❌❌❌ کلروفرم گرید BP بسته بندی 20 لیتری پلاستیکی کد 1.1080 ساخت شرکت شیمی دارویی نوترون ❌❌❌
اعتبار قیمت مرداد 99 می باشد . 

✔️ کلروفرم مایع بی رنگی است با فرمول شیمیایی CHCl3 که بخار آن سمی اعتیاد آور و تنفس طولانی آن کشنده‌است.

☎️ سفارشات تلفنی پذیرفته میشود 

✔️ کاربردهای صنعتی

✔️ از کلروفرم می توان برای اتصال قطعات چاپ سه بعدی استفاده کرد. اما استفاده از آن باید با دقت و کنترل شده انجام بگیرد زیرا ممکن است ساختار داخلی قطعات را تضعیف کند. اما می توانید برای پولیش و اتصال قطعات چاپی ، پلکسی گلاس و برخی دیگر از پلاستیک ها از آن استفاده کنید.

✔️ کلروفرم به عنوان رسانه انتقال حرارت در کپسول‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که دمای تتراکلرید کربن را پایین می‌آورد.

✔️ به عنوان یک واسطه در تولید رنگینه‌ها و آفت کش‌هایی مانند کلروپیکرین chloropicrin عمل می‌کند، و به عنوان یک گاز دودگر یا ماده ضدعفونی کننده تدخینی fumigant غلات و حبوبات انبار شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده باکتری‌ها، ویروس‌ها، و آفات را به وسیله‌ی کلرزنی از بین می برد.

✔️ همچنین به عنوان حلال صنعتی برای چربی، واکس، رزین، روغن، گریس، چسب، در عکاسی و خشک شویی استفاده می‌شود.

✔️ در تولید ماده‌ی سرد کننده‌ای بنام هیدروکلروفلوروکربن hydrochlorofluorocarbon 22 استفاده می‌شود که در سیستم‌های تهویه مطبوع، فریزر سوپر مارکت‌ها، تولید فلوئوروپلیمر fluoropolymer، و عایق فوم پلی استیرن polystyrene کاربرد دارد. هرچند، R-22   به سرعت در حال جایگزینی بوسیله سردکننده‌های دیگرست به این دلیل که به لایه‌ی ازن در جو آسیب وارد می‌کند.

✔️ از آن در ساخت مصنوعاتی مانند کلرید وینیل و پیشرانهای آورسل aerosol propellants استفاده می‌شود.

✔️ همچنین در ساخت مواد شیمیایی آلی مانند سیکلوپروپان، و تترافلورواتان tetrafluoroethene که در تولید تفلون پلیمر نچسب یک واسطه است، استفاده می‌شود.

✔️ کاربردهای آزمایشگاهی

✔️ از آن به عنوان یک معرف یا شناساگر آزمایشگاهی جهت تشخیص آمین‌های اولیه، برمیدها bromides و یدیدها iodides استفاده می‌شود.

✔️ از آنجا که حلال بسیاری از ترکیبات آلی است، در شیمی تجزیه جهت جداسازی چنین ترکیباتی مورد استفاده قرار می‌گیرد آزمیران آمادگی دارد این محصول را در یسته بندیهای مختلف در خدمت صنایع کشور قرار دهد.

✔️ جهت نگهداری از بافت‌های آلی در آزمایشگاه، مانند نمونه‌های تشریحی به دلیل آنکه مانع متلاشی شدن یا تجزیه‌ی آنها می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثالی در این مورد می‌تواند، مرگ آسان و بدون درد و حفظ نمونه حشرات آزمایشگاهی بدون آسیب به آنها باشد.

✔️ کلروفرم حاوی دوتریوم بوده که ایزوتوپی است از هیدروژن و در طیف بینی رزونانس مغناطیسی هسته‌ای (NMR) به عنوان حلال استفاده می‌شود، به این دلیل که نسبت به طیف سنج NMR نامرئی است. این بدان معنا است که طیف سنج تنها نمونه را و نه حلال را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

✔️ ماده شیمیایی کلروفرم دارای کاربردهای بسیاری در زیست شناسی مولکولی است، که عبارتند از:

در استخراج DNA از سلول، با استفاده از یک بافر عصاره‌گیری an extraction buffer

استخراج روغن معدنی از نمونه‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز.

بازیابی DNA از ژل‌های پلی آکریل آمید، با استفاده از فنل.

ذخیره‌ سازی lambda cDNA، پلاک‌های لامبدا، و استخراج DNA پلاسمید.

✔️ کاربردهای پزشکی و دارویی ماده شیمیایی کلروفرم

-کلروفرم یکی از بهترین حلال‌های آلکالوئیدها در فرم پایه آنهاست. بنابراین، از این ماده جهت استخراج آلکالوئیدها از مواد گیاهی در صنایع داروسازی استفاده می‌شود. نمونه‌هایی از آن، استخراج مرفین از گیاه خشخاش و اسکوپولامین scopolamine از داتورا یا تاتوره Datura می‌باشد. همچنین از کلروفرم با توجه به ویژگی حلال بودن آن در استخراج آنتی بیوتیک‌ها، ویتامین‌ها، و طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود.

✔️ کلروفرم هنوز هم می‌تواند به طور قانونی به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی و حلال در دندانپزشکی به ویژه در پروسه‌های ریشه‌ی دندان یا روت کانال root canal استفاده شود.

✔️ این ماده در فرمولاسیون دامپزشکی جهت کنترل عفونت کرم پیچی شکل screw worm در حیوانات خانگی و دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

✔️ مضرات

کلروفرم یکی از خطرناکترین هیدروکرین‌های کلردار فرار است. تنفس، بلع و تماس آن با پوست زیان‌آور است ممکن است سبب بیهوشی، فلج دستگاه تنفسی، توقف ضربان قلب و مرگ دیر رس به علت ضایعات کبدی و کلیوی شود. گاهی به عنوان تدخین استفاده می‌شود. کلروفرم چربی پوست را می‌شوید و باعث تحریک آن می‌شود. در تماس حاد با کلروفرم علائم مشاهده شده عبارتند از: سر درد، تهوع، احساس مستی، خستگی، گیجی، اضطراب، التهاب، بیهوشی، افت تنفسی، انجماد و مرگ در حالت بیهوشی. مرگ ممکن است در اثر فلج شدن دستگاه تنفسی یا از کار افتادن قلب باشد. در اثر تماس مزمن علائم مشاهده شده عبارتند از: علائم عصبی و گوارشی شبیه افراد معتاد به الکل و همچنین بزرگ شدن کبد، التهاب سمی کبد و تجمع چربی در کبد.

✔️ تاریخچه

کلروفرم توسط سه محقق مستقل از یکدیگر کشف شد. کلروفرم در سال 1831 توسط شیمیدان فرانسوی اوژن Soubeiran کشف شد که آن را از استون (2-propanone) و همچنین اتانول از طریق اثر پودر سفیدکننده کلر(هیپوکلریت کلسیم) تولید نمود. پزشک آمریکایی ساموئل گوتری نیز این ترکیب را تولید کرد. به‌طور مستقل، Justus فون Liebig نیز به همین ترکیب دست یافت.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ