پترولیوم اتر دکتر مجللی 2.5 لیتری °60-40 extra pure

پترولیوم اتر بخش نفتی متشکل از هیدروکربن های آلیفاتیک است که در محدوده 35 تا 60 درجه سانتیگراد در حال جوشیدن است و معمولاً به عنوان حلال آزمایشگاهی استفاده می شود . با وجود نام، اتر نفتی به عنوان اتر طبقه بندی نمی شود . این اصطلاح فقط به صورت مجازی استفاده می شود و به معنای سبکی و نوسان شدید است.

خواص:

·       سبک‌ترین و فرارترین حلال‌های هیدروکربنی مایع که می‌توان از تامین‌کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی خریداری کرد نیز ممکن است تحت نام اتر نفت عرضه شود. اتر نفت عمدتاً از هیدروکربن های آلیفاتیک تشکیل شده است و معمولاً مقدار کمی آروماتیک دارد. معمولاً هیدروسولفوره می شود و ممکن است برای کاهش مقدار هیدروکربن های آروماتیک و دیگر هیدروکربن های غیر اشباع هیدروژنه شود . اتر نفت معمولاً دارای پسوند توصیفی است که محدوده جوش را نشان می دهد. بنابراین، از تامین‌کنندگان پیشرو بین‌المللی مواد شیمیایی آزمایشگاهی، می‌توان اترهای نفتی مختلف را با دامنه‌های جوش 30 تا 50 درجه سانتی‌گراد، 40 تا 60 درجه سانتی‌گراد، 50 تا 70 درجه سانتی‌گراد، 60 تا 80 درجه سانتی‌گراد و غیره خریداری کرد. ایالات متحده، درجه آزمایشگاهیحلال‌های هیدروکربنی آلیفاتیک با دامنه‌های جوش بالای 100 تا 140 درجه سانتی‌گراد را می‌توان به جای روغن نفتی، اتر نفتی نامید .

·       استفاده از کسری با محدوده نقطه جوش بیشتر از 20 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود، زیرا ممکن است بخش فرارتر در طول استفاده از آن در تبلور مجدد و غیره از بین برود، و در نتیجه خواص انحلال پذیری متفاوت باقیمانده جوش بالاتر.

·       اکثر هیدروکربن های غیراشباع ممکن است با دو یا سه بار تکان دادن با 10 درصد حجم اسید سولفوریک غلیظ حذف شوند . سپس تکان دادن شدید با قسمت های متوالی محلول غلیظ پرمنگنات پتاسیم در اسید سولفوریک 10% ادامه می یابد تا زمانی که رنگ پرمنگنات بدون تغییر باقی بماند. سپس حلال با محلول کربنات سدیم و سپس با آب کاملاً شسته شده، روی کلرید کلسیم بی آب خشک شده و تقطیر می شود. در صورت نیاز کاملا خشک، می توان آن را روی سیم سدیم یا هیدرید کلسیم قرار داد.

استانداردها

·       Ligroin دارای شماره ثبت CAS 8032-32-4 است که برای بسیاری از محصولات دیگر، به ویژه محصولات با نقطه جوش پایین، به نام های نفتی ، اتر نفتی، و بنزین نفتی نیز اعمال می شود . " نفتا " دارای شماره ثبت CAS 8030-30-6 است که بنزین نفتی و اتر نفتی را نیز پوشش می دهد: یعنی حلال های هیدروکربنی غیر معطر با نقطه جوش پایین تر

·       DIN 51630  برای الکل نفتی (که اسپزیال بنزین یا پترولتر نیز نامیده می شود) ارائه می کند که به عنوان "روح نقطه جوش ویژه (SBPS) که معمولاً در کاربردهای آزمایشگاهی استفاده می شود، دارای فراریت بالا و محتوای آروماتیک پایین توصیف می شود. نقطه جوش اولیه آن بالای 25 درجه سانتیگراد و نقطه جوش نهایی آن تا 80 درجه سانتیگراد است.

ایمنی

·       اترهای نفتی بسیار فرار هستند ، نقطه اشتعال بسیار پایینی دارند و خطر آتش سوزی قابل توجهی دارند. آتش باید با فوم، دی اکسید کربن ، مواد شیمیایی خشک یا تتراکلرید کربن مبارزه شود.

·       مخلوط‌های نفتا که در دمای جوش پایین‌تر تقطیر می‌شوند، فراریت و به طور کلی درجه سمیت بالاتری نسبت به بخش‌های با جوش بالاتر دارند.

·       قرار گرفتن در معرض پترولیوم اتر معمولاً از طریق استنشاق یا از طریق تماس با پوست رخ می دهد. نفت اتر با نیمه عمر بیولوژیکی 46-48 ساعت توسط کبد متابولیزه می شود.

·       قرار گرفتن در معرض بیش از حد استنشاق در درجه اول اثرات سیستم عصبی مرکزی (CNS) (سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، خستگی، و عدم هماهنگی) ایجاد می کند. به طور کلی، سمیت با اترهای نفتی حاوی غلظت بالاتری از ترکیبات معطر بیشتر است. n- هگزان عامل آسیب آکسونی در اعصاب محیطی شناخته شده است.

·       تماس با پوست می تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود .

·       مصرف خوراکی هیدروکربن ها اغلب با علائم تحریک غشای مخاطی، استفراغ و افسردگی سیستم عصبی مرکزی همراه است. سیانوز، تاکی کاردی و تاکی پنه ممکن است در نتیجه آسپیراسیون، همراه با ایجاد پنومونیت شیمیایی ظاهر شوند. سایر یافته های بالینی شامل آلبومینوری، هماچوری، اختلال آنزیم های کبدی و آریتمی های قلبی است. دوزهای کمتر از 10 میلی لیتر خوراکی به طور بالقوه کشنده گزارش شده است، در حالی که برخی از بیماران از مصرف 60 میلی لیتر تقطیر نفتی جان سالم به در برده اند. سابقه سرفه یا خفگی همراه با استفراغ به شدت حاکی از آسپیراسیون و پنومونی هیدروکربنی است. پنومونی هیدروکربنییک بیماری نکروزه هموراژیک حاد است که می تواند در عرض 24 ساعت پس از مصرف ایجاد شود. برای رفع کامل پنومونی ممکن است چندین هفته نیاز باشد.

·       تزریق داخل وریدی باعث تب و آسیب بافتی موضعی می شود.

·       عرقیات حاصل از نفت در انسان سرطان زا نیستند. اتر نفت به سرعت در خاک و آب تجزیه می شود.

سئوالات شما :

اتر نفتی چه می کند؟

پترولیوم اتر یکی از رایج‌ترین حلال‌هایی است که در صنایع شیمیایی و دارویی/آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طبیعت فرار است. در آزمایشگاه فارماکوژنی از اتر نفتی برای استخراج مواد گیاهی و جداسازی کروماتوگرافی استفاده می شود.

نام دیگر پترولیوم اتر چیست؟

پترولیوم اتر که با نام‌های بنزین، VM&P نفتا، نفتای نفتی، نفتا ASTM، روغن‌های نفتی، X4 یا لیگروین نیز شناخته می‌شود، گروهی از مخلوط‌های هیدروکربنی مایع فرار، بسیار قابل اشتعال است که عمدتاً به عنوان حلال‌های غیرقطبی استفاده می‌شوند. از نظر شیمیایی، اتری مانند دی اتیل اتر نیست، بلکه یک هیدروکربن سبک است.

آیا پترولیوم اتر ایمن است؟

در صورت استنشاق در غلظت های بالا یا بلعیدن مضر است. اتر نفت در صورت استنشاق ممکن است باعث سرگیجه و خواب‌آلودگی شود و غلظت بالای آن ممکن است منجر به افسردگی سیستم عصبی مرکزی و از دست دادن هوشیاری شود.

تفاوت بین اتر و اتر نفتی چیست؟

اتر یک مولکول آلی حاوی اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن است در حالی که اتر نفتی مخلوطی از هیدروکربن ها است. بنابراین، تفاوت اصلی بین اتر و اتر نفتی این است که اتر یک ترکیب آلی با پیوند –O- اتر است، در حالی که اتر نفتی مخلوطی از ترکیبات هیدروکربنی است.

آیا پترولیوم اتر بی حس کننده است؟

بخارات اتر نیز بیهوش کننده هستند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث خواب آلودگی شود. اتر یک حلال عالی برای بسیاری از انواع واکنش ها در شیمی آلی است، اما اشتعال پذیری آن برخی از خطرات ایمنی را به همراه دارد.

چرا از اتر نفت برای استخراج چربی استفاده می شود؟

اتر نفت (پت اتر) به دلیل هزینه نسبتا پایین آن در مقایسه با سایر حلال های آلی ، یک حلال رایج است . رطوبت کمتری نسبت به دی اتیل اتر دارد، نسبت به دی اتیل اتر کمتر قابل اشتعال است و نسبت به دی اتیل اتر برای لیپیدهای آبگریز انتخابی تر است.

آزمیران به عنوان فروشنده محصولات دکتر مجللی آمادگی دارد پترولیوم اتر آزمایشگاهی را با قیمت مناسب و در انواع بسته بندیها مختلف در فروش اینترنتی خود در اختیار محققین دانشجویان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قرار دهد. لطفا جهت خرید درخواست خود را به شماره واتس آپ 09125344368 ارسال کنید کارشناسان فروش فورا قیمت ، برگه آنالیز و MSDS این ماده شیمیایی را برایتان ارسال خواهند کرد.

·       نام ها

·       نامهای دیگر

·       بنزین؛ لیگروین سبک؛ نفت سبک؛ پیتر

·       شناسه ها

·       شماره CAS     

·       8032-32-4 بررسی

·       8030-30-6 بررسی

·       ChemSpider   

·       هیچ یک

·       کارت اطلاعات ECHA     100.029.498 این را در ویکی داده ویرایش کنید

·       شماره EC      

·       232-453-7

·       مقداری

·       5OQ4BMR99T بررسی

·       O3L624621X بررسی

·       داشبورد CompTox ( EPA )     

·       DTXSID5027699 این را در ویکی داده ویرایش کنید

·       خواص

·       جرم مولی       82.2 گرم در مول

·       ظاهر    مایع فرار، شفاف، بی رنگ و غیر فلورسنت

·       تراکم    0.653 گرم در میلی لیتر

·       نقطه ذوب        <-73 درجه سانتی گراد (99- درجه فارنهایت؛ 200 کلوین)

·       نقطه جوش      42-62 درجه سانتی گراد (108-144 درجه فارنهایت؛ 315-335 K)

·       حلالیت در آب   نامحلول

·       حلالیت در اتانول          محلول

·       فشار بخار        31 کیلو پاسکال (20 درجه سانتیگراد)

·       ضریب شکست ( n D ) 1.370

·       ویسکوزیته       0.46 mPa·s

·       خطرات

·       برچسب گذاری GHS :

·       پیکتوگرام ها     GHS02: قابل اشتعال GHS07: علامت تعجب GHS08: خطر سلامتی GHS09: خطرات زیست محیطی

·       کلمه سیگنال   خطر

·       اظهارات خطر    H225 , H304 , H315 , H336 , H411

·       اظهارات احتیاطی        P210 ، P243 ، P273 ، P301+P310 ، P301+P330+ P331 ، P303+P361+P353 ، P403+P235

·       NFPA 704 (الماس آتشین)      

·       الماس چهار رنگ NFPA 704

·       240

·       نقطه اشتعال    < 0 درجه سانتی گراد (32 درجه فارنهایت؛ 273 کلوین)

·       دمای خود اشتعال        246.11 درجه سانتی گراد (475.00 درجه فارنهایت؛ 519.26 K)

·       محدودیت های انفجاری 1.4–5.9 %

·       مقدار حد آستانه (TLV) 300 پی پی ام (1370 میلی گرم بر متر مکعب ) 8 ساعت TWA (TWA)

·       دوز یا غلظت کشنده (LD، LC):

·       LC 50 ( غلظت متوسط ​​)         3400 ppm (رت، 4 ساعت)

·       NIOSH (محدودیت های قرار گرفتن در معرض سلامت ایالات متحده):

·       FUR (مجاز)      100 ppm (400 mg/m3 ) 8 ساعت TWA

·       REL (توصیه می شود)  100 ppm (400 mg/m3 ) 10 ساعت TWA

·       IDLH (خطر فوری)       1000 پی پی ام

·       ترکیبات مرتبط

·       ترکیبات مرتبط   لیگروین , بنزین نفت , روغن نفتی , حلال استدارد , نفتا , وایت اسپریت

·       به جز مواردی که غیر از این ذکر شده است، داده ها برای مواد در حالت استاندارد آنها (در دمای 25 درجه سانتیگراد [77 درجه فارنهایت]، 100 کیلو پاسکال) ارائه می شود.

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۲۳۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ