دستگاه اتمیک ابزوربشن مدل AA200 ساخت شرکت پرکین المر آمریکا

طيف سنج جرمي جذب اتمي (AA) با استفاده از جذب نور ميزان غلظت اتمهاي فاز گازي را اندازه گيري ميکند. در صورتيکه نمونه ها به صورت مايع يا جامد باشند، براي آناليز اتمها يا يونها، نمونه ها از طريق کوره گرافيتي يا شعله بايد به صورت بخار درآيند. اتمها نور مرئي يا اشعه ماوراي بنفش را جذب ميکنند و باعث ميشوند که به سطوح انرژي بالاتري انتقال پيدا کنند. در واقع از ميزان جذبي که به اين ترتيب انجام ميشود، غلظت اندازه گيري ميگردد. به کار بردن قانون Beer-Lambert در طيف سنجي جرم اتمي مشکل است زيرا اتمهاي مختلف داراي ظرفيتهاي متنوعي هستند. از طرفي ميزان غلظت و طول مسيري که اتمهاي آناليز شده طي ميکنند (در کوره گرافيتي) نيز يکنواخت نيست. پس از اينکه دستگاه با توجه به استانداردها درجه بندي ميشود، اندازه گيريهاي غلظت معمولاً در منحنيهاي خاص ترسيم ميشود.
منبع نور: اغلب منبع نوري که براي اين دستگاه انتخاب ميشود، لامپ هالو – کاتد عناصر است و مورد اندازه گيري قرار ميگيرد. در دستگاههايي که براي کارهاي تحقيقاتي مورد استفاده قرار ميگيرند، از ليزر بهره برده ميشود. در صورتيکه ليزر براي تحريک اتمها و انتقال آنها به سطح انرژي بالاتر کافي باشد، در ميتوان در يک دستگاه اندازه گيريهاي AA و فلورسانس اتمي با هم انجام داد. يکي از معايبي که اين نوع منبع نوري دارد اين است که فقط ميتوان در آن واحد يک عنصر را اندازه گيري کرد.

اتومايزر:
براي آناليز اتمها در دستگاه طيف سنج AA، بايد اتمها به صورت فاز گازي درآيند. يونها و اتمها در يک نمونه بايد مراحلي مانند انحلال و تبخير را در منابع با دماي بالا مانند شعله يا کوره گرافيتي طي کنند. شعله AA فقط براي آناليز محلولها به کار ميرود، در حاليکه کوره گرافيتي AA براي محلولها، محلولهاي آبکي و نمونه هاي جامد مورد استفاده قرار ميگيرد.
در شعله AA از سوزاننده شکافي براي افزايش طول مسير استفاده ميشود و بنابراين ميزان جذب کلي نيز افزايش پيدا ميکند. نمونه هاي محلولي معمولاً قبل از اينکه وارد شعله شوند، به صورت جريانهاي گازي در مخزن مخلوط کن براي ايجاد قطره هاي کوچک قرار ميگيرند.
کوره گرافيتي در مقايسه با شعله از مزاياي بيشتري برخوردار است. اين وسيله براي اتومايزر کردن کارآيي بالاتري در مقايسه با شعله دارد و ميتواند مستقيماً مقدار بسيار اندک نمونه ها را دريافت کند. همچنين اين دستگاه محيطي را فراهم ميکند که عناصر به آساني در آن اکسيده شوند. نمونه ها مستقيماً درون کوره گرافيتي قرار ميگيرند و کوره طي چند به صورت الکتريکي گرم شده و نمونه را خشک ميکند. در اين حالت مواد آلي به صورت خاکستر و اتمهاي آناليزي به صورت بخار درمي آيند.
جداساز نوري و ردياب:


طيف سنجهاي AA از مونوکروماتورها و رديابها براي اشعه ماوراي بنفش و نور مرئي استفاده ميکنند. مهمترين کاربرد مونوکروماتور اين است که خط جذبي را ايزوله ميکند. معمولاً دستگاه AA ساده خاصي به جاي مونوکروماتور مورد استفاده قرار ميگيرد. رديابهايي که در طيف سنجي AA اغلب مورد استفاده قرار ميگيرند، لوله هاي تقويت کننده نوري هستند.
کاربرد:
طيف سنج جرمي جذب اتمي (AA) براي جذب نور به کار برده شده و به اندازه گيري غلظت اتمهاي فاز گازي ميپردازد. نمونه هاي مايع يا جامد يا اتمها يا يونهاي آناليزي در شعله يا کوره گرافيتي بايد به صورت بخار درآيند. اتمها اشعه ماوراي بنفش يا نور مرئي را جذب ميکنند و سبب ميشوند که به سطوح انرژي بالاتري منتقل شوند. ميزان غلظت از ميزان جذب صورت گرفته تعيين ميشود. به کار بردن قانون Beer-Lambert در طيف سنجي جرم اتمي مشکل است زيرا اتمهاي مختلف داراي ظرفيتهاي متنوعي هستند. از طرفي ميزان غلظت و طول مسيري که اتمهاي آناليز شده طي ميکنند (در کوره گرافيتي) نيز يکنواخت نيست. پس از اينکه دستگاه با توجه به استانداردها درجه بندي ميشود، اندازه گيريهاي غلظت معمولاً در منحنيهاي خاص ترسيم ميشود.

این مدل دارای کنترل کننده کامپیوتری ، مشعل سوخت درجه بندی شده و دارای سوخت استیلن / هوا است و مجهز به نرم افزار win lab Y2K است .

دستگاه اتمیک ابزوربشن مدل AA200 قابلیت آنالیز عناصر موجود درنمونه درحد PPM را براساس روش شعله داراست.

این دستگاه به شکلی برجسته، نحوه استفاده و سرویس دستگاه های آنالیز را تغییر داده است. همچنین این سیستم دربردارنده نوآوری ها یی است که نوعا تنها در دستگاه های گران قیمت یافت می شوند.

سیستم اپتیکی دوپرتویی حقیقی با مونوکروماتور نوع Echelle به همراه آشکارساز حالت جامد قدرتمند، سطوح عملکردی را فراهم می کند که معمولاً در دستگاه های اتمیک ابزوربشن شعله یافت نمی شوند. ازطرفی دیگر سیستم کنترل گاز تمام اتوماتیک و سیستم های یکپارچه کنترل ایمنی آن، ایمن ترین دستگاه AA شعله را پدید آورده است.

امکانات ارائه شده توسط نرم افزار صفحه کنترل لمسی دستگاه:

•      قابلیت ID نمونه و تصحیح فاکتور رقیق سازی

•      سیستم یکپارچه کنترل پمپ اتوسمپلر AS-93

•      بالا آمدن سریع دستگاه با استفاده از طول موج ها و پهنای شکاف جایگزین
 


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

الکترود WTW™ SenTix™ 62 pH
۱۷,۲۵۶,۰۴۱تومان
الکترود WTW™ SenTix™ 60 pH
۱۶,۵۳۷,۰۴۱تومان

ابزار وبلاگ