قیمت اسید سیتریک چینی آبدار 25 کیلویی

اسید سیتریک یک ترکیب آلی با فرمول شیمیاییC6H8O7 است. این یک اسید آلی ضعیف بی رنگ است . به طور طبیعی در مرکبات وجود دارد. در بیوشیمی , یک واسطه در چرخه اسید سیتریک است که در متابولیسم همه موجودات هوازی رخ می دهد .

سالانه بیش از دو میلیون تن اسید سیتریک تولید می شود. به طور گسترده ای به عنوان اسیدی کننده ، طعم دهنده و عامل کیلیت استفاده می شود .

سیترات از مشتقات اسید سیتریک است. یعنی نمک ها ، استرها و آنیون چند اتمی موجود در محلول. یک نمونه از نمونه اول، نمک تری سدیم سیترات است . یک استر تری اتیل سیترات است. هنگامی که بخشی از نمک است، فرمول آنیون سیترات به صورت C نوشته می شود

اسید سیتریک آنیون های سیترات است که توسط یون های هیدروژن (یا پروتون ها) پیوند می خورند و آن را اسیدی می کنند. این با سیترات قلیایی متفاوت است . به جای پروتون، سیترات قلیایی دارای آنیون هایی است که به یون های غیر پروتون و دارای بار مثبت مانند سدیم ، پتاسیم یا منیزیم متصل می شوند، به طوری که پروتون اهدا نمی کند. در این حالت، وقتی آنیون‌های سیترات متابولیزه می‌شوند، یک پروتون (معادل تولید بی‌کربنات) مصرف می‌کنند و آن را به منبع باز یا قلیایی تبدیل می‌کنند.

پدیده طبیعی و تولید صنعتی :

اسید سیتریک در انواع میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات وجود دارد. لیمو و لیموترش دارای غلظت بالایی از این اسید هستند. و می تواند تا 8 درصد وزن خشک این میوه ها را تشکیل دهد (حدود 47 گرم در لیتر در آب میوه ها ). [a] غلظت اسید سیتریک در مرکبات از 0.005  مول در لیتر برای پرتقال و گریپ فروت تا 0.30 مول در لیتر در لیمو و لیمو است. این مقادیر در گونه ها بسته به رقم و شرایطی که میوه در آن رشد کرده است متفاوت است.

اسید سیتریک برای اولین بار در سال 1784 توسط شیمیدان کارل ویلهلم شیل ، که آن را از آب لیمو متبلور کرد، جدا شد.

تولید اسید سیتریک در مقیاس صنعتی برای اولین بار در سال 1890 بر اساس صنعت میوه مرکبات ایتالیا آغاز شد ، جایی که آب با آهک هیدراته (هیدروکسید کلسیم ) برای رسوب سیترات کلسیم تصفیه شد ، که جدا شده و با استفاده از اسید سولفوریک رقیق شده به اسید تبدیل شد. در سال 1893، سی وهمر کشف کرد که قالب پنی سیلیوم می تواند اسید سیتریک را از قند تولید کند. با این حال، تولید میکروبی اسید سیتریک از نظر صنعتی اهمیت پیدا نکرد تا اینکه جنگ جهانی اول صادرات مرکبات ایتالیا را مختل کرد.

در سال 1917، جیمز کوری، شیمیدان مواد غذایی آمریکایی، سویه های خاصی از کپک Aspergillus niger را کشف کرد که می تواند تولید کننده اسید سیتریک کارآمد باشد، و شرکت داروسازی Pfizer تولید در سطح صنعتی را با استفاده از این روش دو سال بعد آغاز کرد و به دنبال آن Citrique Belge در سال 1929 تولید شد. در این روش تولید، که هنوز هم راه اصلی صنعتی برای اسید سیتریک استفاده می‌شود، کشت‌های A. niger روی یک محیط حاوی ساکارز یا گلوکز برای تولید اسید سیتریک تغذیه می‌شوند. منبع قند مشروب غلیظ ذرت ، ملاس ، نشاسته ذرت هیدرولیز شده است.یا محلول شیرین و ارزان قیمت دیگر. پس از فیلتر شدن قالب از محلول به دست آمده، اسید سیتریک با رسوب آن با هیدروکسید کلسیم جدا می شود تا نمک سیترات کلسیم به دست آید، که از آن اسید سیتریک با تیمار با اسید سولفوریک، مانند استخراج مستقیم از مرکبات، بازسازی می شود. آب میوه.

در سال 1977، حق امتیازی به Lever Brothers برای سنتز شیمیایی اسید سیتریک اعطا شد که از نمک‌های کلسیم آکونیتیک یا ایزوسیترات/آلیوسیترات در شرایط فشار بالا شروع می‌شود. این اسید سیتریک را در تبدیل کمی تقریباً تحت واکنش چرخه کربس معکوس و غیر آنزیمی تولید کرد.

تولید جهانی در سال 2018 بیش از 2،000،000 تن بود. بیش از 50 درصد از این حجم در چین تولید شد. بیش از 50٪ به عنوان تنظیم کننده اسیدیته در نوشیدنی ها، حدود 20٪ در سایر برنامه های غذایی، 20٪ برای کاربردهای شوینده و 10٪ برای کاربردهای غیر از مواد غذایی، مانند لوازم آرایشی، دارویی و در صنایع شیمیایی استفاده شد.

اسید سیتریک با بدن شما چه می کند؟

اسید سیتریک به متابولیسم انرژی، جذب مواد معدنی و پیشگیری یا درمان سنگ کلیه کمک می کند.

آیا اسید سیتریک از سرکه است؟

بکمن می‌گوید: « اسید سیتریک و سرکه هر دو اسید هستند ، اما اسید سیتریک نیز یک عامل کاهنده ملایم است، به این معنی که می‌تواند شیمی‌ای را انجام دهد که اسید استیک (سرکه) نمی‌تواند انجام دهد. عوامل کاهنده مانند اسید سیتریک در واقع می‌توانند پروتئین‌ها از جمله پروتئین‌هایی که باعث عملکرد ویروس‌ها می‌شوند را «دناتوره» یا از هم جدا کنند

جهت خرید انواع اسید سیتریک میتوانید با تلفن 09194568799 تماس حاصل فرمائید.

اسید سیتریک چینی

آزمیران واردات و فروش اسید سیتریک چینی آبدار یا مونو هیدرات و اسید سیتریک چینی خشک یا آنهیدرات با برندهای معتبر انجام میدهد .جهت خرید و استعلام قیمت فروش اسید سیتریک چینی آبدار و اسید سیتریک خشک چینی با ما تماس بر قرار نمایید.

اسید سیتریک C6H8O7- Citric Acid

هر بار که شما از میوه های مرکبات لذت می برید، اسید سیتریک تولید شده توسط طبیعت مصرف می کنید. اسید سیتریک تولید شده به صورت تجاری به مواد غذایی ، نوشیدنی ها و محصولات دارویی افزوده می شود، اما این نوع اسید سیتریک از منبع دیگری از قارچ های تخمیر شده است.

لیمو بهترین منبع اسید سیتریک هست و به دنبال آن دیگر مرکبات و توت فرنگی هستند. تا اوایل دهه۱۹۰۰ ، ۹۰ درصد از اسید سیتریک جهان در ایتالیا بود که تولید کنندگان آن را از میوه های تازه استخراج کرد.

سپس محققان کشف کردند که قارچها میتوانند اسید سیتریک تولید می کنند و این فرایند با هزینه ای پایین تر به مقدار بیشتری تولید می کند . این روش برای تولید در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

بیش از نیمی از اسید سیتریک تولید شده در نوشابه ها و نوشیدنی ها استفاده می شود، طعم آن را افزایش می دهد و طعم کمی ترش را اضافه می کند.

اسید سیتریک همچنین به عنوان یک تقویت دهنده , نگهدارنده و طعم دهنده در غذاها، از جمله لواشک , ترشیجات ، ژلاتین ، آبنبات،  غذاهای یخ زده ، سبزیجات کنسرو شده و فرآورده های گوشتی بکار میرود . برای تهیه غذا در خانه، اسید سیتریک یک افزودنی خوب برای جلوگیری از رشد باکتری ها است.

همچنین با مواد معدنی ارتباط دارد . به عنوان مثال، بدن شما به راحتی وقتی که به اسید سیتریک وصل می شود، مواد معدنی را در مکمل ها جذب می کند. به عنوان یک افزودنی مواد پاک کننده، آن را با مواد معدنی در آب سخت متصل می کند، که باعث افزایش کارایی صابون ها و مواد شوینده می شود.

متابولیزه شده در بدن شما :

اسید سیتریک درون هر سلول بدن شما، زنجیره ای از واکنش های شیمیایی را تولید می کند که باعث تولید انرژی می شوند. این فرایند متابولیک، چرخه اسید سیتریک، بستگی به گرفتن اسید سیتریک از طریق رژیم غذایی شما نیست. بدن شما تمام اسید سیتریک مورد نیاز از مواد مغذی مصرف می کند. در حالی که سلول ها می توانند اسید سیتریک را از چربی ها و پروتئین ها سنتز کنند، ترجیح می دهند از کربوهیدرات استفاده کنند.

اسید سیتریک در خون شما با کلسیم ارتباط دارد، که باعث کاهش کلسیم موجود در سنگ کلیه می شود. اگر سابقه ای از سنگ کلیه اگزالات دارید، مصرف زیادی از میوه های مرکبات یا لیموناد سبب جلوگیری از تشکیل سنگ در آینده می شود.

طبق مرکز پزشکی نیویورک لانگون، اسید سیتریک ممکن است سنگهای کوچکی را که فقط شروع به تشکیل آنها می کنند، از بین ببرد و سطح اسیدیته را در ادرار کاهش می دهد که مانع توسعه اگزالات کلسیم و اسید اوریک اسید می شود.

یکی از اسیدها و آنتی اکسیدان های خوراکی پر مصرف در صنایع غذایی می باشد. از تخمیر محلولهای قندی توسط کپک ها تولید میشود .

از منابع دیگری نیز مانند لیمو، آب لیمو و آناناس استخراج می شود.

  • اسید اصلی پرتقال و لیمو است. به فرم بی آبC6H8O7 و مونوهیدرات C6H8OHO وجود دارد.
  • فرم بی آب اسید سیتریک در محلولهای داغ کریستالیزه می شود.
  • هر ۱۴۶گرم فرم بی آب اسید سیتریک یا مونو هیدرات در ۱۰۰ میلی لیترآب مقطر حل میگردد.
  • هر ۱۷۵گرم فرم مونوهیدرات آن در ۱۰۰ میلی لیتر آب حل می شود. در ۲۵ درجه سانتی گراد محلول ۱ درصد آن دارای pH ۲/۳ می باشد.
  • جاذب الرطوبه بوده و طعم بسیار ترشی تولید می کند.

کاربرد و مصرف اسید سیتریک چینی :

  • اسید سیتریک یا جوهر لیمو در نوشابه های میوه ای و نوشابه های گازدار به مقدار ۰/۲۵ تا ۰/۴ درصد استفاده میگردد.
  • به عنوان یک نگهدارنده در بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد طعم ترش اسید سیتریک در تفت دادن انواع خشکبار نیز کاربرد دارد.
  • طعم سرکه مانند در چیپس ها سرکه ای نیز بخاطر این اسید است.
  • بعنوان اسید ضعیف در صنایع غیر خوراکی نیز استفاده میشود.
  • اسید سیتریک موجود در ایران وارداتی از کشور چین در کیسه های ۲۵ کیلویی میباشد.
  • اسید سیتریک مونو هیدرات یا آبدار در فصل گرما از اواسط بهار تا اواخر تابستان بعلت دما بالا محیط بخصوص در کانتینر در گمرگ بندر عباس شروع به آب افتادن و چکه آب از داخل کیسه مینماید.
  • سیتریک فوق کم کم سفت و کلوخه میگردد که مشتریان مصرف کننده از خرید آن امتناع میکنند.
  • معمولا” بار دپو شده قدیمی در انبارهای تهران در این زمان بهتر و سالم تر است.
  • متاسفانه ایران با داشتن مواد اولیه ساخت این اسید تولید کننده این ماده شیمیایی خوراکی نمیباشد.

بازار خرید و فروش اسید سیتریک

اسید سیتریک یک اسید آلی است که در میوه وجود دارد و همچنین به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تهیه می شود. این ترکیب به غذاها ترشی و تندی افزوده و طعم محصولات غذایی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، رشد میکروبی را نیز مهار می کند و در نتیجه ماندگاری غذا را افزایش می دهد. همچنین در صنعت داروسازی از آن در تولید داروهای گوارشی استفاده می شود.

ارزش بازار جهانی اسید سیتریک در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۶۰۴.۷ میلیون دلار برآورد می شود و انتظار می رود در دوره پیش بینی شده (۲۰۲۱-۲۰۲۸) رشد  ۴.۶٪ را نشان دهد.

اروپا (منطقه) در سال ۲۰۲۰ جایگاه غالب را در بازار جهانی اسید سیتریک داشت و سهم ۳۶.۸ درصدی از نظر حجم را به خود اختصاص داد و به ترتیب آسیا و اقیانوسیه و آمریکای شمالی پس از آن قرار گرفتند. زیرا گسترش استفاده از غذاها و نوشیدنی های آماده باعث افزایش تقاضا برای اسید سیتریک می شود.

افزایش تقاضا برای محصولات غذایی و آشامیدنی راحت نیز رشد بازار را افزایش می دهد. این ماده به عنوان یک ماده طبیعی در تهیه غذاها و نوشیدنی های راحت استفاده می شود زیرا اسیدی است، نقش مهمی به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان ایفا می کند و طعم غذا را به عنوان طعم دهنده بهبود می بخشد. به عنوان مثال از اسید سیتریک بی آب و هیدراته برای تولید سس، روغن، سوپ، پر کردن، خامه، چربی و مایونز استفاده می شود.

تقاضای فزاینده برای افزودنی های غذایی طبیعی و ارگانیک باعث رشد بازار اسید سیتریک می شود. همچنین، مقررات سختگیرانه در مورد استفاده از مواد غذایی طبیعی به دلیل آگاهی روزافزون در مورد افزودنی های مواد غذایی مصنوعی، باز هم انتظار می رود رشد بازار را تقویت کند. به عنوان مثال، نهادهای نظارتی مانند اداره غذا و دارو (FDA) در آمریکای شمالی و سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) در اروپا در مورد استفاده از آن در محصولات غذایی و دارویی و برچسب‌ گذاری مناسب آنها سخت ‌گیرانه ‌تر می ‌شوند.

محبوبیت روزافزون ویتامین ها و مکمل ها فرصت های رشد زیادی را برای بازار اسید سیتریک ایجاد می کند. این ترکیب به عنوان تقویت کننده طعم و همچنین به عنوان نگهدارنده در ویتامین ها و مکمل ها استفاده می شود. افزایش تقاضا برای اسید سیتریک در بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می برند به عنوان دارو می تواند با کلسیم کلیت کند و اسیدیته ادرار را کاهش دهد و در نتیجه سنگ کلیه را کاهش دهد. بنابراین، عملکردهای تطبیق پذیری اسید سیتریک پیش بینی می شود که باعث رشد بازار ا شود.

انتظار می رود گسترش صنعت غذای فرآوری شده در کشورهایی مانند هند، چین و برزیل فرصت های جدیدی برای بازار به ارمغان بیاورد.

افزایش درآمد مصرف کنندگان با توجه به روند رو به رشد سلامت و تندرستی آنها را تشویق می کند تا برای محصولات غذایی بهتر هزینه کنند. این امر تقاضای زیادی برای اسید سیتریک ایجاد می کند. بر اساس گزارش سرویس تحقیقات اقتصادی وزارت کشاورزی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۸ آمریکایی ها به طور متوسط ۹.۷ درصد از کل درآمد قابل تصرف خود را صرف تهیه غذا در خانه و خارج از خانه کرده اند. ۱.۷ تریلیون دلار برای کل هزینه های غذا در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ هزینه شده است که نسبت به سال قبل به ۷۸.۲ میلیارد دلار رسیده است.

تولیدکنندگان در حال معرفی محصولات مبتنی بر اسید سیتریک در محصولات غذایی مختلف مانند شیرینی ‌پزی، محصولات قندی دیابتی و بستنی ‌ها یکی از روندهای رو به رشد بازار است. محصولات مبتنی بر اسید سیتریک در سایر محصولات غذایی مانند شکر کم کالری، محصولات لبنی کم چرب، ژله های کم کالری و نوشیدنی ها و تنقلات رژیمی نیز استفاده می شود. بنابراین، افزایش استفاده از محصولات مبتنی بر اسید سیتریک در صنایع فوق پیش بینی می شود که رشد بازار را تقویت کند.

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ