شود که در صورت استنشاق باید هوای تازه گرفته و استراحت کرد.

در مواردی که اسید اسکوربیک یا ویتامین C با پوست تماس پیدا می کند، قرمزی ایجاد می شود و در نتیجه شستشو با آب فراوان ضروری است.

در تماس با چشم باعث قرمزی و درد می شود. در نتیجه چشم ها را باید با آب فراوان شست.

اسید اسکوربیک را چگونه نگهداری کنیم ؟

باید در ظروف بدون هوا نگهداری شود. باید در ظروف غیر فلزی سبک و محکم در بسته نگهداری شود.

با قرار گرفتن در معرض نور به تدریج تیره می شود. رنگ آمیزی خفیف اسید اسکوربیک اثر درمانی آن را کاهش نمی دهد.

ویتامین C تمایل دارد در اتمسفرهای مرطوب سریعتر تجزیه شود.

باید جدا از اکسیدان های قوی و پایه های قوی نگهداری شود. در غیر این صورت خراب است.

محتوای اسید اسکوربیک ویتامین C و میزان تلفات پس از ذخیره سازی آب میوه های تجاری

اسید اسکوربیک ویتامین C در آب میوه های تجاری برای تامین ویتامین ها استفاده می شود. مقدار آب میوه های تجاری و میزان تلفات پس از ذخیره سازی تعیین شد.

مقدار ویتامین C در آب میوه های تجاری بین 43-2.4 میلی گرم در 100 میلی لیتر متغیر است. پس از نگهداری آب میوه های تجاری در ظروف در بسته در دمای اتاق به مدت حدوداً 4 ماه، تلفات اسید اسکوربیک بین 29 تا 41 درصد متغیر است. هنگامی که در ظروف باز در یخچال به مدت 31 روز نگهداری می شود، مقدار ویتامین C در محدوده 60-67٪ از بین می رود. در همان زمان، آب پرتقال تازه در شرایط محیطی مشابه 7 تا 13 درصد اسید اسکوربیک را از دست میدهد. این واقعیت را باید آشکار کرد که میزان ویتامین C موجود در آب میوه های تجاری نسبت به آب پرتقال تازه در شرایط مشابه ضرر بیشتری را متحمل شده است.

در آزمایش دیگری، آبمیوه تجاری باز 12.5 درصد از ویتامین C خود را زمانی که به مدت 10 روز در خارج از یخچال نگهداری می شد از دست داد. مشخص شد که 9 درصد از مقدار اسید اسکوربیک موجود با سرد شدن و نگهداری در همان مدت زمان از بین رفته است. از این نظر، با افزایش دما، میزان اسید اسکوربیک (ویتامین C) در محلول کاهش می یابد.

از اسید اسکوربیک کجا استفاده میشود؟

به طور کلی در زمینه پزشکی و غذایی استفاده می شود. استفاده از آنها در اینجا تامین منبع ویتامین C است.

از آن به عنوان نگهدارنده در غذاها برای ایجاد اثر آنتی اکسیدانی استفاده می شود. این ماده شیمیایی اسید اسکوربیک ویتامین Cاست که به جلوگیری از تغییر رنگ، بافت و طعم غذا کمک می کند. برای جلوگیری از تغییر رنگ قرمز گوشت خشک باید از اسید اسکوربیک استفاده شود.

ماده شیمیایی موجود در گوشت های پخته شده اسید اسکوربیک است که از واکنش هایی که باعث تشکیل نیتروزامین می شود که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، جلوگیری می کند.

از رشد باکتری ها جلوگیری می کند زیرا باعث کاهش بیماری های ناشی از غذا و فساد مواد غذایی می شود.

این یک نگهدارنده طبیعی مواد غذایی است.

اسید اسکوربیک به منظور به تاخیر انداختن بوی اکسیداتیو موجود در روغن ها استفاده می شود.

از آن به عنوان یک عامل پخت برای مهار تشکیل نیتروزامین در سیستم های فرآوری گوشت استفاده می شود. در این کاربرد، کیفیت رنگ فرآورده های گوشتی که با محلول آبی ضعیف حاوی اسید اسکوربیک و اسید ایزوتریک در تماس هستند، بهبود قابل توجهی را نشان می دهد.

در فرآیندهای پخت نان برای بهبود کیفیت آرد و خمیر گندم استفاده می شود.

اثر آنتی اکسیدانی برای بهبود عملکرد سلولی لوله پروگزیمال کلیه مورد نیاز است. پس از بروز صدمات، پانسمان های حاوی اسید اسکوربیک با آغشته شدن به چسب زخم استفاده می شوند. به منظور افزایش پایداری ویتامین C از مواد حاملی مانند گلیسیرین (گلیسرول) و مونو پروپیپن گلیکول استفاده می شود.

در میوه ها و سبزیجات فرآوری شده برای محافظت در برابر قهوه ای شدن ناشی از واکنش های استفراغ استفاده می شود. به عبارت دیگر، اسید اسکوربیک برای جلوگیری از تغییر رنگدانه در غذاها استفاده می شود.

در صنعت الکل برای حفظ شفافیت شراب و آبجو استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت آنها چیست؟

قیمت اسید اسکوربیک به طور کلی با افزایش مصرف افزایش می یابد. بزرگترین عامل موثر بر قیمت آنها، ظهور و کشف یک منطقه کاربری جدید است. به موازات آن، قیمت این ماده شیمیایی نیز در حال افزایش است. زیرا؛ از آنجایی که ویتامین C تولید شده پاسخگوی تقاضای ورودی نیست، قیمت ها نیز افزایش می یابد.

با راه اندازی کارخانه جدید، قیمت اسید اسکوربیک به طور معکوس کاهش می یابد. اما در کوتاه مدت قیمت آن به سطح ثابتی می رسد.

یکی از مهمترین عوامل افزایش مواد اولیه و هزینه های تولید مصرفی در تولید است. اگر این هزینه ها افزایش یابد، اسید اسکوربیک افزایش قیمت خواهد داشت.

فروش اسید اسکوربیک ویتامین  C

مواد شیمیایی با بسته بندی های تعیین شده در استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. آزمیران به عنوان فروشنده این محصول در ایران با قیمتهای مناسب این کالا را دراختیار مشتریان خود قرار میدهد.

 

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ