MicroNIR دستگاه شناسایی بازیافت پلاستیک ​ طیف‌سنجی فروسرخ نزدیک (NIRS) ابزار قدرتمندی است که برای شناسایی پلیمرها در تولید یا بعد از بازیافت استفاده می‌شود.
MicroNIR
دستگاه شناسایی بازیافت پلاستیک
طیف‌سنجی فروسرخ نزدیک (NIRS) ابزار قدرتمندی است که برای شناسایی پلیمرها در تولید یا بعد از بازیافت استفاده می‌شود.
MicroNIR - دستگاه شناسایی بازیافت پلاستیک
طیف‌سنجی فروسرخ نزدیک (NIRS) ابزار قدرتمندی است که برای شناسایی پلیمرها در تولید یا بعد از بازیافت استفاده می‌شود.

بازیافت پلاستیک فرآیند بازیابی ضایعات یا ضایعات پلاستیک و پردازش مجدد مواد به محصولات مفید است. از آنجایی که بیشتر پلاستیک‌ها تجزیه‌پذیر نیستند، بازیافت بخشی از تلاش‌های جهانی برای کاهش پلاستیک در جریان زباله است، به‌ویژه حدود 8 میلیون تن پلاستیک زباله که هر سال وارد اقیانوس زمین می‌شود. در مقایسه با بازیافت فلزات سودمند و مشابه با ارزش کم بازیافت شیشه، پلیمرهای پلاستیکی به دلیل چگالی کم و ارزش کم بازیافت معمولاً دشوارتر هستند. در بازیافت پلاستیک نیز موانع فنی زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. تاسیسات بازیافت مواد مسئول دسته بندی و پردازش پلاستیک هستند. MicroNIR OnSite W به عنوان یک ابزار قدرتمند برای طبقه بندی پلیمرها نشان داده شده است.

هنگامی که انواع مختلف پلاستیک با هم ذوب می شوند، تمایل به جدا شدن فاز و اتصال به لایه ها مانند روغن و آب دارند. مرزهای فاز باعث ضعف ساختاری در مواد حاصل می شود، به این معنی که مخلوط های پلیمری فقط در کاربردهای محدود مفید هستند. دو پلاستیکی که معمولاً تولید می شوند، پلی پروپیلن و پلی اتیلن، این گونه رفتار می کنند و استفاده از آنها را برای بازیافت محدود می کنند. هر بار که پلاستیک بازیافت می‌شود، برای کمک به بهبود یکپارچگی مواد، باید مواد بکر اضافی اضافه شود. از این رو، مواد پلاستیکی جدید حتی به پلاستیک بازیافتی اضافه شده است. همان قطعه پلاستیک را فقط می توان 2 تا 3 بار بازیافت کرد قبل از اینکه کیفیت آن به حدی برسد که دیگر قابل استفاده نباشد.

MicroNIR OnSite-W بی‌سیم، جمع‌وجور، ناهموار و ارگونومیک، جدیدترین محصول اضافه شده به خط تولید طیف‌سنج بسیار فشرده VIAVI Solutions است. با باتری، دکمه و بلوتوث یکپارچه، OnSite-W راه حل ایده آلی برای تجزیه و تحلیل مواد موبایل در کارخانه یا میدان است. بسته نرم افزاری قدرتمند یک رابط کاربری بصری ارائه می دهد که برای کار با رایانه لوحی یا رایانه به حداقل آموزش نیاز دارد. MicroNIR OnSite-W کوچکترین طیف سنج NIR کاملاً یکپارچه در بازار است و با فناوری ثابت شده فیلتر متغیر خطی VIAVI (LVF) فعال است. طراحی شده برای طیف وسیعی از کاربردهای مشخصه مواد بدون قطعات متحرک و دارای رتبه IP65 آب / IP67 گرد و غبار / ورودی.

فواید

  • ​​تجزیه و تحلیل سریع، بی‌درنگ و غیر مخرب مواد نزدیک به فروسرخ
  • طراحی بی سیم، جمع و جور، ناهموار و ارگونومیک برای استفاده با یک دست
  • دکمه چند منظوره برای بازیابی اطلاعات با یک کلیک
  • باتری قابل شارژ داخلی با بیش از 10 ساعت کارکرد
  • دارای استاندارد IP65 و IP67 برای استفاده در محیط های مرطوب و گرد و غبار
  • اتصال بلوتوث یا USB به تبلت یا رایانه شخصی
  • سازگار با لوازم جانبی اصلی MicroNIR OnSite
  • نرم افزار قدرتمند ساخت و تخمین مدل MicroNIR Pro
  • رابط نرم افزاری با کاربری آسان برای ویندوز 10
شناسایی پلاستیک با NIR

NIR یک فناوری جداسازی نوری است که امکان جداسازی بسته بندی های پلاستیکی و سایر زباله های پلاستیکی را بر اساس انواع پلیمری فراهم می کند. NIR از علامت طول موج رزین های خاص برای تشخیص آنها از یکدیگر استفاده می کند. یک کتابخانه شناسایی مبتنی بر SED (مقدار تطبیق طیفی) برای تشخیص 50 پلاستیک مختلف ایجاد شده است. برای جبران ناهمگنی حاصل، از هر پلیمر 5 نمونه گرفته شد. توجه ویژه ای به پلیمرهای به اصطلاح "پنج بزرگ" شد: PE، PP، PS، PET و PVC. هنگام تعریف نمونه های PE، HDPE و LDPE نیز در نظر گرفته شد. نمونه های رنگی، مات، شفاف و بطری برای PET گرفته شد. در طول توسعه کتابخانه، همه محصولات با شماره شناسه فهرست نویسی شدند تا از حداکثر سطح ردیابی اطمینان حاصل شود.

نرم افزار / برنامه تلفن

برنامه تلفن هوشمند موجود برای اندروید و IOS نیز می تواند بدون اتصال به شبکه یا وای فای اجرا شود. برنامه تلفن همراه  به طور خودکار با دستگاه های NIR پشتیبانی شده ارتباط برقرار می کند.

  • اتصال بلوتوث، کالیبراسیون دستگاه
  • تخمین نمونه های جدید در زمان واقعی پس از هر مطالعه، حتی آفلاین.
  • همگام سازی داده ها با ابر
  • دریافت مختصات GPS برای هر خواندن انجام شده.
  • نظارت بر اندازه گیری های گذشته
  • انتخاب برنامه های مورد نظر
  • اسکنر بارکد برای نام نمونه
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

الکترود WTW™ SenTix™ 62 pH
۱۶,۶۸۰,۰۴۱تومان
الکترود WTW™ SenTix™ 60 pH
۱۵,۹۸۵,۰۴۱تومان

ابزار وبلاگ