اسید سالسیلیک 25 کیلویی چینی گرید دارویی و غذایی

سالیسیلیک اسید چیست؟

·      فرمول مولکولی (اسید سالیسیلیک):  C 7 H 6 O 3

·      وزن مولکولی:  138.12 گرم بر مول

·      نام شیمیایی: سالیسیلیک اسید

·      شماره CAS:  69-72-7

سالیسیلیک اسید یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد. عمدتاً در پوست درخت بید یافت می شود. از نظر شیمیایی بتا هیدروکسی اسید است. این یک ماده التهابی با فعالیت مستقیم است. همچنین به دلیل توانایی آن در ترویج ریزش، دارای خواص یک عامل ضد باکتری موضعی است.

سالیسیلیک اسید یک سالیسین است که با سالیسین ساخته می شود. توانایی متابولیزه شدن را دارد. این یکی از چندین اسید بتا هیدروکسی است. به سلول های اپیدرم کمک می کند تا راحت تر از بین بروند.

به طور طبیعی در پوست درخت بید یافت می شود. قرن هاست که از پوست درخت بید برای تسکین انواع بیماری ها استفاده می شود. به طور خلاصه، این ماده شیمیایی یک داروی فوق العاده است.

 

اسامی دیگر به شرح زیر است؛

·      سالیسیلیک اسید درجه پزشکی

·      اسید سالیسیلیک

·      هیدروکسی بنزن کربوکسیلیک اسید

·      2-هیدروکسی بنزوئیک اسید

·      سالیسیلات

·      o-هیدروکسی بنزوئیک اسید

·      فنل-2-کربوکسیلیک اسید

·      ارتو هیدروکسی بنزوئیک اسید

·      2-هیدروکسی بنزوات

·      69-72-7

·      ارتوهیدروکسی بنزوئیک اسید

چگونه تولید می شود؟

اسید سالیسیلیک به صورت تجاری توسط واکنش کلبه اشمیت تولید می شود. فن اکسید سدیم و دی اکسید کربن تحت فشار بالا در فرآیند تولید استفاده می شوند. در این فرآیند فن اکسید سدیم و دی اکسید کربن با هم مخلوط می شوند. سپس این مخلوط با استفاده از اسید سولفوریک اسیدی می شود .

در طی فرآیند تولید، پس از فرآیند اسیدی شدن تشکیل می شود.

اسید سالیسیلیک تولید شده با این روش یک ترکیب با خلوص بالا برای مصارف دارویی و تجاری است.

قبل از اینکه این روش برای تولید آن ایجاد شود، از پوست درخت بید به دست می آمد. با این حال، تولید مصنوعی به دلیل عدم توانایی در به دست آوردن محصولات با خلوص بالا انجام می شود.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی سالیسیلیک اسید چیست؟

از نظر خواص ظاهری جامد بی بو، سفید و برنزه روشن است. از نظر شکل، سوزنی شکل یا به صورت پودر است.

نقطه ذوب آن 158 درجه سانتی گراد است. ک

نقطه جوش آن 211 درجه سانتیگراد است.

اسید سالیسیلیک حلالیت 2.24 گرم در لیتر در 25 درجه سانتی گراد است. در سقز، الکل و روغن اتر به عنوان حلالیت محلول است. و حلالیت بالایی در تولوئن دارد.

چگالی اسید سالیسیلیک 1.443 گرم در میلی لیتر است.

از نظر پایداری، به طور کلی یک ماده شیمیایی پایدار است. با ماده شیمیایی اکسید کننده ناسازگار است. به نور حساس است. با پایه های قوی ناسازگار است.

دارای خاصیت دوگانه فنل و کربوکسیلیک اسید است. وقتی گرم می شود تعالی پیدا می کند. سریع گرم می شود. در اثر حرارت دادن به فنل و دی اکسید کربن تجزیه می شود.

 

مناطق مصرف سالیسیلیک اسید چیست؟

در بین حوزه های مورد استفاده، بیشترین استفاده در صنعت داروسازی است. در فرمول داروهای تولید شده برای درمان زگیل هایی که در بدن انسان در این نواحی ایجاد می شود استفاده می شود. اسید سالیسیلیک با نرم کردن پوست به کاهش زگیل کمک می کند.

از آن به عنوان یک ماده فعال در ساخت مسکن ها استفاده می شود. در اینجا، درد را تسکین می دهد و از التهاب جلوگیری می کند. از ترشح هورمون هایی به نام پروستاگلاندین که از سلول های آسیب دیده آزاد می شوند، جلوگیری می کند.

اگر قسمت‌هایی از پروستاگلاندین‌ها که در بدن ترشح می‌شوند مسدود نشوند و عملکرد آنها متوقف نشود، باعث ترشح هورمون‌های دیگری می‌شود که بدن را به درد حساس می‌کند. به همین دلیل ترشح هورمون پروستاگلاندین ها با داروهایی در دسته مسکن های حاوی این ماده شیمیایی از بین می رود.

این یک ماده فعال در ساخت محصولات پوستی است که برای از بین بردن سلول های اپیدرم و باز کردن منافذ مسدود شده در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

همراه با اسید بنزوئیک برای جلوگیری از باکتری روی پاها و جلوگیری از تشکیل بیماری بری بری استفاده می شود. این یک بیماری شایع به خصوص در ورزشکاران است. یکی از دلایل اصلی این است که کفش ها تنفس نمی کنند.

در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. از این میان، در داروهای تولید شده برای بیماری هایی مانند زگیل، پینه، میخچه، پسوریازیس و کراتوز قرار می گیرد.

به دلیل خواص ضد میکروبی آن، از خواص محافظتی آن استفاده می شود.

موثرترین لایه برداری شیمیایی برای درمان آکنه با این ماده شیمیایی تولید می شود.

سالیسیلیک اسید به عنوان اسیدهای هیدروکسی مختلف مانند اسید گلیکولیک، اسید ماندلیک و اسید لاکتیک شناخته می شود. و به دلیل ویژگی های بسیار مهم آن، از اثر اندیکاسیون در لوازم آرایشی استفاده می شود.

در تولید دستمال مرطوب، از گلوکونولاکتون همراه با اسید سوربیک یا سوربات پتاسیم برای جلوگیری از رشد باکتری استفاده می شود. به این ترتیب از تشکیل باکتری در باقی مانده هایی که پس از پاک کردن با دستمال روی بدن ایجاد می شود، جلوگیری می کند.

سایر حوزه های استفاده

تقریباً تمام اطلاعات مربوط به لایه برداری شیمیایی تولید شده با استفاده از این ماده شیمیایی به تأثیر آن بر جوانسازی پوست و ترمیم دیسروما اشاره دارد.

در فرمولاسیون هایی که به صورت موضعی در زمینه پزشکی استفاده می شود، اتصال سلول ها بین پوست و لایه شاخی را دشوار می کند. به این ترتیب به دور شدن پوست از پوست کمک می کند. این یک ماده شیمیایی کراتولیتیک است. به این ترتیب با بازکردن منافذ ناحیه ای که لکه های سیاه و سفید وجود دارد از ایجاد التهاب جلوگیری می کند. اسید سالیسیلیک از نظر خواص مشابه اسید رتینوئیک است.

در صنعت رنگ برای تولید زرد خالص از بنفش، زرد GR مستقیم، زرد GG از بنفش اسیدی، 3GN از قهوه ای مستقیم، قهوه ای G از بنفش اسیدی و کمپلکس رنگ اسیدی زرد استفاده می شود. همچنین به عنوان یک معرف تصفیه و شیمیایی در این زمینه استفاده می شود.

در تولید آفت کش استفاده می شود. در اینجا از آفت کش ارگانوفسفره برای سنتز ایزوکاربوفوس و 4-هیدروکسی کومارین استفاده می شود. بر خلاف آفت کش های معمولی، این فرمولاسیون ها بی خطرتر از بقیه هستند.

این ماده به عنوان پاک کننده دهان استفاده می شود، البته نه مستقیماً به عنوان متیل سالیسیلات به عنوان طعم دهنده برای خمیر دندان.

اسید سالیسیلیک در تولید فنیل سالیسیلات، قارچ کش، و سالیسیلانیلید، یک مهارکننده کپک استفاده می شود.

در میان مناطق استفاده، صنعت لاستیک نیز وجود دارد. به عنوان ضد سوختگی، جذب کننده اشعه ماوراء بنفش و عامل کف کننده در این زمینه کاربرد دارد.

متیل سالیسیلات ماده عطری است که در تهیه اتیل استر استفاده می شود.

در تولید مواد شیمیایی زیر در زمینه تولید داروی اصلی در صنعت داروسازی استفاده می شود.

کاربردهای دیگر

کاربردهای گذشته اسید سالیسیلیک اثرات زیادی بر سیستم های آنتی اکسیدانی گیاهان و رویدادهای مختلف فیزیولوژیکی، مولکولی و بیوشیمیایی دارد. دفاع گیاه در برابر تنش های زیستی و غیرزیستی القا می شود. و اجزای اصلی آنها فعالیت بسیاری از آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند کاتالازها، سوپراکسید دیسموتازها و پراکسیدازها را تنظیم می کنند.

اینها؛

 

·      سدیم سالیسیلات

·      روغن زمستانه (متیل سالیسیلات)

·      اسید سالیسیلیک آمین

·      آسپرین (اسید استیل سالیسیلیک)

·      فنیل سالیسیلات

در صنعت داروسازی به عنوان یک ضد عفونی کننده برای هیپرپلازی موضعی پوست و عفونت قارچی پوست استفاده می شود.

در ساخت آنتی بیوتیک های تولید شده برای درمان آکنه، با استفاده از آن به همراه بنزوئیل پراکسید، آنتی بیوتیک های موثرتری به دست می آید.

از آنجایی که در بخش چرم یک اسید ضعیف است، به عنوان یک تنظیم کننده اسیدیته مناسب برای این بخش استفاده می شود. در مرحله دباغی چرم، مراحل اسیدی شدن و باز شدن وجود دارد. اسید سالیسیلیک نیازی به درمان جداگانه با استفاده از اسید اگزالیک و اسید فتالیک ندارد. به این ترتیب پس از برنزه شدن نیازی به اسید شویی، خنثی سازی، کروم سازی مجدد و شستشو نیست. به طور خلاصه، فرآیند برنزه شدن انتقالی را فراهم می کند.

به عنوان یک ماده شیمیایی نگهدارنده در فرمول های فر کردن و صاف کردن مو استفاده می شود. رشد میکروبی را مهار می کند.

گیاهان در دوره های خاصی در معرض پاتوژن های میکروبی و آفات حشرات قرار می گیرند. برای جلوگیری از این امر برخی از هورمون های گیاهی موجود در ساختار گیاه فعال شده و به دفاع می روند. یکی از این هورمون های گیاهی سالیسیلیک اسید است. با این حال، اگر در گیاه کافی نباشد، مقاومت اکتسابی سیستمیک در بافت های دور با حمایت SA خارجی فعال می شود.

گرفتگی در برخی از پوست سر رخ می دهد. در نتیجه این انسداد، ریزش مو و برخی مشکلات ایجاد می شود. برای جلوگیری از این امر شامپوهایی با خاصیت درمان، ترمیم کننده و درمانی پوست سر تولید می شود. در این فرمولاسیون پوست سر، با ریزش به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

عوامل موثر بر قیمت آنها چیست؟

قیمت با قیمت مواد اولیه تولید شده رابطه مستقیم دارد. با افزایش قیمت فنل، قیمت این ماده شیمیایی افزایش می یابد.

اسید سالیسیلیک ارتباط مستقیمی با قیمت دی اکسید کربن من دارد. با افزایش قیمت دی اکسید کربن، قیمت ها افزایش می یابد. زیرا در تولید این ماده مستقیما از دی اکسید کربن استفاده می شود.

قیمت آنها به طور مستقیم به مناطق استفاده بستگی دارد. با افزایش مناطق کاربری، تقاضا نیز افزایش خواهد یافت. این باعث افزایش قیمت ها می شود.

قیمت ها بسته به سهام شرکت های فروش اسید سالیسیلیک متفاوت است. با کاهش سهام شرکت های فروشنده، قیمت کالا افزایش می یابد. قیمت اسید سالیسیلیک به هزینه های لجستیک بستگی دارد. فاصله کارخانه تولید کننده تا محدوده کاربری تاثیر مستقیمی بر قیمت ها دارد. با افزایش فاصله محل تولید و محل استفاده، قیمت ها افزایش می یابد.

قیمت ها بسته به مناطق استفاده متفاوت است. با افزایش منطقه کاربری، قیمت ها افزایش می یابد.

قیمت واحد بستگی به تعداد شرکت های تولید کننده دارد. با افزایش تعداد تولیدکنندگان، قیمت ها افزایش می یابد.

 

فروش اسید سالیسیلیک

مواد شیمیایی با بسته بندی های تعیین شده در استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند.

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ